رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۲۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 4 May
  • سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰
  • کد خبر : 2008
  • چاپ خبر : طراحی مناسب مانع بروز ناهنجاری در بوستان‌ها
رییس کمیسون فنی وعمران شورای اسلامی مشهد:

طراحی مناسب مانع بروز ناهنجاری در بوستان‌ها

اگر بخواهیم مسائل و مشکلات شهری رفع شود باید زیرساخت‌های فرهنگی در جامعه تقویت شود به گونه‌ای که اگر در هر زمینه‌ای فرهنگ استفاده از آن کار را در جامعه تببین کنیم یقینا مشکلاتی مانند تجمع معتادان و یا بروز ناهنجاری در بوستان‌ها را شاهد نخواهیم بود.

به گزارش شورانیوز ، رییس کمیسون فنی وعمران شورای اسلامی مشهد گفت: طراحی مناسب و نبود فضاهای دنج در بوستان‌ها از بروز ناهنجاری در این اماکن جلوگیری می‌کند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، براتعلی خاکپور در برنامه زنده رادیویی گفتگوی “شهربهشت” که ظهر امروز با حضور شهردار منطقه ۱۰ مشهد پخش شد، بیان کرد: به طور کلی شورای اسلامی شهر مشهد در دوره چهارم با نگاه اقتصاد مقاومتی و در راستای توسعه نظام‌مند شهری از ابعاد کالبدی، فیزیکی اقتصادی و اجتماعی، سیاست‌های ارزشمندی دارد.
وی افزود: نگاه شورای اسلامی شهر مشهد حل مشکلات آینده شهروندان و زائران با توسعه زیرساخت‌های مشهد مانند توسعه حمل و نقلی و ریلی است که این سیاست به صورت جدی پیگیری شده است.
رییس کمیسون فنی وعمران شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: توسعه فضای سبز و فضاهایی که بتواند کیفیت زندگی را در مشهد ارتقاء ببخشد و در کنار آن سرانه‌های خدمات را نیز افزایش دهد سیاست جدی دیگر شورای اسلامی شهر است که نمونه‌های آن در منطقه ۱۰ مشهد به عنوان منطقه جدید و توسعه‌یافته با برنامه‌ریزی شهری اجرایی شده است.
خاکپور تصریح کرد: مناسب‌ترین مکان برای توسعه مطلوب شهر مشهد سمت غرب است.
وی در خصوص افزایش امنیت بوستان‌های شهری که سوال یکی از شهروندان در این برنامه بود، گفت: در نظامات شهری همه سازمان‌ها در حوزه مدیریت شهری باید نسبت به رفع مسائل و مشکلات شهری کمک کنند؛ در این راستا مسوولیت‌های زیادی متوجه شهرداری است اما سایر سازمان‌ها مانند نیروی انتظامی، مراکز فرهنگی و مذهبی و… نیز وظایفی دارند.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: به طور کلی اگر بخواهیم مسائل و مشکلات شهری رفع شود باید زیرساخت‌های فرهنگی در جامعه تقویت شود به گونه‌ای که اگر در هر زمینه‌ای فرهنگ استفاده از آن کار را در جامعه تببین کنیم یقینا مشکلاتی مانند تجمع معتادان و یا بروز ناهنجاری در بوستان‌ها را شاهد نخواهیم بود.
خاکپور تصریح کرد: در کنار مسائل فرهنگی باید به طراحی فضاهایی مانند بوستان‌ها توجه شود و می‌توانیم با طراحی مناسب از شکل‌گیری فضای دنج و دور ار دید شهروندان جلوگیری کنیم.
رییس کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی شهر مشهد به موضوع تجاری دائم و موقت اشاره کرد و در این خصوص گفت: در حوزه کاربری‌های تجاری دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد که یکی از دیدگاه ارائه تجاری دائم را به دلیل ارزش افزوده برای مالک مناسب می‌داند اما در دیدگاه دوم ارائه تجاری موقت یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد درآمد پایدار است که نگاه کلی شورای اسلامی شهر نیز در این مقوله می‌گنجد.
در ادامه این برنامه عضو دیگر شورای اسلامی شهر مشهد نیز به موضوع مشرفیت املاک و منازل مسکونی که مورد شکایت یکی از شهروندان بود اشاره کرد و گفت: متاسفانه یکی از مشکلات موجود در شهر که پرونده‌های زیادی را در کمیسیون ماده ۱۰۰ به خود اختصاص داده مشرفیت است.
محمدرضا دیمه‌کار بیان کرد: شهروندان باید در زمین‌های شمالی باید رعایت حیات خلوت دیگر شهروندان را داشته باشند و پلیس ساختمان مناطق نیز این موضوع را به صورت جدی پیگیری کنند و نگذارند عده ای به دلیل منافع شخصی احساس آرامش و امنیت را از شهروندان بگیرند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان می‌تواند شکایات خود را در این خصوص به کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ اطلاع دهند تا پیگیری شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار