رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۴
  • کد خبر : 2001
  • چاپ خبر : در کشاکش اختلاف اقلیت و اکثریت
شورای شهر یاسوج؛

در کشاکش اختلاف اقلیت و اکثریت

جلسه شورای شهر امروز با حضور تمامی اعضای شورا به ریاست هدایت اکبری در سالن جلسات شورا برگزار شد.

به گزارش شورانیوز به نقل ازسایت استان کهگیلویه و بویراحمد ، در این جلسه که بیشتر پیرامون انتخاب روسای کمیسیون‌های مختلف بحث و بررسی شد در حاشیه آمدهای دو کمیسیون بحث‌های صورت گرفت که در ذیل می‌خوانید.

پس‌ازاینکه اعلام شد که در ارتباط با کمیسیون ماده ۳۸ رأی‌گیری شود هدایت امیری گفت: برای این کمیسیون زمان مشخص شده می‌گوید که برای مدت یکسال انتخاب خواهد شد و اعضای این کمیسیون برای این مدت انتخاب خواهد شد و مان دقیق مشخص نکرد آند که مثلا در فلان تاریخ انتخاب خواهند شد.

امیری ادامه داد: جالب اینجاست در طول مدت قبل که ما مسئولیت کمیسیون را بر عهده داشتیم در یکی از پرونده‌ها اصرار آقای شهردار بر این بود که دست نگه دارید تا ببینم در انتخابات جدید هیئت‌رئیسه شورا چه کسی انتخاب خواهد شد و من نمی‌دانم منافع و منابع چه گروهی با حضور ما به خطر می‌افتاد.

امیری گفت: ضمن اینکه در جلسه اول انتخاب هیئت‌رئیسه جدید نامه نوشتند کمیسیون ماده ۳۸ را مشخص کنید و نه نمی‌دانم دلیل اصرار بر اینکه من در این کمیسیون نباشم چیست.

رئیس شورای شهر در پاسخ امیری گفت: ما اگر به دنبال قانون هستیم باید در همه شرایط دنبال قانون باشیم روز اول انتخابات آقای مفتح اعتراض کرد که اعضای کمیسیون‌ها را مشخص کنید.

اکبری ادامه داد: ما هم گفتیم درست می‌گویید ما باید همیشه یک روند را طی کنید

از گذشته نیز به همین منوال بوده است و در ارتباط با کمیسیون‌ها قانون گفته در همان روز انتخابات هیئت‌رئیسه اعضای کمیسیون‌ها مشخص شوند حالا یه مدت به تعطیلات خوردیم و نتوانستیم انتخابات کمیسیون‌ها را برگزار کنیم.

پس‌ازآنکه برای سخنگوی شورای شهر رأی‌گیری به عمل آمد و شیروان وظیفه‌شناس انتخاب شد سعید پایدار گفت: اول آنکه ما آید قبل از رأی‌گیری ما صحبت می‌کردیم تا دوستان می‌توانستند بهتر به جمع‌بندی برسند و منصفانه‌تر رأی دهند (در این لحظه اردشیری گفت: نتیجه از اول مشخص بود).

پایدار در ارتباط با وظیفه‌شناس گفت: آیشان در دور اول شورا که ریاست شورا را عهده‌دار بودند علیرغم همه مکاتبات ما و تأکید قانون بر رسانه‌ای بودن شورا مخالفت می‌کردند ضمن اینکه خود ایشان عنوان کرده‌اند که یک سری مشکلاتی دارم واقعاً چطور شخصی که مشکلات دارد در قامت سخنگوی شورا حضور پیدا کند.

وی گفت: آقای وظیفه‌شناس و چند نفر از اعضای هیئت‌رئیسه شورا مخالف حضور رسانه‌ها بودند و تا ما به هیئت حل اختلاف شکایت نکردیم اجازه حضور رسانه‌ها را ندادند اما آقای اردشیری همیشه رسانه‌ای بودند و بر حضور رسانه‌ها در جلسات تأکید داشتند.

هدایت اکبری گفت: آقای پایدار حاشیه نروید.

پایدار: شما حاشیه نروید آقای وظیفه‌شناس زنده هستند که شما بجای ایشان بحث می‌کنید.

اکبری: آقای اردشیری هم زنده هستند، دوستان عزیز زمان ریاست آقای وظیفه‌شناس کسی بر ممانعت از رسانه‌ها صحبتی کرد؟ هیچکس صحبتی نکرد و اعتراضی نکرد و حتی به‌شخصه موافقم که غیر از رسانه‌ها بقیه افراد هم حضور داشته باشند.

در این جلسه علی اکبری تبار به‌عنوان رئیس کمیسیون تجدیدنظر، محسن مفتح رئیس کمیسیون ماده ۱۰۰، شیروان وظیفه‌شناس رئیس کمیسیون ماده ۷۷ انتخاب شدند.

فصلی نو، آنچه در این جلسه و در اکثر جلسات قبلی شورای شهر یاسوج کالا مشخص بود لجبازی دو گروه اقلیت و اکثریت شورای شهر یاسوج مقابل هم است جبهه‌گیری‌های که صورت می‌گیرد و هیچ معلوم نیست تصمیم‌گیرندگان برای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد چه هدفی را در پیش‌گرفته آند.

اعضای اقلیت که شامل سرافراز اردشیری، علی علی پور، سعید پایدار و هدایت امیری هستند در جلسات کنونی شورای شهر عملاً به بیکاره‌ها تبدیل ‌شده‌اند و بودونبود این ۴ نفر در شورای شهر یاسوج به جز برای به حداکثر رسیدن اعضا در جلسات، در صورت ادامه این روند، کاربرد دیگری نخواهند داشت.

نیازی به ماجراجوی‌ها و کشف شهود نیست کافی است یک جلسه در این‌گونه جلسات حضور داشته باشید تا روند کار شورای شهر یاسوج دستگیرتان شود، روندی که اگر ادامه داشته باشد و فرض را بر این بگذاریم که همین افراد سال آینده به‌عنوان منتخبین مردم برای شورای شهر یاسوج به این شورا راه پیدا کنند، پنج سال آینده از یاسوج به‌جز خاکستر چیزی نخواهیم دید.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار