رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
  • کد خبر : 1980
  • چاپ خبر : گام عملی شهرداری و شورای شهر مشهد در راستای اقتصاد مقاومتی

ما می‌توانیم بازارهای متعددی برای فروش کالاهای داخلی در شهر مشهد ایجاد کنیم و البته امیدوار هستیم نمایشگاه مشهد نیز به قطب معرفی برندها و کالاهای ایرانی تبدیل شود.

به گزارش شورانیوز به نقل از پایگاه اطلا‌ رسانی شهرداری مشهد، سید صولت مرتضوی در آیین افتتاحیه نمایشگاه «خانواده ایرانی، خانه ایرانی و کالای ایرانی» که به همت شهرداری مشهد در محل نمایشگاه بین‌المللی این شهر برگزار شده است، افزود: به طور قطع هیچ جامعه‌ای به ابواب پیشرفت نائل نخواهد شد مگر با سعی، تلاش و کوشش که تعبیر امروزی از این موضوع مفهوم اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از دیرباز به مساله اقتصاد مقاومتی اشارات متعددی داشته‌اند، تصریح کرد: در دو دهه اخیر مسایل فرهنگی و اقتصادی دغدغه‌های اصلی معظم‌له بوده است.
شهردار مشهد با بیان اینکه به عقیده بنده وابستگی اقتصادی منشاء همه وابستگی‌هاست، عنوان کرد: وابستگی اقتصادی سبب وابستگی سیاسی، فرهنگی و حتی امنیتی می‌شود بنابراین باید تمام توشه و توان خود را صرف نجات از وابستگی کنیم.
مرتضوی برگزاری نمایشگاه کالای ایرانی در مشهد را در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: قصه پر غصه ما این است که یک تولید کننده داخلی کالای خود را مارک خارجی تولید نماید و متاسفانه این یک واقعیت تلخ است.
وی با تاکید بر اینکه دولت و مردم در راستای تقویت کالای ایرانی باید در کنار هم باشند، بیان کرد: امروز استفاده از محصولات ایرانی توسط مصرف‌کننده و تولید کالای باکیفیت توسط تولیدکننده بر همه فرض و تکلیف است.
شهردار مشهد با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشور و استان در حوزه‌های اقتصادی گفت: در راستای رسیدن به رشد اقتصادی باید در افزایش صادرات غیرنفتی اقدامات شایسته‌ای را انجام داد و از ظرفیت بالای همسایگان در این حوزه استفاده نمود.
مرتضوی با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد اقدامات موثری را در حمایت از کالای ایرانی برداشته است، تصریح کرد: طی این ۲ سال نزدیک به ۵۰ فروشگاه «شهرما» خالی از کالاهای خارجی شده و در عین حال از فروششان هیچ کم نشده است.
وی افزود: همچنین با همکاری شهرداری و دانشگاه فردوسی مشهد در بسیاری از نیازهای قطارشهری و با استفاده از تکنیک مهندسی معکوس توانسته‌ایم به توفیقات خوبی برسیم.
شهردار مشهد با اعلام آمادگی شهرداری برای در اختیار گذاشتن امکانات به تولید کنندگان سنگ‌های زینتی در مشهد گفت: ما می‌توانیم بازارهای متعددی برای فروش کالاهای داخلی در شهر مشهد ایجاد کنیم و البته امیدوار هستیم نمایشگاه مشهد نیز به قطب معرفی برندها و کالاهای ایرانی تبدیل شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار