رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May
  • دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸
  • کد خبر : 1973
  • چاپ خبر : اعلام آمادگی شورای شهر کاشان برای حمایت از سرمایه گذاران گردشگری

رییس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: کاشان در آینده باید سهم خود را از صنعت بزرگ گردشگری معین سازد تا از موج چهارم جهانی عقب نماند.

به گزارش شورانیوز  به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر کاشان، حسین حیدریان در جلسه شورای اسلامی شهر کاشان که به بررسی مسائل و پیشنهادات اعضای انجمن خانه‌های تاریخی کاشان اختصاص داشت، اظهار کرد: پس از عصر کشاورزی، صنعت، ارتباطات امروز سخن از صنایع فرهنگی است که به عنوان موج چهارم بر دنیا حاکم است.

وی با تقدیر از تلاش‌های سرمایه گذاران صنعت گردشگری، از اهتمام شورای اسلامی شهر کاشان برای حمایت از بخش خصوصی در این عرصه خبر داد و گفت: این شورا آمادگی دارد نسبت به رفع دغدغه فعالان این حوزه نظیر تعرفه‌ها با ابزارهای قانونی اقدام کرده و از حداکثر ظرفیت خود برای تسهیل در زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بخش استفاده کند.

هم‌چنین، رییس کانون صنفی راهنمایان گردشگری، کاشان را یکی از قطب‌های بزرگ گردشگری کشور خواند و افزود: برخورداری از افزون بر ۵۰۰ خانه تاریخی نشان دهنده حفظ بافت سنتی و هویت اصیل توسط مردم این منطقه است.

آرش نورآقایی همچنین از میزبانی حدود ۳۵۰ راهنمای گردشگری از حداقل ۴۰ کشور جهان در کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری به عنوان بزرگ‌ترین اتفاق اخیر در این عرصه یاد کرد و افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته مقرر شده که این راهنمایان گردشگری یک شب را در کاشان اقامت داشته باشند که با این امر با وجود گزینه‌های متعدد دیگر برای منطقه کاشان یک فرصت بی نظیر محسوب می‌شود.

هم چنین، محسن حاجی سعید، نایب رییس کانون صنفی راهنمایان گردشگری کشور کاشان را یکی از پیشروترین شوراهای اسلامی در کشور در زمینه گردشگری دانست و گفت: برگزاری نشست‌های متعدد با متولیان حوزه گردشگری نشان دهنده دغدغه اعضای شورای اسلامی کاشان است امری که در بسیاری از استان‌های کشور مشاهده نمی‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار