رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 6 May
  • دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰
  • کد خبر : 1968
  • چاپ خبر : حمایت مدیریت شهری اصفهان از احداث پروژه موزه دفاع مقدس/ بی توجهی وزرای اصفهانی به اصفهانی ها

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری و شورای شهر با توجه به اهمیت موضوع دفاع مقدس و تبیین این موضوع برای نسل آتی، کمک های خود را به این حوزه دریغ نکرده اند، اما دولت در هیچ موضوعی به اصفهان عنایت نداشته است.

به گزارش شورانیوز به نقل از ایمنا، رضا امینی در جلسه بازدید از پروژه موزه دفاع مقدس اصفهان، اظهارکرد: شورای شهر در جهت تهیه زمین موزه دفاع مقدس تلاش های لازم را انجام داده به طوری که بودجه ای نیز از دوره دوم به بعد شورای شهر برای احداث این موزه اختصاص داده شده است.
وی افزود: شهرداری از سال ۸۳ تا ۹۱ سالانه ۱۰۰ میلیون تومان برای احداث موزه اختصاص داده است و پس از آن نیز در سال ۹۲ این مبلغ دوبرابر شد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در سال ۹۳ این مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، سال ۹۴، ۳ میلیارد و امسال نیز یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به این پروژه اختصاص داده شده است.
سایر نهادها در تکمیل موزه دفاع مقدس همکاری مناسبی ندارند
امینی، با ابراز گله مندی از همکاری سایر دستگاه ها در احداث این پروژه، افزود: متاسفانه سایر نهادها در این رابطه همکاری مناسبی را از خود نشان ندادند، اما نمایندگان مردم در شورای شهر، با توجه به اهمیت موضوع آن را دنبال می کنند.
مشکل اصفهان، از نگاه های ناعادلانه به این شهر است
وی ادامه داد: متاسفانه بلایی که گریبان گیر اصفهان شده این است که اصفهان را شهری برخوردار می دانند و همچنین موجی از اصفهان گریزی در کشور بوجود آمده که این خود باعث عدم اختصاص کمک های دولتی به شهر اصفهان شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به خشکی زاینده رود اظهارکرد: نبود مدیریت سازنده باعث شده تا در کنار کاهش نزولات آسمانی، خشکی زاینده رود استمرار یابد و هیچ کسی حتی حاضر نیست که در مورد این موضوع تصمیم واحد و سازنده ای بگیرد.
ظلم به اصفهان در تاریخ ثبت خواهد شد
امینی، تصریح کرد: در این رابطه ظلمی که به مردم اصفهان می شود، در تاریخ ثبت خواهد شد و اثرات آن ممکن است تا نسل های بعدی ادامه داشته باشد.
وی، با اشاره به صحبت های قبلی خویش اضافه کرد: در حوزه دفاع مقدس هم همین مسئله مشهود است و باید نیروهای مسلح نقشی اساسی در رابطه با موضوع دفاع مقدس و تکمیل موزه آن داشته باشند.
حتی وزاری اصفهانی هم به اصفهان بی توجهند
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: غیر بومی بودن نیروهای مسلح استان خود عاملی برای عدم رسیدگی مناسب به وضعیت موزه دفاع مقدس اصفهان است همچنین برخی از وزرای کشور که اهل اصفهان هستند متاسفانه حتی نگاه عادلانه ای به این شهر ندارند.
وی ابراز کرد: اصفهان در ایامی از سال در مورد آلودگی هوا از تهران پیشی می گیرد و  این به دلیل عدم وجود مترو است؛ در حالی که شهر مشهد در حال بهره برداری از خط دوم مترو است و اصفهان همچنان در حال تکمیل خط یک است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، ادامه داد: متاسفانه در کشور در تعیین اولویت فعالیت ها، دچار مشکل هستیم از این رو زمزمه های خروج مردم اصفهان از این شهر به گوش می رسد و این پدیده به دلیل نبود آب، آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی است.
نیروهای مسلح باید عنایت بیشتری به موزه دفاع مقدس بکنند
امینی، بیان کرد: امروز بنده از سرداران نیروهای مسلح درخواست دارم که به طور جد در زمینه تکمیل موزه دفاع مقدس وارد شوند تا به یاری خدا این پروژه هر چه زود تر تکمیل گردد.
وی ادامه داد: اصفهان ۶ درصد از جمعیت کل کشور را شامل می شود که ۱۰ درصد از شهدای دفاع مقدس مربوط به اصفهان هستند.
امینی اصفهان را شهری شهید پرور دانست و تاکید کرد: تعداد بالای شهدای دفاع مقدس نشانگر نقش موثر اصفهان در دوران جنگ است.
وی، با اشاره به اینکه برآورد هزینه ای این پروژه در ابتدا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود، افزود: در ادامه این پروژه گزارشاتی مبنی بر برآورد هزینه های بیشتر ارائه شد که این مسئله باعث بی اعتمادی مردم و مسئولان به چنین پروژه هایی خواهد بود، پس باید تعیین هزینه های هر پروژه ای به صورت دقیق اعلام شود.
امینی گفت: تنها فاز اول این مجموعه که یک سوم پروژه است، ۲۰ میلیارد تومان هزینه خواهد برد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، افزود: برای تکمیل این پروژه ها تنها باید دولت هزینه های مناسبی را مانند سایر شهرها پرداخت کند در غیر این صورت این پروژه به بهره برداری نخواهد رسید./۰۹۱۷۱/۱۱۵

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار