رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
  • کد خبر : 1950
  • چاپ خبر : طرح کتابخانه های سیار در مدارس و محلات شیراز اجرایی می شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز از اجرای طرح کتابخانه‌های سیار در مدارس و محلات شیراز با عنوان پاتوق‌های کتاب خبرداد.

به گزارش شورانیوز به نقل از تسنیم ، محمدرضا هاجری عصر امروز در یکصد و هشتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: براساس این طرح پاتوق‌های کتاب با مشارکت معاونت فرهنگی و فعالان عرصه کتاب در محلات و مدارس در قالب نمایشگاه‌های مختلف به نمایش گذاشته می‌شود.

هاجری افزود: همچنین با این طرح اتوبوس‌های سیار و مجهز به نمایشگاه کتاب راه‌اندازی می‌شود تا به صورت هفتگی در نقاط مختلف شهر اقدام به عرضه کتاب به ویژه آخرین انتشارات در این عرصه را داشته باشند.

وی بیان کرد: راه‌اندازی نمایشگاه‌های کتاب و همچنین اختصاص مکان‌هایی برای اهدای کتاب در نقاط مختلف شهر تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارد و با این طرح شاهد افزایش سرانه کتاب می‌شویم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز همچنین در مورد کتابخانه‌های نیمه‌تمام در سطح شیراز و ساماندهی آن خاطرنشان کرد: این موضوع در حضور فرماندار شهرستان شیراز و متولیان مربوطه تشکیل تا به یک تصمیم‌گیری واحد برسد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در موضوع اختصاص نیم درصد شهرداری به کتابخانه‌ها گفت: شهرداری در این زمینه حتی بیش از تعهد خود پرداخت کرده و در چند سال گذشته نیز ۱۵ کتابخانه در محلات مختلف شیراز ساخته است که باید این کتابخانه‌ها وارد مرحله ارائه خدمات شود.

هاجری با اشاره به اینکه شهرداری شیراز در موضوع سهم نیم درصد خود به دنبال ارائه خدمات زیرساختی و ساخت کتابخانه‌ها و تحویل آن به کتابخانه‌ها است گفت: کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز  آماده است کتابخانه‌های ساخته شده را به اهالی قلم تحویل دهد تا خودشان نیز مدیریت مجموعه را برعهده گیرند.

براساس این گزارش، در این شست اعضای شورای اسلامی شهر شیراز خواستار ساماندهی کتابخانه‌های نیمه‌تمام، اختصاص مکان‌های برای کتابخوانی نابینایان، تقویت کتابفروشی‌ها، برگزاری نمایشگاه‌های دائمی کتاب و همچنین ساماندهی کتاب‌فروشی‌ها سیار سطح شهر شدند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار