رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۲۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 4 May
  • دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
  • کد خبر : 1883
  • چاپ خبر : شهردار رشت برای بهبود وضعیت لندفیل سراوان سریع اقدام کند

تاکید اعضای شورای رشت برای اقدامات ضروری شهرداری این شهر نسبت به وضعیت لندفیل سراوان، در تازه ترین جلسه شورای رشت رقم خورد.

به گزارش شورانیوز ، شصت و یکمین جلسه شورای شهر رشت در حالی برگزار شد که رئیس این شورا به شهردار درباره اقدامات ضرب الاجل نسبت به بهبود وضعیت لندفیل سراوان تذکر داد.

مسعود کاظمی با اشاره به توجه شورای شهر رشت به مساله لندفیل سراوان و آلودگی هایی که برای ساکنان روستاهای اطراف آن به همراه آورده است گفت: شهرداری باید نسبت به ساماندهی لندفیل سراوان هر چه سریعتر اقدامات ملموس انجام دهد.

این تذکر رئیس شورای رشت به دنبال اعتراض و تجمع روستاییان اطراف محل لندفیل سراوان که اخیرا مانع از تخلیه کامیون های زباله در این محل شده بودند، انجام شد.

وی افزود: با توجه به اینکه استاندار نسبت به رفع تمامی موانع پروژه های ساماندهی لندفیل سراوان به همه دستگاه ها دستورات لازم را ابلاغ کرده است، لذا شهرداری نیز باید در کوتاه مدت اقدامات اجرایی لازم را انجام دهد زیرا دیگر هیچ توجیهی در این باره قابل قبول نیست.

کاظمی مدت ۱۰ روز را برای انجام اقدامات اجرایی شهرداری تعیین کرد.

شهرداری باید بهسازی لندفیل سراوان را بر اجرای پروژه پیاده راه مرکزی ارجحیت می داد

عضو دیگر شورای شهر رشت در نطق پیش از دستور در این جلسه با اشاره به مصوبه های سال اول فعالیت شورای چهارم درباره وضعیت لندفیل سراوان اظهار کرد: در سال نخست فعالیت شورا، توجه ویژه ای به لندفیل سراوان شد اما عملیاتی نشد.

مجید رجبی ویسرودی افزود: با اینکه بودجه لازم برای لندفیل سراوان نیز در بودجه شهرداری دیده شد اما اقدامات اجرایی لازم انجام نشده است.

وی تصریح کرد: چگونه ممکن است که دلیل قطع چند درخت در عرصه جنگلی سراوان دلیل مناسبی برای توقف پروژه بهسازی لندفیل سراوان باشد در حالی که برای اجرای پروژه هایی همچون بی. آر. تی در سطح شهر چندین درخت به راحتی قطع شد!؟

این عضو شورا همچنین نسبت به اولویت ندادن اجرای پروژه لندفیل سراوان ابراز نارضایتی کرد و گفت: اجرای پروژه لندفیل نسبت به پروژه پیاده راه فرهنگی مرکزی رشت از ارجحیت برخوردار بود اما تاکنون عملیاتی نشده است.

عضو دیگر شورای رشت نیز در این باره با بیان اینکه تنها مدیریت شهری رشت مسئول رسیدگی به وضعیت لندفیل سراوان نیست گفت: حجم عظیمی از زباله هایی که به لندفیل سراوان آورده می شود متعلق به شهرهای اطراف است.

رضا موسوی روزان با تاکید بر مسئولیت تمامی دستگاه های ذیربط در بهسازی و ساماندهی وضعیت لندفیل سراوان افزود: دغدغه های شورای شهر نسبت به این وضعیت از سال اول شورا بوده است و تصمیماتی همچون پروژه بهسازی لندفیل سراوان که از دی ماه سال گذشته کلنگ آن به زمین زده شده است تا راه اندازی کارخانه زباله سوز نتیجه این دغدغه ها بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری همه دستگاه ها هر چه سریعتر نسبت به این معضل چاره اندیشی شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار