رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
  • کد خبر : 1859
  • چاپ خبر : امیدواریم شاهد احیای راه ابریشم با اقتضائات امروزی باشیم

امید داریم با همدلی میان کشورها و شهرهای مسیر راه ابریشم، شاهد احیای راه ابریشم با رعایت اقتضائات امروزی باشیم.

به گزارش شورانیوز به نقل از ایسنا، کمال سرویها، در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی، در اختتامیه همایش جاده ابریشم اظهار کرد: مشهد مقدس با توجه به چشم‌انداز خود تا سال ۲۰۲۴ به دنبال تبدیل شدن به یک شهر جهانی است و به عبارت دیگر، به دنبال احیای نقش خود توسط راه ابریشم است.
وی ضمن امیدواری نسبت به احیا و رونق راه ابریشم و دوستی و تعامل این شاه‌راه جهانی، عنوان کرد: در همین راستا و به طور رسمی از جانب مدیریت شهری و نماینده مردم مشهد در شورای اسلامی آمادگی خود را برای تاسیس اتحادیه شهرهای در مسیر جاده ابریشم در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ اعلام می‌داریم.
این عضو شورای شهر مشهد با توجه به نقش بی‌بدیل مشهد مقدس، اظهار کرد: این شهر به عنوان نقطه ثقل خراسان پهناور، در رشد و اعتلای فرهنگی آسیای میانه با وجود اندیشمندان، فضلا و امام همام(ع) از حیث جهانی مورد توجه قرار گرفته‌است.
وی افزود: مشهد مقدس با وجود مرقد مطهر حضرت امام رضا (ع) توجهات بسیاری را به خود جلب کرده‌است و توانسته به محلی برای تلاقی فرهنگ‌های خدا باوران گردد.
سرویها عنوان کرد: مناظر طبیعی مشهد مقدس به عنوان درگاه ورودی این راه به جمهوری اسلامی ایران محل تلاقی شرق و غرب این شاهراه تاریخی، دومین شهر ایران و نخستین کلان شهر مذهبی جهان با میزبانی سالیانه بیش از ۲۰ میلیون گردشگر است.
این عضو شورای شهر مشهد با اشاره به انتخاب این شهر توسط آیسسکو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷، خاطرنشان کرد: این انتخاب فرصت بی‌نظیری برای مشهد ایجاد می‌کند که در جهت اهدافی نظیر پایانه گردشگری اسلامی، مرکز تولید علوم انسانی، کوریدور فناوری اطلاعات، مقصد گردشگری سلامت و قطب صنایع فرهنگی، مصمم‌تر از پیش حرکت کند.
 وی با اشاره به اینکه ایران در طول تاریخ همواره عامل ارتباط دهنده و بستری از تعاملات و تبادلات میان کانون‌های تمدن، گروه‌های انسانی و قومی مجاور فلات ایران بوده و هست، گفت: تغییرات مختصر به وجود آمده در الگوی ارتباطی منطقه از اهمیت بخش پیوند دهنده ایران نکاسته و هم اکنون نیز ایران به عنوان حلقه اتصال اروپا، آسیا و آفریقا بیش از پیش نقش خود را در جهان ایفا می‌کند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار