رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳
  • کد خبر : 1797
  • چاپ خبر : تجلیل از ورزشکاران پارالمپیکی رشت/ درخواست اختصاص پارک برای پیاده روی نابینایان

یکصد و شصت و یکمین جلسه علنی شورای شهر رشت با تقدیر از مدال آوران پارالمپیکی گیلان برگزار شد

به گزارش شورانیوز به نقل از کاسپین، یکصد و شصت و یکمین جلسه علنی شورای شهر رشت با تقدیر از مدال آوران پارالمپیکی گیلان برگزار شد .

مسعود کاظمی ریاست شورای اسلامی کلانشهر رشت در ابتدای جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) و قبولی طاعات و عبادات شیعیان اظهار داشت:  در زمینه سانحه در خصوص سوختگی محمد طاها روحی در مراسم ظهر عاشورا اظهار تاسف میکنم و از پیگیری های به موقع همکاران شورا و زحمات سوانح سوختگی ولایت تشکر می کنم و امیدوارم که دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم .

وی در ادامه هفته ورزش را به همه ورزشکاران تبریک گفت و افزود : به مناسبت هفته ورزش، ورزشکاران پارالمپیکی و مدال آور در صحن شورا حضور دارند که با آنها خیر مقدم می گوییم.

در ادامه فرهاد شوقی پیام مقام معظم رهبری در زمینه کاروان پارالمپیکی شهدای منا را قرائت کرد .

مسعود رهنما مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان نیز در این جلسه عنوان کرد : در هفته ورزش ،فعالیت هایی را که توسط دولت تدبیر و امید در استان گیلان انجام شده است را به اطلاع همگان خواهیم رساند .

رهنما در زمینه مدال آوران پارالمپیک گیلان ، تصریح کرد : ۶۴ سال پس از مرحوم نامجو مدال آور المپیک نداشته ایم و کسانی که در حوزه پارالمپیک فعالیت می کنند با وجود نقص جسمی که بر آنها تحمیل شده است توانستند کسب مدال کنند و نشان دادند که با همت می توانند به نتیجه برسند .

مسعود رهنما افزود : از ریاست و اعضای شورا تشکر می کنم که مراسمی به جهت تقدیر از عزیزان پارالمپیکی مدال آور ترتیب دادند .

در ادامه جلسه هیات امنای انجمن نابینایان استان گیلان به مناسبت روز جهانی عصای سفید و نابینایان در صحن علنی شورای حضور یافتند .

کاظمی در زمینه نابینایان اظهار داشت : قانون عصای سفید در این روز وضع شد و بر ما به عنوان منتخبین مردم در شورا واجب است که از حقوق این افراد را مانند سایر مردم دفاع کنیم .

وی با بیان این مطلب که باید فضاهای شهری برای استفاده نابینایان مناسب سازی شود ،گفت : مدیریت شهری باید توجه بیشتری به این امر داشته باشند و امکانات لازم را برای این عزیزان در محیط شهری فراهم کنند تا نابینایان بتوانند حضور پر رنگی در اجتماع داشته باشند .

اسماعیل حاجی پور عضو هیات امنای انجمن معلولین بینایی گیلان در این جلسه گفت : ۸۵۰ نفر در استان و ۳۰۰ نفر در رشت نابینا داریم و متاسفانه از کمترین امکانات بی بهره هستند و جز کم توقع ترین افراد معلولین ما هستند و شعار آنها این است که” ما راباور کنید تا در کنار هم زندگی کنیم “.لذا درخواست بنده این است که برای این عزیزان امکاناتی را فراهم کنیم.

وی افزود : یکی از خواسته های بنده این است که در یکی از پارک های رشت پیست پیاده روی مختص معلولین بینایی ایجاد کنیم و از دوستان شورایی تقاضا دارم که شورا در این خصوص مصوبه ای داشته باشند تا این معلولین با ورزش کردن شادابی خود را بدست آورند .

حاجی پور از کمک های و حمایت های اداره کل بهزیستی گیلان در زمینه نابینایان قدردانی کرد.

به گزارش کاسپین در ادامه جلسه از فعالین انجمن نابینایان استان تقدیر و قدردانی شد .

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار