رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 7 May
  • یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳
  • کد خبر : 1788
  • چاپ خبر : امکان استفاده شهرداری کرج از تسهیلات بانک شهر در پروژه های عمرانی شهری
در پی تصویب شورای اسلامی شهر کرج صورت می‌گیرد

امکان استفاده شهرداری کرج از تسهیلات بانک شهر در پروژه های عمرانی شهری

در پی تصویب شورای اسلامی شهر کرج شهرداری کرج می‌تواند از تسهیلات بانک شهر در پروژه‌های عمرانی شهری تا سقف ۳۵۰ میلیارد تومان استفاده کند.

به گزارش شورانیوز ، نشست شورای اسلامی شهر کرج پیش از ظهر امروز با حضور اعضای شورا، شهردار کرج و معاونین شهرداری برگزار و چند لایحه که توسط شهرداری به شورای اسلامی تقدیم شده بود مورد بررسی قرار گرفت که برخی از آن‌ها با نظر اکثریت به تصویب رسید.
یکی از این لوایح که بحث و بررسی آن زمان زیادی را به خود اختصاص داد تصویب حق جلسه اعضای کمیسیون سرمایه گذاری شهرداری بود که ابهامات زیادی را به دنبال داشت و موافقین این لایحه به دفاع از آن پرداختند.
در ابتدا «مصطفی سعیدی سیرایی» یکی از اعضای شورای شهر بود که در اعتراض به این لایحه اظهار داشت: در این لایحه میزان حق جلسه برابر با کمیسیون معاملات برآورد شده است و این در شرایطی است که میزان کارایی و تلاش اعضای این دو کمیسیون با یکدیگر قابل مقایسه نیست، لذا بایستی میزان حق جلسه اصلاح گردد.
در ادامه «علی ترکاشوند» شهردار کرج در پاسخ به ابهاماتی که در خصوص این لایحه مطرح شده بود اظهار داشت: قانون گذار برای افرادی که در این کمیسیون زحمت می کشند تکلیفی را قائل شده است و در صورتی که در نظر گرفته نشود این حق ضایع شده است.
وی با بیان اینکه این کمیسیون تا زمان تشکیل سازمان سرمایه گذاری شهرداری فعالیت خواهد داشت، اظهار کرد: در صورت تایید این مصوبه تا زمان تشکیل سازمان سرمایه گذاری شهرداری اجرای آن امکان پذیر است.
شهردار کرج بلاتکلیف ماندن لایحه جامع سازماندهی حقوق اعضای شورای شهر را از دلایل به وجود آمدن چنین ابهاماتی بشمار آورد و گفت: این لایحه را حدود چند ماه پیش به شورای اسلامی شهر ارائه داده ایم که دیگر برای حقوق هیچ کدام از اعضا و مدیران شهرداری لایحه ای را به شورا نیاوریم که امیدواریم هرچه سریع تر این لایحه به نتیجه برسد.
در این بین محمود دادگو رئیس شورای شهر کرج در این خصوص تأکید کرد: هنوز هم این لایحه در کمیسیون برنامه و بودجه قرار داد و به صحن شورا نیامده است.
وی افزود: در این لایحه آمده است که در صورت احراز صلاحیت مدیریت که اگر این شرط لازم به اجرا شود حدود ۲۰۰ نفر از اعضای بدنه مدیریت شهری باید کنار گذاشته شوند چراکه شرایط لازم را برای تصدی پست خود ندارند که بلافاصله ترکاشوند شهردار کرج در پاسخ گفت: در این صورت انتصابات بر اساس احراز شرایط صورت می گیرد و چنین مشکلی دیگر به وجود نمی آید.
در ادامه این بحث رضا شریفی دیگر عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: سازمان سرمایه گذری بر اساس چارت جدید در دست تأسیس است که اگر در انجام این کار تسریع صورت گیرد دیگر نیازی به تصویب حق جلسه برای اعضای این کمیسیون نیست.
به گزارش خبرآنلاین، بر اساس نظر اکثریت اعضای شورای شهر کرج تصویب این لایحه از دستور کار جلسه خارج شد.
*درختان کاخ مروارید در حال خشک شدن
در ادامه این نشست که نزدیک به چهار ساعت به طول انجامید، بهنام محمودی در سخنان خود به درختان کاخ مروارید اشاره کرد که در حال خشک شدن هستند و افزود: شهرداری، شورای شهر و دادستانی وظیفه ذاتی دارند برای جلوگیری از این اتفاق تلخ تلاش کنند.
ترکاشوند در این رابطه خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از خشک شدن درختان کاخ مروارید به دادستانی نامه زده‌ایم و همکاری لازم از سوی دادستانی صورت گرفته است و در حال حاضر چاه آب برای آبیاری درختان این کاخ فعال‌شده است.
* امکان استفاده شهرداری از تسهیلات بانک شهر تا سقف ۳۵۰ میلیارد تومان
یکی دیگر از لوایح ارسالی به صحن شورای اسلامی شهر کرج لایحه امکان استفاده شهرداری کرج از تسهیلات بانک شهر تا سقف ۳۵۰ میلیارد تومان در جهت استفاده پروژه‌های عمرانی شهری بود که در این خصوص شریفی عضو شورای شهر تأکید کرد: این تسهیلات به‌صورت خط اعتباری بوده که پیش‌ازاین سقف ۲۰۰ میلیارد تومان آن مورد تأیید قرار گرفت و امروز در این لایحه ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر به آن افزوده‌شده است.
وی افزود علت این افزایش بدهی‌های شهرداری کرج است که باعث شده از ۲۰۰ میلیارد تومان تنها بخشی از آن امکان‌پذیر شود که در صورت این لایحه این میزان تا سقف ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.
شهردار کرج در ادامه در این خصوص یادآور شد: اگر با منابع شهرداری قرار به اجرای پروژه‌ها باشد هزینه تمام‌شده پروژه‌ها به علت طولانی شدن زمان اجرای پروژه بسیار افزایش پیدا می‌کند و حتی ممکن است چند برابر شود و این در شرایطی است که در صورت استفاده از تسهیلات برای اجرای پروژه تنها سود بانکی به مبلغ اجرای پروژه افزوده می‌شود.
وی افزود: علاوه بر مزیت‌های مالی که این کار برای ما دارد با در نظر گرفتن آثار اجتماعی بهره‌برداری از پروژه همچون آثار صرفه‌جویی در وقت شهروندان و مصرف سوخت که با کاهش ترافیک صورت می‌گیرد به نتایج تصویب این لایحه پی می‌بریم.
بر پایه این گزارش، در این نشست لوایح دیگری همچون تجهیز ساختمان عمران شهرداری منطقه ۱۰، اجرای پروژه پشتیبانی سیستم جامع مالی درآمد شهرداری کرج و همچنین همکاری شهرداری کرج در اعزام زائرین مراسم اربعین حسینی نیز به تصویب رسید.
* حاشیه‌نگاری
از حواشی این نشست می‌توان به چانه زنی های اعضای شورای شهر در خصوص تصویب لوایح که گاها با تذکراتی همراه بود اشاره کرد.
شلوغی فضای صحن شورای شهر به واسطه حضور افرادی که عضو شورا و خبرنگار نبودند یکی دیگر از این حواشی بود، جایی که افرادی با درخواست و نامه در جلسه حاضر می شدند و برای گرفتن دستور نامه خود دور برخی اعضای شورا و شهردار کرج و معاونین وی که در جلسه حاضر بودند جمع می شدند که تذکر های چندین باره محمود دادگو رئیس این جلسه را به دنبال داشت.
دادگو در جائی خطاب به خبرنگاران اعلام کرد: «اگر در روزنامه انتقاد نمی کنید که چرا رئیس شورا به ما تذکر داد و جلسه را غیر علنی کرد، لطفا سکوت را رعایت کنید.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار