رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 8 May
  • یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
  • کد خبر : 1736
  • چاپ خبر : افتتاح ۱۷۱ واحد مسکونی شهرک ارم
رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز:

افتتاح ۱۷۱ واحد مسکونی شهرک ارم

با حضور شهردار تبریز، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، فاز نخست طرح جابجایی حاشیه نشین تبریز، با افتتاح ۱۷۱ واحدی در شهرک ارم، به بهره برداری رسید.

به گزارش شورانیوز، شهردار تبریز پروژه جابجایی حاشیه نشینی مسکن در شهرک ارم را نتیجه اقدامات اثربخش شهرداری تبریز درحوزه حاشیه نشینی خوانده و افزود: احیا و تقویت بافت های ناکارآمد شهری، دغدغه مهم شهرداری تبریز است. صادق نجفی اظهار داشت: خرسندیم که برنامه های شهرداری تبریز در حوزه حاشینه نشینی، به نقطه عملی رسیده است و این رویکرد با اجرای فازهای دوم و سوم جابجایی در شهرک اندیشه؛ تبریز را به یکی از شهرهای پیشتاز در مهار حاشیه نشینی تبدیل خواهد کرد.وی اضافه کرد: در سه سال اخیر با حمایت های شورای محترم و همراهی مدیریت استانی سعی کرده ایم بحث حاشیه نشینی را در هر دو حوزه تثبیت کرده و جابجایی را به نقطه عملیاتی برسانیم.شهردار تبریز با تاکید بر اینکه شهرداری تنها دستگاه متولی در حوزه حاشیه نشینی نیست، خاطرنشان کرد: از عموم دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم با اجرای ماموریت‌های ویژه و کاربری‌های تعریف شده خود در این خصوص شهرداری تبریز را یاری کنند.دکتر نجفی اظهار داشت: تکاپویی که در موقع بروز زلزله برای امداد و نجات به کار گرفته می شود، اگر امروز درحوزه عملیاتی مهارحاشیه نشینی به کار گرفته شود از حجم خسارات جانی و مالی بروز بحران خواهد کاست.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت: حرکت کارساز شهردار تبریز در ساماندهی بافت ناکارآمد شهری درست قلب حاشیه نشینی تبریز را هدف قرار داده و به دستاورد ارزشمند کنونی رسیده است و برای اینکه به نتیجه ای مطلوب‌تر در این حوزه دست یابیم، باید عموم دستگاه های اجرایی یاری‌گر شهرداری در مهار حاشیه نشینی باشند.
صادق پورمهدی یادآور شد: پروژه ۱۷۱ واحدی اسکان حاشیه نشینی ارم طرح ماندگاری است که حداقل تاثیر آن اطمینان خاطر از پیامدهای زلزله احتمالی تبریز است . وی ادامه داد: این پروژه در خدمت آرامش و آسایش شهروندان حاشیه نشین بوده و تاثیر چشمگیری در برنامه های فرهنگی و اجتماعی این محدوده کم برخوردار خواهد داشت. معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر مشارکت عموم دستگاه ها در بحث حاشیه نشینی، خاطر نشان کرد: شهرداری تبریز با همت کارساز خود و احساس مسئولیت در این حوزه خطیر وارد فاز عملیاتی جا به جایی حاشیه نشینی شد.
رییس شورای اسلامی شهر تبریز، توانمندسازی مناطق حاشیه نشین را، راهکاری موثر برای حل معضل حاشیه نشینی دانست.
شهرام دبیری، حاشیه نشینی را معضل بزرگی دانست و گفت: مقاوم نبودن خانه ها، موجب شده حاشیه نشینان در معرض آسیب های مختلف و از جمله آسیب های اجتماعی قرار گیرند و همین امر، وظیفه مسوولین را درقبال ساماندهی حاشیه نشینی، سنگین تر می کند. وی اظهار داشت: شورای شهر با همکاری شهرداری تبریز، گام های اساسی برای این امر برداشته که یکی از آنها، اعطای پروانه ساختمانی بدون دریافت عوارض، به املاک قول نامه ای در منطقه حاشیه نشین بود؛ این مصوبه برای اولین بار در تبریز مطرح و تصویب شد و به تایید فرمانداری نیز رسید. رییس شورای اسلامی شهر تبریز، با اشاره به دومین مصوبه شورای شهر هم گفت: در دومین مصوبه، مقرر شد برای نوسازی و مقاوم سازی خانه هایی که در محدوده های حاشیه نشین واقع شده اند، هیچ هزینه ای به عنوان عوارض پروانه نوسازی دریافت نشود.دبیری، ضمن تاکید بر موثر بودن راهکار توانمند سازی در حل معضل حاشیه نشینی ، اظهار داشت: توانمند سازی بافت حاشیه نشین، یکی از موثرترین راهکارهایی است که در دنیا، مورد استفاده قرار می گیرد وامیدواریم ما هم با بهره گیری از تجارب سراسر دنیا در حوزه ساماندهی حاشیه نشینی، این معضل را حل کنیم.وی در بخش دیگری از سخنان خود، احداث مسکن غیرمجاز در برخی مناطق خطرناک مانند ارتفاعات را، از لحاظ مدیریت بحران بسیار خطرناک توصیف کرد.
همچنین احمد سجودی، مدیرعامل شرکت عمران و توسعه آذربایجان، در این مراسم به اهمیت ساماندهی بافت حاشیه نشین اشاره کرد و گفت: در منطقه ارم، حدود ۵۰ هکتاربافت حاشیه نشنی داریم و ساخت ۳هزارواحد مسکونی برای انتقال و اسکان حاشیه نشینان نیاز است. وی اضافه کرد: بر این اساس، شهرداری تبریز در فاز اول طرح ساماندهی حاشیه نشینی، در عرصه ای به متراژ ۱۴هزار مترمربع، ۱۷۱ واحد مشکونی را احداث و در احداث آن نیز، تمامی معیارهای استاندارد را رعایت نموده است. مدیرعامل شرکت عمران و توسعه شهری، همچنین اظهارداشت: بهای این واحدها نیز، متناسب با توان مالی ساکنین تعیین شده است. سجودی در ادامه، به دیگر طرح های شهرداری تبریز در این حوزه پرداخت و متذکر شد: فاز دوم طرح اسکان حاشیه نشینان در شهرک اندیشه و با ۶۰۰واحد مسکونی در حال اجرا است و فاز سوم نیز، با ۴۰۰ واحد مسکونی،در مرحله تحویل زمین قرار دارد. وی تصریح کرد: با اجرای این طرح ها، شهرداری تبریز می تواند حدود۱۲۰۰ واحد مسکونی از سه هزار واحد مورد نیاز برای حاشیه نشینان را تامین کند.
گفتنی است این پروژه با پیش بینی احداث ۱۷۱ واحد مستحکم و زیبا در قلب بافت حاشیه نشین شهر، توسط شرکت خانه سازی پیش ساخته آذربایجان اجرا شده است.پروژه ۱۷۱ واحدی ارم، در قالب ۹ بلوک ۱۹ واحدی در وسعت ۲۸۱۰ مترمربع، با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال اجرا شده است.حدود ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت شهر تبریز در وسعتی حدود ۲۵۰ هکتار، با معضل حاشیه نشینی مواجه اند که بخش اعظم آن در بافت شمالی شهر واقع شده اس

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار