رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 8 May
  • یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
  • کد خبر : 1716
  • چاپ خبر : آمار اعتیاد در واحدهای صنعتی بالاست

اعتیاد صرفا محدود به حاشیه شهر نیست، بلکه همه نقاط شهر را درگیر خود کرده است.

به گزارش شورانیوز به نقل از ایسنا ، اشرف بهادری، با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد به دلیل عدم آگاهی و اطلاع‌رسانی درست ایجاد شده است، گفت: فعالیت‌های مبارزه با مواد مخدر نباید صرفا به یک بخش یا یک ارگان منتهی شود، بلکه به دلیل عواقب خطرناک اعتیاد خاصه در مورد برخی مواد مخدر صنعتی و جدید مانند گل باید اطلاع‌رسانی از طریق همه دستگاه‌های اجرایی و مرتبط فرهنگی و آموزشی دنبال شود.

وی تصریح کرد: در کنار ارگان‌های فرهنگی و آموزشی مانند آموزش پرورش و شورای مبارزه با مواد مخدر حتی پزشکان نیز باید وارد عرصه شوند. می‌توان مستندهایی را تهیه کرد که پزشکان حتی در اتاق‌های عمل و قبل یا بعد از جراحی در خصوص عواقب و آسیب‌های جسمی که مواد مخدر در افراد ایجاد کرده و منجر به بروز بیماری‌های شدید می‌شود، توضیح داده و اطلاع‌رسانی کنند.

بهادری با بیان اینکه باید برای خانواده‌ها در مدارس، کلاس‌های آموزشی در نظر گرفته شود، افزود: ستادهای تربیتی که صرفا کار مشاوره و اطلاع‌رسانی کارآمد و موثر را برای دانش‌آموزش و دانشجویان دنبال می‌کنند، می‌توانند نقش موثری در کمک به کنترل و کاهش اعتیاد و گرایش به مواد مخدر داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه برخوردهای قهری جواب نخواهد داد بلکه کنترل اعتیاد در جامعه باید با روابط دوستانه و مشاوره‌های علمی صورت گیرد، اظهار کرد: متاسفانه امروز نه تنها در سطح جامعه بلکه در صنایع نیز شاهد آمار بالای اعتیاد هستیم و اگر بتوانیم این شاغلین را نسبت به آینده شغلی اطمینان دهیم قطعا شاهد کاهش آمار اعتیاد در صنایع و کارگران خواهیم بود.

این عضو شورای شهر اراک با تاکید بر اینکه اشتغالزایی برای جوانان می‌تواند گرایش به اعتیاد جوانان را در پی داشته باشد و حتی به ترک مواد مخدر منجر شود، افزود: شورای شهر همواره پیشنهادات فرهنگی و آموزشی خود را به صورت مکتوب به دستگاه‌های مرتبط و شورای مبارزه با مواد مخدر استان ارائه کرده است، از طرفی فرهنگسرای شهر نیز به منظور پیگیری اهداف مبارزه با اعتیاد در اختیار شورای مبارزه با مواد مخدر استان است.

وی با اشاره به وضعیت مناطق حاشیه‌ای شهر گفت: نه تنها حاشیه بلکه همه نقاط شهر گرفتار اعتیاد است به هر حال باید با کمک سازمان‌های مردم‌نهاد وارد عرصه شویم و طرح سراهای محله که در شورای چهارم به تصویب رسید، اما با گذشت دو سال از آن هنوز اجرایی نشده را باید در اولویت کاری خود قرار دهیم.

بهادری عنوان کرد: این سراها که تجربه موفقی در شهرهای دیگر بوده است با وجود آنکه به تصویب رسید در عمل با بی توجهی شهرداری مواجه شد. لازمه اجرایی شدن این مصوبه تغییر نگرش‌ها در مورد این طرح است تا به صورت منسجم نیازهای هر محله را مورد توجه قرار دهد. می‌‌توان از ظرفیت سراهای محله در کنترل و کاهش اعتیاد نیز بهره‌مند شد.

وی یکی از مشکلات شورای شهر اراک به عنوان پارلمان محلی را حذف معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری عنوان و تاکید کرد: شهرداری با این توجیه که نیازی به این معاونت نیست و در چارت سازمانی شهرداری جای ندارد، معاونت فرهنگی و اجتماعی را حذف کرد، در این شرایط کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر هرقدر مصوبات داشته باشد عملا به دلیل نبود متولی به نتیجه نخواهد رسید.

بهادری افزود: با همه این شرایط شورا دست از فعالیت‌های فرهنگی خود برنخواهد داشت و در این راستا هفته جاری از کوی امام علی(ع) به منظور ایجاد سرای محله به عنوان اولین منطقه بازدیدی خواهیم داشت تا مکانیابی مناسب برای اجرای این مصوبه به انجام برسد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار