رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶
  • کد خبر : 1625
  • چاپ خبر : خیابان های ارومیه جوابگوی حجم بالای خودورها نیست
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:

خیابان های ارومیه جوابگوی حجم بالای خودورها نیست

خیابان های اصلی شهر ارومیه جوابگوی حجم بالای خودروها نبوده و این مساله سبب ایجاد ترافیک می شود.

به گزارش شورانیوز به نقل از فارس ، میرعلی محمدی امروز اظهار داشت: با توجه به افزایش روز افزون ترافیک در شهر ارومیه لازم است تعداد خودروهای تک سرنشین کمتر و فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه ارومیه یکی از شهرهای کشور است که نسبت به جمعیت تعداد بیشتری خودرو دارد، تصریح کرد: به ازای هر یک هزار نفر، ۸۰ خودرو در ارومیه وجود دارد که همین موضوع سبب شده تا استفاده از حمل و نقل عمومی در مسافرت‌های درون‌شهری کمتر شود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه استفاده از سرویس مدارس برای دانش‌آموزان و استفاده از سرویس ادارات و ناوگان حمل و نقل عمومی می‌تواند میزان قابل توجهی ترافیک شهر را کاهش دهد، اذعان داشت: از نظر میزان خودرو به تعداد جمعیت از پایتخت نیز بالاتر هستیم.

این مسؤول با بیان اینکه فرهنگ استفاده صحیح از خودرو باید بیش از پیش در جامعه نهادینه شود، ادامه داد: خیابان‌های اصلی شهر ارومیه جوابگوی خودروهایی که وارد خیابان‌های این شهر می‌شود، نبوده و سبب ایجاد ترافیک می‌شود.

محمدی با بیان اینکه هر یک از مجتمع‌های مسکونی که در ارومیه احداث می‌شود باید دارای پارکینگ مناسب باشند، اعلام کرد: در غیر اینصورت مجوز پایان کار برای مالکان ساختمان‌ها داده نخواهد شد و لازم است تا شهرداری در این خصوص جدیت لازم را داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه شهرداری ارومیه در راستای بهبود وضعیت استفاده از حمل و نقل عمومی وظایفی را باید عهده‌دار شود، یادآور شد: نظافت هر چه بیشتر ناوگان حمل و نقل عمومی و نظارت هر چه بیشتر بر دریافت کرایه صاحبان خودروهای مسافربری از جمله این وظایف است.

این مسؤول تعریف خطوط ویژه در هسته مرکزی شهر را از دیگر اقدامات تشویقی برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی عنوان کرد و اظهار داشت: باید مردم بیش از پیش به استفاده از حمل و نقل عمومی ترغیب و تشویق شوند.

محمدی با بیان اینکه در این راستا لازم است مردم نیز همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند، تصریح کرد: همکاری و تعامل هر چه بیشتر مردم با مسؤولان و رعایت فرهنگ صحیح استفاده از خودروی شخصی می‌تواند شهرداری ارومیه را در رسیدن به وضعیت ایده‌آل در خدمات رسانی بخش حمل و نقل عمومی کمک کند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار