رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 6 May
  • شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸
  • کد خبر : 1590
  • چاپ خبر : ورود پساب به مزارع، سلامت جامعه را تهدید می کند
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:

ورود پساب به مزارع، سلامت جامعه را تهدید می کند

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بدلیل ورود مستقیم و بدون تصفیه پساب شهر اصفهان به زمین های کشاورزی توسط برخی کشاورزان، سلامت و بهداشت جامعه تهدید می شود.

به گزارش شورانیوز به نقل از ایرنا، رضا امینی روز شنبه در جلسه علنی شورای شهر اصفهانافزود: پساب دارای مشکلات زیست محیطی بی شماری است و بطور مستقیم با بهداشت و سلامت جامعه ارتباط دارد.
وی اظهار کرد: استفاده از پساب نیازمند تصفیه و بازیابی خاصی است که این کار صورت نمی پذیرد.
امینی تاکید کرد: همانطور که بسیاری از کشورها بصورت کامل پساب را تصفیه و از آن در کشاورزی و صنعت استفاده می کنند، در اصفهان نیز با توجه به شرایط اقلیمی و مشکلات کم آبی آن، باید به این کار مبادرت کرد.
وی اضافه کرد: با این کار، از سوء استفاده عده ای سودجو که سلامت افراد جامعه اهمیتی برای آنها ندارد جلوگیری می شود و پساب تصفیه شده در اختیار تمام کشاورزان قرار می گیرد.
امینی گفت: نهادهایی که با بهداشت و سلامت مردم در ارتباط هستند در این زمینه باید احساس مسئولیت بیشتری کنند.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان پیش از این اعلام کرده بود: پساب فاضلاب وارد رودخانه می شود.
به گفته حمید ظهرابی، اگر پساب تصفیه و وارد رودخانه شود، مشکلی ایجاد نمی کند اما بیش از ۹۰ درصد تصفیه خانه های اصفهان توانایی لازم برای تصفیه پساب را ندارند بنابراین پساب تصفیه نشده وارد رودخانه شده و کشاورزان نیز برای آبیاری محصولات کشاورزی از آن استفاده می کنند.
مدیر مرکز بهداشت شماره دو اصفهان نیز در سال ۹۳ از شناسایی دو زمین کشاورزی به مساحت در مجموع هفت و نیم هکتار که محصولات آنها با پساب فاضلاب آبیاری می شد، خبر داده بود.
علی پارسا گفته بود: فعالیت در یکی از این زمین های کشاورزی به مساحت بیش از چهار هکتار توسط مرکز بهداشت شماره دو اصفهان متوقف و متخلف این پرونده به مراجع قضایی معرفی شد

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار