رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 6 May
  • دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
  • کد خبر : 1533
  • چاپ خبر : احیاء محور پیاده شهری از میدان امام (ره) تا میدان انقلاب همه روزه عصرها ضرورت دارد
نایب رئیس کمیسیون امور اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان:

احیاء محور پیاده شهری از میدان امام (ره) تا میدان انقلاب همه روزه عصرها ضرورت دارد

نایب رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: احیاء محور پیاده شهری از میدان امام (ره) تا میدان انقلاب همه روزه عصرها ضرورت دارد و این مهم باید در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش شورانیوز به نقل از ،روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان، سید کریم داوودی در یکصد و چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه برنامه ریزی در راستای کاهش سفرهای شهری یکی از راهکارهای شهرهای موفق دنیا است، اظهار کرد: در حال حاضر که روزانه تعدادی خودروی شخصی پیوسته در حال اضافه شدن است و با توجه به اینکه اوج ترافیک در عصرها است و پیرو مطالعات و آمارگیری درصد بالایی از این سفرها به دلیل خرید، تفریح، معاینات پزشکی است.

وی با تاکید بر اینکه  متاسفانه کنار واژه خرید حجم زیادی از سفرهای شهری توسط خودروهای شخصی است، اضافه کرد: باید از تجربه شهرهای موفق و توسعه یافته استفاده کنیم و بهترین راهکار را ایجاد فضای شهری و محور پیاده می دانند و در این محورها خبری از آلودگی خودرو نیست.

نایب رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حتی در بعضی از شهرهای منطقه ای از شهر بدون خودرو است و محور تاریخی اصفهان از میدان امام (ره) تا خیابان سپه، خیابان چهارباغ تا میدان سی و سه پل و چهارباغ جنوبی بهترین ظرفیت را دارد و احیاء محور پیاده شهری از میدان امام (ره) تا میدان انقلاب همه روزه عصرها ضرورت دارد و این مهم باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: حرکت و ابتکار شهردار اصفهان در روزهای سه شنبه بدون خودرو چهارباغ مورد استقبال مردم اصفهان قرار گرفت که باید از شهردار و معاونین مربوطه تقدیر کنیم و با توجه به این موضوع در حال حاضر اصفهان نیاز به یک جسارت در تصمیم گیری دارد که در مرحله اول از میدان امام یا میدان انقلاب همه روزه عصرها از ساعت ۵ بعد از ظهر تا ۱۰ شب به عنوان محور خرید، محور تفریح، محور تردد و دوچرخه سواران و خلاصه به عنوان محور زنده شهری احیاء و از صبح تا پنج بعداز ظهر خودروها تردد کنند.

داوودی تاکید کرد: بدون شک در یک دوره زمانی کوتاه نتایج بسیار ارزنده ای برای شهر دارد و تمهیدات ذیل می تواند طرح را موفق تر کند.

وی افزود: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری باید برنامه ریزی برای انتقال شهروندان توسط حمل و نقل عمومی به مبادی ورودی این محور از نقاط اصلی را انجام بدهد و در اولین فرصت راه اندازی خط یک مترو تا میدان امام حسین (ع) و چهارباغ صورت بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:   معاونت خدمات شهری نیز پیش بینی فضای شهری مناسب و محلی برای استراحت شهروندان در مسیر حتی توسط واحدهای ارائه مواد غذایی به صورت موقت را انجام بدهد و  سازمان زیباسازی طرحی مناسب جهت زیباسازی مسیر ارائه کند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار