رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲
  • کد خبر : 1441
  • چاپ خبر : پای بخش خصوصی به اجرائیات شهرداری باز شد/جمع‌آوری تابلوهای مزاحم

در نشست شورای شهر کرمانشاه بحث ورود بخش خصوصی به بدنه اجرائیات شهرداری برای سامان دادن به معضلات مختلف شهری مطرح و تصویب شد.

به گزارش شورانیوز به نقل از مهر، نشست رسمی شورای اسلامی شهر کرمانشاه شامگاه یکشنبه به ریاست جواد جعفری و با حضور اعضا برگزار شد.

این نشست با دستور کار بررسی لوایح ارسالی به شورا به آغاز شد و چند تن از مسئولان شهرداری کرمانشاه در این نشست حاضر شدند.

یکی از مهمترین دستورکارهای این جلسه بحث واگذاری امور اجرائیات شهرداری به بخش خصوصی بود که این لایحه میان اعضا به بحث گذاشته شد.

باقری عضو شورا در مورد بحث واگذاری امور اجرائیات به بخش خصوصی معتقد بود که بستر کار برای بخش خصوصی در شهر کرمانشاه آماده نیست و این مسئله که امور اجرائیات شهرداری به بخش خصوصی واگذار شود باید از ابعاد مختلف بررسی شود به عنوان مثال اینکه اجرائیات چه تعهداتی متقبل شود و با مردم چگونه رفتار کنند بسیار حائز اهمیت است.

شهرداری کرمانشاه یک و نیم برابر اصفهان پرسنل دارد

وی بیان کرد: به عنوان مثال اگر قرار است ۱۰۰ نفر وارد بدنه شهرداری شود خوب نیروهای زیادی در خود شهرداری هست و از نیروهای موجود در اجرائیات استفاده شود و با حق مدیریت دستمزد اینها پرداخته شود و لذا این موضوع باید بررسی شود.

جبار گوهری دیگر عضو شورا اظهار نظر باقری را معقولانه دانست و معتقد بود که وضعیت درآمدی شهرداری دچار مشکل است و بحث ساخت و سازهای داخل شهر مدیریت نشده.

گوهری بیان کرد: ۵۰۰۰ نیرو در شهرداری کرمانشاه است و ما یک و نیم برابر اصفهان پرسنل در شهرداری داریم و بدنه چاق شهرداری باعث می‌شود شهرداری نتواند رسالت خود را انجام دهد.

موسوی اجاق عضو شورا نیز گفت: شهرهایی مانند اصفهان برون سپاری کردند و ۱۰ هزار نیرو دارند و خیلی فراوان تر از نیروهای شهرداری کرمانشاه نیرو دارند.

تصویب طرح استفاده از بخش خصوصی در اجرائیات برای مدت ۳ ماه

بحث واگذاری امور اجرائیات شهرداری کرمانشاه البته به صورت مقطعی و برای مدت ۳ ماه و در زمانی محدود به تصویب اکثریت رسید.

با تصویب این طرح شهرداری نیروهایی را با محوریت بخش خصوصی برای سامان دادن به ساخت وسازها و سد معابر و… را به کار می‌گیرد.

رحیمی معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه نیز در این جلسه در خصوص وضعیت نابسامان تابلوهای سطح شهر کرمانشاه صحبت کرد و با اشاره به اینکه مصوبه‌ای برای ساماندهی به این مهم وجود دارد اما نیازمند حمایت شورا برای اجراست.

آنطور که رحیمی عنوان کرد تابلوهای موجود در سطح شهر وضعیت به هم ریخته‌ای دارند و باری به هر جهت هرکسی کاری کرده و برای سامان دادن به این وضعیت بعد از عاشورا کار ساماندهی شروع می‌شود.

رحیمی افزود: با توجه به اینکه سماندهی تابلوهای سطح شهر تنش‌های را در پی دارد و برخی منافعشان به خطر می‌افتد لذا باید جدیت داشت ونظمی به این وضعیت داده شود.

تابلوهای سطح شهر ساماندهی می‌شود

کرمی‌فرد مدیر زیباسازی معاونت خدمات شهری نیز خواستار رفع آلودگی بصری و چشم‌انداز نامناسب ایجاد شده ناشی از وجود تابلوهای متعدد شد و گفت: برای اجرای این طرح در سطح شهر موادری از جمله نصب یک تابلو بر سردرب محل کسب با رنگهای متفاوت اما منظم، عدم نصب بنر و تابلو موقت، نصب تابلو مجاز با ابعاد و مشخصات مناسب و… مورد تاکید قرار گرفته است.

موسوی اجاق در این مورد گفت: بسیاری از تابلوهای سطح شهر اصلا مجوز ندارند.

خسرو زرافشانی عضو شورا اما در مورد این پیشنهاد شهرداری بحث داشت و خطاب به مسئولان حاضر گفت: شما باید برنامه منسجم و زمان‌بندی شده‌ای ارائه دهید که بتوان پاسخگوی اعتراضات مردم شد.

وی بیان کرد: بحث جمع آوری تابلوها مسئله کوچکی نیست و در سطح هر منطقه هزاران تابلو وجود دارد و نمی‌توان ره صد ساله را یک شبه رفت و لذا شهرداری‌های مناطفق تعهد دهند که در پروسه زمانی خاصی کار را انجام دهند.

رحیمی در پاسخ به اظهار نظر زرافشانی گفت: اولویت را در بحث جمع آوری تابلو و بنر به معابر اصلی و پیاده رو خواهیم داد زیرا بحث بیت‌المال مطرح است.

رقابت بین اصناف از دلایل بی‌نظمی تابلوها است

نظر جبار گوهری عضو شورا نیز این بود که یکی از نشانه‌های مدنیت رعایت فرهنگ شهرنشینی است؛ وی گفت آشفتگی بصری در سطح شهر کرمانشاه بیشتر مربوط به اصناف است اما ارگان‌های دولتی هم بدون هماهنگی شهرداری نابسامانی ایجاد کردند.

بحث جمع‌آوری تابلوهای سطح شهر بحث برانگیز شد و باقری نیز در این خصوص اظهار کرد که کار ساماندهی اقدام مثبتی است، همچنین مرادقلی یکی از دلایلی بی‌نظمی تابلوهای سطح شهر را رقابت بین اصناف دانست و گفت: این تابلوها همسنگ و همتراز باشد.

زرافشانی در این خصوص گفت: بحث ساماندهی جزو وظایف شهرداری است و نیاز به اختیار شورا ندارد و جزو قانون و حقوق عمومی است و نیاز به مصوبه شورا ندارد اما شورا نمی‌تواند مصوب کند که هر مغازه‌دار می‌تواند یک تابلو بزند زیرا مصوبات شورا برابر اصل ۵ قانون اساسی نباید مغایر با قوانین و مواضع شهری باشد.

ایمنی در نصب تابلو و ایجاد چشم انداز مناسب شهری از دیگر مواردی بود که کرمی‌فرد برای اجرای طرح ساماندهی و جمع آوری تابلوهای سطح شهر به آن اشاره کرد.

بنرهایی که شائبه تبلیغات دارند از سطح شهر جمع می‌شود

جواد جعفری رئیس شورا گفت: بنرهایی که شائبه تبلیغات دارد و و فاقد مجوز هستند از امروز جلوی آنها را بگیرید و جمع‌آوری کنید.

یکی دیگر از میاحث مطرح شده در این نشست جابجایی دکاکین و غرفه‌ها بود آنگونه که گوهری گفت در پی این جابجایی‌ها حقی ناحق می‌شود و یا رانتی ایجاد بوجود می‌آید.

گوهری خواستار تشکیل کمیته اختصاصی با حضور شخص حقوقی و کارشناس رسمی برای رسیدگی به این مسئله شد و گفت: مواردی داشتیم که دکه‌ای جابجا شده و این دکه از قِبل این جابجایی ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون ارزش افزوده ایجاد کرده و این رانت محسوب می‌شود و سالهای قبل پرونده‌هایی داشتیم که به دادگاه رفتند.

زرافشانی در خصوص شهرک‌های فاقد بازار روز گفت: شهرک‌های پرجمعیتی همچون حافظیه در شهر داریم که بازار روز ندارند اما فضای باز دارد و باید اقدامی شود.

نماینده شهرداری نیز گفت که هرگونه جابجایی باید با مصوبه شورا همراه باشد که زرافشانی در پاسخ به وی گفت: بحثی که مطرح کردم قضیه بازار روز است نه دکه.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار