رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 6 May
  • دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۶
  • کد خبر : 1409
  • چاپ خبر : رعایت الزامات ترافیکی ساختمان ها در صدور پروانه ها گامی پیشگیرانه در حل مشکلات و بی عدالتی های ترافیکی است

رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رعایت الزامات ترافیکی ساختمان ها در صدور پروانه ها به عنوان گامی پیشگیرانه در حل مشکلات و بی عدالتی های ترافیکی است.

به گزارش شورانیوز به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان، غلامرضا شیران در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اهمیت عارضه سنجی ترافیکی پروژه ها اظهار کرد: طی سه سال اخیر با برگزاری جلسات مکرر به صورت هفتگی و با یک حرکت جمعی توانستیم سند الزامات ترافیکی در ساختمان‌ها را به نتیجه برسانیم.

وی با بیان اینکه براساس این سند، قبل از ایجاد یک ساختمان باید میزان ایجاد ترافیک آن سنجیده شود، اضافه کرد: عارضه سنجی ترافیکی ساختمان ها سال هاست که مغفول مانده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: همه با تعامل بین کاربری زمین و ترافیک آشنا هستند اما اگر شهرها آلوده شده و در مقاطعی از سال تعطیل می شوند، اگر زمستان ها آلودگی هوا عوارض انسانی و اقتصادی دارد و اگر ترافیک در شهرها سنگین است و طرح زوج و فرد و محدوده ترافیک تعریف می شود و خیابان ها و کوچه ها در اشغال خودروها هستند به دلیل نادیده گرفتن این اصل مهم است که به همین دلیل پایداری شهرها فراموش شده است.

وی با تاکید بر اینکه با وجود هزینه و پول زیاد در شهرها  اما آسایش مردم نادیده گرفته می شود و آسایش به شرطی ایجاد می شود که آلودگی صوتی وجود نداشته باشد، ادامه داد: سالها است که عارضه سنجی ترافیکی در بسیاری از کشورها اجرا شده و حتی میزان چرخش ماشین در پارکینگ ها در نظر گرفته می شود، در صورتی که در ایران جان عابر پیاده در پارکینگ ها در خطر است.

شیران با بیان اینکه این مشکل را سالها است که سایر کشورها حل کرده و برای هر واحد صنفی، تجاری، اداری و آموزشی نرخ سفر زایی تعریف و اندازه گیری شده است که این ارقام به صورت سالیانه به روز می شود، تاکید کرد: در  ایران ابتدا مشکل ایجاد و سپس برای رفع آن چاره اندیشیده می شود.

وی با تاکید بر اینکه رعایت الزامات ترافیکی ساختمان ها در صدور پروانه ها به عنوان گامی پیشگیرانه در حل مشکلات و بی عدالتی های ترافیکی است، افزود: قرار است که شهرداری اصفهان درباره مبحث عارضه سنجی ترافیکی ساختمان ها لایحه ای را ارائه کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه رونمایی ازسند الزامات ترافیکی ساختمان ها ارائه این لایحه را ساده می کند، گفت: از شهرداری اصفهان برای قرار دادن تابلوهای هشداردهنده و بازدارنده در پارک ها  تشکر می کنیم.

وی اظهار کرد: مردم اصفهان برای بهره گیری از هوای خوب از پارک استفاده می کنند و این در حالی است که  به دلیل حضور دوچرخه و موتور سیکلت در پارک این اماکن سلامت سالمندان و کودکان را تهدید می کند و این مهم باید مورد توجه قرار بگیرد.

شیران تاکید کرد: از معاونت خدمات شهری برای رفع این معضل درخواست می کنیم که اقدامات لازم را انجام بدهند.

وی افزود: با وجود اینکه در تعدادی از پارک ها برای جداسازی مسیر موتور و دوچرخه خطوطی وجود دارد اما این مسیرها نادیده گرفته می شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: معبر باید آزاد باشد و باید اقدام موثری برای آسایش شهروندان صورت بگیرد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار