رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۳ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 11 May
  • دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
  • کد خبر : 1384
  • چاپ خبر : شیوه نامه حمایت از تیم های ورزشی محلات در شورای شهر مصوب شد / پیش بینی ۲ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان بودجه برای مناسب سازی معابر و پارک ها

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در بودجه سال ۹۵ دو میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان ردیف بودجه برای مناسب سازی معابر و پارک ها پیش بینی کردیم.

به گزارش شورانیوز ، ندا واشیانی پور در نشست خبری خود اظهار کرد: با اطلاع رسانی در زمینه پروژه های شاخص و عملکرد شورای اسلامی شهر اصفهان طی چهار سال گذشته شهروندان را از روند فعالیت های شورای اسلامی شهر مطلع می سازیم.

وی با بیان اینکه روز جهانی کودک را پشت سر گذاشتیم، اضافه کرد: یکی از مباحثی که مطرح می شود، این بوده که اصفهان شهر دوستدار کودک است و یکی از اهداف ما این است که اصفهان شهر دوستدار کودک و شهر دوستدار سالمند شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در شهر اصفهان سهم جمعیتی کودکان ما حدود ۲۶۰ هزار نفر است که حدودا ۱۳ درصد از جمعیت را تشکیل می دهند که بیشترین سهم جمعیتی کودکان در اصفهان به مناطق ۱۴ و ۱۱ اختصاص دارد و کمترین سهم جمعیتی کودکان اصفهان نیز متعلق به مناطق ۵ و ۶ است.

وی با تاکید بر اینکه میزان فضاهای اختصاصی به کودکان در کل مناطق ۱۵گانه اصفهان حدود ۱۱.۷ دهم هکتار است که به نوعی به کودکان اختصاص پیدا می کند، ادامه داد: کودکان سرمایه های ارزشمند هر جامعه ای هستند و سرمایه گذاری روی کودکان سبب می شود که برای کشور آینده ای درخشان تر و بهتر را ایجاد کنیم.

واشیانی پور با اشاره به اینکه هر سرمایه گذاری که روی کودکان انجام بدهیم، نتیجه آن را می توانیم ۱۵ یا ۲۰ سال بعد در آینده ببینیم، تاکید کرد: اگر نسل جوان ما نسل قوی و توانمندی باشند به معنای این است که دوران کودکی خوبی را به لحاظ جسمی، روحی و معنوی طی کرده اند و اگر مشکلی داشته باشند نشانه این بوده که در دوران کودکی سرمایه گذاری های لازم انجام نشده است.

وی با بیان اینکه همچنین بسترهای شهری لازم باید برای کودکان به جهت رشد معنوی، عاطفی و جسمی آنها وجود داشته باشد، افزود: باید بسترسازی های لازم را در این جهت انجام بدهیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آموزش کودکان، وجود تفریحات جذاب برای کودکان، آموزش والدین آنها، ایمنی وسایل مورد استفاده کودکان و سیاست گذاری هایی در بودجه در این زمینه باید صورت بگیرد.

وی با اشاره به ردیف های بودجه ای که مربوط به کودکان می شود و در بودجه سال ۹۵ این ردیف های بودجه ای را مصوب کردیم، اظهار کرد: ردیفی به مبلغ ۷۰ میلیون تومان در راستای احداث بازیکده در پارک کودک منطقه یک اختصاص دارد و مبلغ یک میلیارد تومان در راستای احداث شهر کودکان و نوجوانان در منطقه ۶ در بودجه سال ۹۵ پیش بینی شده است.

واشیانی پور با بیان اینکه شهر کودکان و نوجوانان می تواند جزو پروژه های بسیار خوبی باشد که برای کودکان و نوجوانان در شهر اصفهان احداث و مورد بهره برداری قرار می گیرد، ادامه داد: احداث خانه کودک استاد همایی در منطقه ۱۰ با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان، احداث بازیکده خاص ویژه کودکان در پارک آزادی امیریه در منطقه ۱۳ با اعتبار ۱۷۰ میلیون تومان و پیش بینی سه میلیارد تومان برای خرید اسباب بازی، کف پوش های محوطه بازی کودکان در منطقه ۱۵ و منطقه ناژوان از جمله ردیف های بودجه ای پیش بینی شده مربوط به کودکان است.

وی با تاکید بر اینکه در شهر اصفهان ۲۰۰ سایت بازی برای کودکان وجود دارد، تصریح کرد: تمام این سایت های بازی از وسایل بازی ایمنی برخوردار هستند و کف پوش های ایمن برای کودکان در این سایت ها تعبیه شده است گه کودکان در نهایت ایمنی کامل بتوانند از وسایل بازی در پارک ها استفاده کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه بحث مناسب سازی معابر و پارک ها همیشه مطرح بوده تا معابر برای تردد معلولان، سالمندان و کودکان مناسب باشند، اضافه کرد: در بودجه سال ۹۵ دو میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان ردیف بودجه برای مناسب سازی معابر و پارک ها پیش بینی کردیم.

وی با بیان اینکه همچنین در بودجه ۹۵ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای احداث، تعمیر و تجهیز سرویس های بهداشتی پیش بینی کردیم، تاکید کرد: امیدواریم با توجه به سیاست گذاری در این زمینه شهرداری در بخش اجرایی نیز در بخش این ردیف ها به صورت جدی فعالیت کند تا بتوانیم نتیجه و برون داد خوبی را در شهر مشاهده کنیم.

واشیانی پور افزود: در هفته های اخیر دو لایحه در شورای اسلامی شهر مصوب شد که یکی از این لوایح مربوط به تصویب شیوه نامه حمایت از تیم های ورزشی محلات بود که با یک سری اصلاحاتی در صحن علنی شورای اسلامی شهر به تصویب رسید.

وی با تاکید بر اینکه یکی از رویکردهای شورای اسلامی شهر در دوره چهارم، توجه ویژه به مباحث ورزش، بهداشت و سلامت مردم بوده است، گفت: در این زمینه اقدامات و فعالیت های ورزشی بسیار خوبی در سطح شهر به صورت مرتب در دست انجام است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: ما تلاش می کنیم که ورزش را به عنوان یکی از برنامه های روزانه مردم در سبد برنامه روزانه آنها قرار بدهیم و وظیفه خود را در راستای ترویج ورزش های همگانی انجام بدهیم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به این موضوع شیوه نامه حمایت از تیم های ورزشی محلات مصوب شد که در آن شرایط تیم های ورزشی مطرح شده است، ادامه داد: همچنین گونه های حمایت از تیم های ورزشی مطرح شده و اعضای کمیته حمایت از ورزش محلات مطرح شده اند.

واشیانی پور تصریح کرد: معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری به عنوان رئیس کمیته، مدیر هماهنگی مناطق، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر، مدیر منطقه مربوطه شهرداری و مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری از اعضای این کمیته هستند.

وی با بیان اینکه همچنین در این شیوه نامه در ارتباط با منابع مالی و قلمرو مکانی صحبت شده است، اضافه کرد: سیاست گذاری در راستای حمایت از تیم های ورزشی محلات، پیش بینی بودجه مورد نیاز برای حمایت از این تیم ها، بررسی درخواست های ارائه شده از مناطق ۱۵گانه، تخصیص بودجه حمایتی و نظارت بر حسن انجام هزینه های حمایتی از وظایف پیش بینی شده برای این کمیته است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: امیدواریم این شیوه نامه حمایتی قدم مثبتی در راستای تقویت تیم های ورزشی محلات در شهر اصفهان باشد.

وی به تصویب آیین نامه حمایت از تولیدات سینمایی و تلویزیونی در شورای اسلامی شهر اصفهان اشاره کرد و افزود: آیین نامه حمایت از تولیدات سینمایی و تلویزیونی یکی از مباحثی بود که بسیار در مورد آن بحث و بررسی شد و کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان بررسی های لازم را نسبت به آن انجام داد.

واشیانی پور با تاکید بر اینکه این آیین نامه در سه موضوع شامل وظایف و اختیارات کمیته ای که باید در این زمینه تشکیل شود، انواع حمایت ها و مشارکت ها و تامین منابع مالی مورد تصویب قرار گرفت، گفت: در زمینه تامین مالی مورد نیاز برای تولیدات سینمایی و تلویزیونی از ردیف مصوب که شورای اسلامی شهر در بودجه سالیانه شهرداری مصوب کرده، شامل حمایت از تولیدات فیلم در موضوعات شهری براساس مصوبات کمیته حمایت از تولیدات سینمایی و تلویزیونی استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه هدف این آیین نامه حمایت و ترغیب از فعالیت های خلاق و هنرمندانه در زمینه های تولید، توزیع، نمایش، پژوهش و آموزش در راستای ارتقای تولیدات سینمایی و تلویزیونی در اصفهان با اولویت حمایت از تولید فلیم با موضوعات شهری است، اظهار کرد: امیدواریم این آیین نامه بتواند کمک قابل توجهی به فیلم سازان و سینماگران در شهر اصفهان باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: همچنین لایحه ای را در زمینه تعیین بهای بلیت ورودی باغ گل ها داشتیم که این لایحه مصوب شد.

وی با اشاره به اینکه در ۶ماهه نخست سال جاری بهای ورودی بلیت باغ گل ها برای گروه های عادی ۳هزار و ۵۰۰ تومان بود و در ۶ ماهه دوم سال جاری نیز مصوب شد که ۳هزار و ۵۰۰ تومان بماند، تصریح کرد: در ۶ماهه دوم سال جاری هیچ گونه افزایشی در این زمینه نداشتیم.

واشیانی پور اضافه کرد: بهای ورودی بلیت باغ گل ها برای گروه های فرهنگی، علمی و آموزشی در ۶ماهه نخست سال جاری یک هزار و ۵۰۰ تومان بود که در ۶ماهه دوم سال جاری نیز یک هزار و ۵۰۰ تومان بدون هیچ گونه افزایش قیمتی مورد تصویب قرار گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان به تصویب ۵هزار و ۵۰۰ تومان به عنوان بهای ورودی بلیت باغ گل ها برای تعطیلات نوروز تاکید کرد: همیشه لایحه بهای ورودی بلیت باغ گل ها را قبل از عید برای تعطیلات نوروز به شورای اسلامی شهر ارائه می دادند که امسال این لایحه را بسیار سریع تر به شورای شهر ارائه دادند.

وی افزود: البته در باغ گل ها اقدامات بسیار خوبی نیز انجام داده اند و تخفیفات ویژه ای نیز برای گروه های مختلف در نظر گرفته اند و برای ارائه لایحه نیز یک سری اهدافی را نیز مطرح کرده اند اما عمده اهداف در نظر گرفته شده در باغ گل ها بحث توریسم و جذب گردشگر است، ه صورتی که باغ گل ها به عنوان یک نقطه جاذب گردشگری در شهر اصفهان مورد نظر گردشگران داخلی و خارجی در شهر اصفهان باشد.

واشیانی پور با تاکید بر اینکه همچنین چند لایحه نیز مربوط به تفریغ بودجه بود، گفت: لایحه ای به همراه تفریغ بودجه و گزارشات مالی سال ۹۴ سازمان نظارت بر تاکسیرانی، لایحه ای به همراه تفریغ بودجه و گزارشات مالی سال ۹۴ سازمان مدیریت حمل و نقل بار و کالای درون شهری و لایحه ای به همراه تفریغ بودجه سازمان آمار، اطلاعات و خدمات کامپیوتری شهرداری اصفهان بود که تمام این لوایح به نوعی مصوب شدند.

وی با بیان اینکه همچنین در جلسه علنی روز گذشته آقای جهانگیری به عنوان خزانه دار شورای اسلامی شهر اصفهان انتخاب شدند، اظهار کرد: همچنین آقای باقربیگی به عنوان عضو کمیسیون موضوع ماده ۲۴ قانون خدمت وظیفه عمومی انتخاب شد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار