رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 6 May
  • یکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳
  • کد خبر : 1368
  • چاپ خبر : تامین کسری پارکینگ در مناطق پرتردد با اجرای طرح های مشارکتی
در جلسه کمیسیون سرمایه گذاری مشارکت ارومیه مطرح شد :

تامین کسری پارکینگ در مناطق پرتردد با اجرای طرح های مشارکتی

یکصدو بیست و نهمین جلسه کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه با موضوع استفاده از ظرفیتهای بخشهای دولتی و خصوصی جهت تامین کسری پارکینگ در مناطق پرتردد شهر ارومیه برگزار گردید .

به گزارش شورانیوز به نقل از ، روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه جلسه کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه به ریاست سیّد هادی ذاکر و با حضور اعضای کمیسیون و سحابی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری شهرداری ،  افشین فر مدیر واحد سرمایه گذاری شهرداری و سرمایه گذار اجرای شهربازی مدرن در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر برگزار شد که در این جلسه حاضران ضمن بحث و گفتگو به بیان نکته نظرات و دیدگاههای خود در خصوص مسائل مطروحه در این جلسه پرداختند .

سیّد هادی ذاکر رئیس کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن خیر مقدم به حاضرین و تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران وفادار ایشان به بیان بخشی از بیانات گوهر بار امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است پرداخت و بر لزوم توجه ویژه به جایگاه این ایام و مقام رفیع  شامخ شهدا و علی الخصوص شهدای کربلا توسط مسئولین امر تاکید کرد  .

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه دستور جلسه این هفته کمیسیون را استفاده از ظرفیتهای بخشهای دولتی و خصوصی جهت تامین کسری پارکینگ در  مناطق پرتردد شهر ارومیه با اولویت بیمارستانها و بررسی آخرین روند اجرای شهربازی مدرن در شهر ارومیه اعلام نمود .

ذاکر با تشریح دستاوردهای سفر اخیر اعضای شورای اسلامی شهر به کلانشهر شیراز ، تجارب و اقدامات انجام یافته دراین شهر را بسیار ارزشمند تلقی نمود و خاطر نشان کرد : مجموعه معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری جهت پیشرفت در حوزه های اجرای پروژه های مشارکتی و ایجاد بسترهای جذب گردشگر می بایست از تجارب ارزشمند شهرهای پیشرو در این حوزه استفاده نمایند .

رسول اصغرزاده دبیر کمیسیون سرمایه گذاری مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت امام حسین (ع)  و مثبت ارزیابی نمودن فعالیتهای انجام یافته در حوزه های سرمایه گذاری و گردشگری خواستار پیگیری و ارائه گزارشی جامع از آخرین روند مراحل اجرایی شهربازی مدرن شد .

اصغرزاده پس از گزارش سرمایه گذار فعال در حوزه اجرای شهربازی مدرن با توضیح اینکه باید مطالعات جامع در خصوص وضعیت آب و هوایی و جغرافیایی منطقه بعمل آید اظهارداشت : باتوجه به برودت هوا در بیشتر ماههای سال می بایستی توجه ویژه برای ایجاد محل های سرپوشیده مدرن جهت استفاده بهتر شهروندان از امکانات تفریحی مد نظر قرار گیرد .

حسین بخشایشی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه و عضو این کمیسیون ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران وفادار ایشان خواستارپیگیری و ارائه گزارشات متناوب از روند اجرای پروژه های مشارکتی به کمیسیون جهت بررسی و تصمیم گیری لازم شد .

حسین پناهی دیگر عضو این کمیسیون نیز با تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) بهره مندی از فیوضات بیشمار این ماه را برای تمامی پیروان اهل بیت (ع) از خداوند متعال مسئلت نمود و با اذعان به اینکه جهت حصول نتیجه مطلوب در جذب سرمایه گذار و پیشرفت قابل قبول در برخی از پروژه های مشارکتی می بایستی معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری تغییر را در در عملکرد فعلی خود در دستور کار قرار دهد خاطر نشان کرد : صفر تا صد اجرای تمامی پروژه های مشارکتی و سرمایه گذاری باید با ایجاد وحدت رویه لازم مورد نظارت و آسیب شناسی دقیق و کارشناسی قرار گیرند .

پناهی با تاکید بر لزوم توجه و ارزیابی کامل با شایسته سالاری لازم برابر ظرفیتهای موجود سرمایه گذاران ، خواستار مهار دیدگاه شخصی در انتخاب سرمایه گذاران جهت مشارکت و پیشبرد پروژه های مشارکتی گردید .

وی درادامه با اشاره به اینکه توجه به بُعد گردشگری کمیسیون آنگونه که شایسته است مورد توجه قرار نگرفته است خواستار ایجاد زیر ساختهای گردشگری مختلف همچون یادمان شهید باکری و طرح های اطراف این یادمان و شهربازی مدرن و تجهیز  توسعه تمامی پارکها علی الخصوص پارکهای جنگلی و آماده سازی حاشیه رودخانه شهر چایی در امتداد مسیر دریاچه به دریاچه  جهت توقف چندین روزه گردشگران داخلی و خارجی در راستای استفاده از ظرفیتهای آنان در استان و شهر ارومیه شد .

این مقام مسئول همچنین با اشاره به معضلات و مشکلات مختلف موجود در بافت فرسوده شهر خواستار ایجاد ضوابط تشویقی قابل توجیه برای مالکین جهت نوسازی و تجمیع پلاکها برای ساخت مجتمع های مختلف در این محدوده با مدیریت بر حاشیه رینگ کمربندی موجود در فواصل و بخشهای مختلف که دارای پتانسیل عظیم سرمایه گذاری می باشد شد و بر لزوم حل معضل کمبود پارکینگ و سرویس بهداشتی در هسته مرکزی شهر ارومیه جهت حل مشکلات شهروندان با اتخاذ تمهیدات لازم تاکید نمود .

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار