رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
  • سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۱
  • کد خبر : 12677
  • چاپ خبر : فرمانداری اهواز و استانداری خوزستان با غائبین شورای شهر برخورد کنند
شورای شهر اهواز

عضو شورای شهر اهواز گفت: اکثریت شورا به وظیفه قانونی خود عمل کرده است انتظار داریم فرمانداری اهواز و استانداری خوزستان هم به وظیفه قانونی خود عمل کنند و با غائبین و قانون شکنان برخورد کنند.

به گزارش شورانیوز، سید ناصر مهداوی عضو شورای شهر اهواز  اظهار کرد:ما بر اساس قانون مکاتبات خود را انجام داده ایم و غیبت های اعضای غائب شورای شهر اهواز را به مراجع قانونی اعلام کرده ایم آقایان شیشه گری و زارع زاده شش جلسه متوالی غیبت دارند برخی دیگر از اعضا هم ۱۲ جلسه غیرمتوالی غیبت دارند منتظریم تا مراجع قانونی به وظایف خود در این خصوص عمل کنند.

وی در خصوص برکناری شهردار هم گفت:تمام مستندات و مدارک قانونی عدم احراز شهردار را  جمع آوری کردیم و با قوانین موجود تطبیق داده و بررسی دقیق و کاملی انجام گرفته است که گواهی بر برکناری و عزل شهردار میدهد.

مهداوی گفت:اکثریت شورا امروز شهردار را نمی خواهد چرا برخی به نظر اکثریت تن نمی‌دهند چرا شهرداربه نظر شورا تمکین نمی‌کند طناب کشی با قانون آیا امر پسندیده ای است؟

وی افزود:اکثریت شورا به وظیفه قانونی خود عمل کرده است انتظار داریم فرمانداری اهواز و استانداری خوزستان هم به وظیفه قانونی خود عمل کنند و با غائبین و قانون شکنان برخورد کنند.

عضو شورای شهر اهواز  گفت:برکناری شهردار به تنهایی کافی نیست وی باید پاسخگوی میلیاردها پولی که به اسم آلایندگی،ارزش افزوده و سایر منابع مالی در اختیار شهردار اهواز قرار گرفته است باشد باید  تا ریال آخر این پولها  از او حساب کشی کرد.

به گزارش فارس، تا به امروز ۹ جلسه مکرر شورای شهر اهواز  با موضوع برکناری شهردار  به علت به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضای حاضر در صحن، لغو شده است

عادل شیشه‌گری، حجت‌الله زارع‌زاده، حمید دغاغله، محمدحسین ملایی زمانی، سیاوش محمودی و علی‌مدد هاشم‌پور به عنوان حامیان شهردار با غیبت در جلسات شورا تلاش می‌کنند تا جلسه را از حد نصاب بندازند تا برای برکناری شهردار رای گیری نشود.

با توجه به نارضایتی مردمی از روند خدمات رسانی شهرداری و تحت فشار افکار عمومی، کمیسیون حقوقی شورای شهر اهواز هفته گذشته ، رضا امینی را واجد شرایط قانونی تصدی شهرداری اهواز ندانست و طرح برکناری وی را تصویب کرد.

رئیس شورای شهر اهواز در نامه ای خطاب به فرماندار اهواز خواستار برخورد قانونی با دو عضو شورای شهر اهواز به علت غیبت‌های مکرر شد.

طبق این نامه عادل شیشه‌گری و حجت الله زارع زاده شش جلسه به صورت متوالی در جلسات شورای شهر اهواز حضور نیافته اند.

بر اساس قانون اگر عضوی در جلسات شورای شهر به صورت متوالی ۶ جلسه غیبت داشته باشد برای سلب عضویت به هیات حل اختلاف استان معرفی می شود تا درباره وی تصمیم گیری شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار