رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
  • پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸
  • کد خبر : 12654
  • چاپ خبر : طرح‌های فرهنگی مشهد می‌تواند الگوی دیگر کلانشهرهای مشهد باشد

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امیدواریم طرح‌های ایجاد شده در مشهد در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به عنوان الگو و یک وحدت رویه بین شورا‌های اسلامی کلانشهر‌های کشور مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش شورانیوز،حجت الاسلام «حسن منصوریان» رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد درباره برگزاری پنجمین اجلاسیه روحانیون شورا‌های اسلامی کلانشهر‌های کشور گفت: مجمع روحانیون کلانشهر‌های شورا‌های اسلامی شهر، به منظور هم افزایی و ایجاد وحدت رویه در تصمیمات شورا‌های اسلامی کلانشهر‌ها پیرامون موضوعات فرهنگی، دینی و اعتقادی تشکیل شد و در ۴ نشست گذشته نیز اساسنامه آن مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

وی افزود: موضوع اصلی دستور کار اعضای این مجمع، مسائل اجتماعی و فرهنگی عمومی مردم به عنوان سبک زندگی کلانشهر‌ها بود و در این جلسه نیز ۳ محور اصلی اجرا شده در حوزه فرهنگی و اجتماعی مشهد شامل مسجد محوری، قرارگاه اجتماعی و نسخه مترقی فرهنگسرا‌ها با تاکید بر باشگاه‌های مخاطب محور مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام منصوریان خاطرنشان کرد: امیدواریم طرح‌های ایجاد شده در مشهد در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به عنوان الگو و یک وحدت رویه بین شورا‌های اسلامی کلانشهر‌های کشور مورد توجه قرار بگیرد.

دکتر «حسین باغگلی» معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز در این نشست به تشریح برنامه‌های مختلف فرهنگی شهر مشهد در زمینه فعالیت‌های باشگاه‌های مخاطب محور، طرح مسجد محوری و قرارگاه‌های اجتماعی ایجاد شده در شهر مشهد پرداخت.

سیدحسین علوی‌مقدم نیز در این اجلاسیه، اظهارکرد: محلل‎‌های فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی امروزه تغییر کرده و باید به شکل ویژه برای نوجوانان و جوانان برنامه‌ریزی داشت.

وی با بیان اینکه این محلل‌ها، دارای اجزاء و شاخه‌های مختلف، در حوزه‌های متنوع و گوناگون است، گفت: در راستای توجه به نوجوانان و جوانان، استعدادیابی ورزشی را در ۸ پهنه، با عُلقه مسجد‌محوری دنبال کرده‌ایم.

علوی‌مقدم افزود: خوشبختانه به واسطه این استعدادیابی، که در حاشیه شهر، پررنگ‌تر دنبال می‌شود، بازخورد‌های خوبی گرفته‌ایم و نوجوان و جوان این شهر، هم آموزه‌های تخصصی را فرامی‌گیرد و هم آموزه‌های تربیتی.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با تاکید بر لزوم توجه به اقتضائات جامعه امروز، تصریح کرد: اگر این اقتضائات را مورد توجه قرار ندهیم و در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها، مدنظر نگیریم، به اهداف خود دست پیدا نمی‌کنیم.

علوی‌مقدم در پایان از اعضای شورا‌های اسلامی شهر‌های حاضر در این اجلاسیه خواست که تشکیل کمیسیون ورزش و جوانان را در دستورکار قرار دهند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار