وی افزود: با رایزنی و همکاری‌های صورت گرفته میان شورا و شهرداری قزوین با اداره اوقاف استان و سازمان اوقاف کشور اراضی ۳۳ هکتاری بیدستان از حالت موقوفه خارج و زمین‌ها به طلق تبدیل خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: لایحه این موضوع توسط شهرداری قزوین مبنی بر تملک این اراضی و تبدیل به احسن شدن و خروج از موقوفه با پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان و در حساب بین دو طرف و تهاتر در صحن علنی شورا بررسی شد و به تصویب رسید.

فرمانی اضافه کرد: تبدیل به احسن شدن این اراضی و خروج از حالت وقفی آورده خوبی برای شهرداری قزوین خواهد داشت و امیدواریم این مصوبه هرچه زودتر اجرایی شود.

وی از احداث پارکینگ خودروهای سنگین در نواحی شهری دانش و ناصرآباد قزوین خبر داد و تصریح کرد: با تصویب شورای اسلامی شهر قزوین به‌زودی عملیات اجرایی احداث پارکینگ خودروهای سنگین در ناحیه دانش و ناصرآباد آغاز می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه تردد، توقف و پارک خودروهای سنگین در داخل شهر نگرانی‌های فراوانی را برای شهروندان به ویژه ساکنان مناطق حاشیه شهر به وجود آورده است، تاکید کرد: بر این اساس یکی از مطالبات جدی شهروندان ناحیه دانش و ناصرآباد تردد خودروهای سنگین در داخل شهر و نبود پارکینگ مناسب برای این خودروها بود که خوشبختانه با برنامه‌ریزی شورا و مدیریت شهری مکان مناسبی جهت احداث پارکینگ در ناحیه دانش در نظر گرفته شده است.

فرمانی با اشاره به حجم تردد خودروهای سنگین به دلیل صنعتی و ترانزیتی بودن شهر قزوین، گفت: تسهیل تردد خودروهای سنگین، ایجاد نظم شهری، جلوگیری از ورود کامیون‌های باربری به رینگ‌های ترافیکی شهر که پرتردد هستند، جلوگیری از آسیب به زیرساخت‌های شهری و شهرداری نیز از دیگر اهداف طرح ساختن جایگاه پارک خودروهای سنگین است.

وی افزود: با توجه به پارک بیش از حد خودروهای سنگین در شهرک مینودر و درخواست شهروندان این ناحیه، احداث پارکینگ در این ناحیه نیز در اولویت بعدی مدیریت شهری قرار گرفته است و پس از مکان‌یابی مناسب و تأمین اعتبار نسبت به احداث پارکینگ خودروهای سنگین در شهرک مینودر اقدام خواهد شد.