رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
  • سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
  • کد خبر : 12586
  • چاپ خبر : راهکارهای حل مشکلات زیست محیطی در قانون اساسی وجود دارد

اعضای انجمن علمی دانشکده حقوق دانشگاه اصفهان با حضور در صحن علنی شورا بر استفاده از ظرفیت‌های انجمن علمی و دانشجویی در امر مشارکت تأکید کردند. 

به گزارش شورانیوز ، به مناسبت روز قانون اساسی، حجت الاسلام خسروشاهی معاون فرهنگی دانشکده حقوق دانشگاه اصفهان تعدادی از اعضای انجمن علمی دانشکده حقوق دانشگاه اصفهان میهمان صحن علنی شورا بودند که دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را در خصوص مدیریت شهر بر مبنای قانون اساسی بیان کردند. 

علی اکبر آذری، دبیر انجمن علمی دانشکده حقوق دانشگاه اصفهان با اشاره به مشکلات زیست محیطی اصفهان اظهار کرد: این روزها شاهد مشکلات زیست محیطی هستیم که جا دارد از سوی مسئولان به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: یکی از راهکارهای آن کمک گرفتن از نهادهای حقوقی و استفاده از قوانین از جمله قانون اساسی است. با بهره گیری صحیح‌تر از قانون اساسی به عنوان میثاق ملی ما، این مشکلات کاهش پیدا می‌کند.

دبیر انجمن علمی دانشکده حقوق دانشگاه اصفهان با اشاره به اختیارات مسئولان شهری و استانی گفت: با نگاه علمی و اسلامی و عاقلانه به این مسئله می‌توان این مشکلات را حداقل در سطح شهر و استان برطرف کرد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از راهکارها، استفاده از دیدگاه‌های نهادهای علمی کشور است، ادامه داد: حداقل مطالبه هر شهروند اصفهانی مسائل زیست محیطی از جمله جاری بودن زاینده رود و کاهش آلاینده‌هاست.

استفاده از ظرفیت‌های انجمن علمی و دانشجویی در امر مشارکت

عسل محمدباقری با بیان اینکه لازم است از ظرفیت‌های انجمن علمی و دانشجویی در امر مشارکت استفاده شود، گفت: استفاده از ایده‌های جوانان در مدیریت شهری می‌تواند کمک کننده در اداره امور باشد.

وی افزود: به انجمن‌ها باید این فرصت داده شود تا با نهادهایی از جمله شورا و شهرداری در ارتباط باشند تا هم سطح علمی خود را بالا ببرند و هم زمینه برای مشارکت بیشتر آن‌ها فراهم شود.

محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان این دیدار اظهار کرد: آمادگی داریم تا نخبگان دانشگاه در کنار مدیریت شهری به حل مشکلات و ارتقا شرایط زیست محیطی کمک کنند.

در پایان این دیدار رساله حقوق امام سجاد (ع) از سوی شورای اسلامی شهر اصفهان به عنوان هدیه به این دانشجویان اهدا شد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار