رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
  • کد خبر : 12520
  • چاپ خبر : برابری نیروهای زن و مرد در شهرداری اصفهان موضوعی بسیار مهم است

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت : شایسته‌سالاری و برابری نیروهای زن و مرد در شهرداری اصفهان موضوعی بسیار مهم است، لذا برای توانمندسازی و ارتقای جایگاه زنان باید اهتمام بیشتری باشد.

به گزارش شورانیوز، فرزانه کلاهدوزان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «بهترین کسانی که می‌توانند این مسائل را حل کنند، خانم‌ها هستند»، لذا مطالبه‌گری و سخت‌کوشی زنان و دست برداشتن از بعضی تعصبات ساختاری در نگاه مدیران ارشد سیستم می‌تواند تا حد زیادی زمینه‌ساز حضور آن‌ها در رده‌های تصمیم‌گیری باشد.

وی با تاکید بر اینکه در شهرداری اصفهان توجه به نیروهای انسانی زن باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، افزود: نبود ساختار درست سبب به وجود آمدن پاره‌ای از نارضایتی‌های زنان شاغل در شهرداری شده است؛ این در حالی است که طی دو سال گذشته شاهد ابلاغ بخشنامه‌های متعدد از وزارت کشور و نهادهای بالادستی درباره ساختار مناسب آن‌ها مانند اداره کل بانوان در شهرداری‌ها بوده‌ایم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شایسته‌سالاری و برابری نیروهای زن و مرد در شهرداری اصفهان موضوعی بسیار مهم است، لذا برای توانمندسازی و ارتقای جایگاه زنان باید اهتمام بیشتری باشد.

وی تصریح کرد: لایحه جوانی جمعیت و خانواده را در راستای برنامه مجلس ارائه، در کمیسیون پایش مطرح و در کمیسیون تلفیق گزارش آن را ارائه کردیم اما همچنان در ارتقای جایگاه زنان در شهرداری اصفهان دقت کافی نمی‌شود.

کلاهدوزان با بیان اینکه دین ما نگاه کرامت‌مدارانه است، لذا باید نگاه کریمانه به زنان در شهرداری اصفهان داشته باشیم، ادامه داد: رشد شتابان شهر و شهرنشینی و گسترش مشکلات زندگی شهری باعث شده است تا نیاز به حضور فعالانه و تأثیرگذار زنان شاغل در عرصه‌های مدیریت شهری بیش از پیش احساس شود، زیرا اگر قرار است برنامه‌ها و سیاست‌هایی در حوزه زنان شهر محقق و در حوزه خدمت‌رسانی به بانوان توجه شود، باید نگاه متعهدانه به حضور دلسوزانه زنان در مدیریت شهری داشت.

وی با تاکید بر اینکه نگاه جنسیتی روی توانمندی زنان سایه می‌اندازد، گفت: مدیریت شهری در دوره کنونی باید با نگاه ویژه به توان اداری و مدیریتی زنان در مناصب و پست‌های گوناگون از زنان فعال، اندیشمند، خلاق و اثرگذار شهر استفاده کند و با انتخاب‌های کارا و اثربخش، بخشی از اداره شهر را به زنان پرتلاش، خلاق، باانگیزه و لایق در امر مدیریت واسپاری کنند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار