رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
  • کد خبر : 12512
  • چاپ خبر : ترافیک، ابرچالش اصفهان و کلانشهرها
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

ترافیک، ابرچالش اصفهان و کلانشهرها

رئیس کمیسیون حمل و نقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ابرچالش جدی در همه کلانشهرهای کشور از جمله اصفهان در حال حاضر بحث ترافیک و حمل و نقل است.

به گزارش شورا نیوز، ابوالفضل قربانی در نطق میان دستور هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) اظهار کرد: برای دختران این سرزمین آرزوی موفقیت و سلامتی داریم که این روزها مورد هجمه دشمنان هستند اما به لطف خدا از این دام به سلامت عبور خواهند کرد.

 

وی با اشاره به جلسه کمیسیون حمل و نقل و هوشمندسازی با مدیران و دست اندرکاران این حوزه در شهرداری اصفهان گفت: در این جلسه حدود چهار ساعت صحبت‌های همکاران را شنیدیم و ان شاء الله در آینده نیز با توجه و برنامه ریزی مناسب بتوانیم دغدغه‌ها را برطرف کنیم.

 

رئیس کمیسیون حمل و نقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید بپذیریم که ابرچالش جدی در همه کلانشهرهای کشور از جمله اصفهان در حال حاضر بحث ترافیک و حمل و نقل است. چیزی که این روزها ممکن است بسیاری از مردم را نگران و گاهی کلافه کرده باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: خود ما هم بارها درگیر این موضوع شده و هستیم. با همه این اوصاف می‌بینیم که بیشتر هزینه‌های مردم به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حوزه حمل و نقل است. ممکن است این را در محاسبات خود نیاوریم اما رقمش بسیار سنگین است. چه بسا گاهی وقت‌ها هزینه حمل و نقل از هزینه پوشاک هم بیشتر است.

 

قربانی اظهار کرد: در بودجه‌های پیش بینی شده در کشور و شهرداری، بالاترین رقم‌ها به حوزه حمل و نقل اختصاص دارد و از طرف دیگر نیازها و درخواست‌های مردم به صورت روزانه نسبت به حوزه حمل و نقل بیشتر است.

 

وی افزود: درطول سال ۶ هزار نفر برای اخذ پروانه به شهرداری مراجعه می‌کنند اما برای استفاده از حمل و نقل همگانی هر روز اکثریت مردم خواهان خدمات این حوزه هستند. متاسفانه جایگاه حوزه حمل و نقل هم در کشور و هم در مدیریت شهری و شهرداری اصفهان مناسب نیست. این گلایه‌ای است که همه دست‌اندرکاران بخش حمل و نقل شهرداری اصفهان مطرح کردند.

 

رئیس کمیسیون حمل و نقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هرچند این روزها بخش عمده مشکلات حمل و نقلی ما ناشی از سیاست‌های غلط در حوزه شهرسازی است اما می‌بینیم در یک منطقه کل افرادی که باید برای حمل و نقل تلاش کنند فقط یک نفر است اما در حوزه‌های دیگر این تعداد به مراتب بیشتر است. این نشان می‌دهد که هنوز توجه لازم به چالشی که بیان شد را نداریم.

 

وی ادامه داد: تجربه‌ای که در همه دنیا صورت گرفته این است که حمل و نقل موضوع اول اداره شهرهای بزرگ است. اکنون در شهر تهران گاهی ممکن است افراد دو یا سه ساعت به صورت روزانه در ترافیک بمانند. این مطلب برای شهر اصفهان نیز برای سال‌های آتی متصور است.

 

قربانی بیان کرد: هرچند اولویت همکاران، مباحث حمل و نقلی است اما به نظر می‌رسد توجه بیشتری باید به این حوزه صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۶۰۰ میلیارد تومان فقط برای قطار شهری هزینه انجام داده است که رقم چشمگیری است، گفت: واقعیت امر این است که نوع نگاه و سیاست ما در اداره شهر باید به سمت سیاست‌هایی برود که حمل و نقل مناسب‌تر را رقم بزند.

 

وی با تقدیر از خدمات انجام شده در حوزه فضای سبز گفت: امسال وضعیت فضای سبز اصفهان به رغم خشکسالی و هزینه‌های تامین آب شاخص است و باید از مسئولان این حوزه در خدمات شهری و سازمان پارک‌ها و فضای سبز تشکر کنیم.

 

قربانی با بیان اینکه شهرداران مناطق و کارکنان، پاسخگویی سریع و شفاف به استعلامات و قرارهای صادره از ناحیه کمیسیون‌های قانونی داشته باشند، گفت: متأسفانه نسبت به درخواست‌ها، گاهی دیر پاسخ می‌دهند یا پاسخ‌ها به شکل مبهم است تا به خاطر جهل در آگاهی و اطلاعات تصمیم گیرنده، تصمیم لازم و مدنظر اتخاذ نشود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار