رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۲۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 5 May
  • شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
  • کد خبر : 12482
  • چاپ خبر : تقویت شورا‌ها را در دستور کار دولت
سروری تهران
رئیس شورای عالی استان‌ها

تقویت شورا‌ها را در دستور کار دولت

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: رئیس جمهور شخصا موضوع تبعیض میان استان‌ها را مطرح کرد و خواست که شورای عالی استان‌ها حتما پیشنهاداتش را برای رفع این مسئله بدهد.

به گزارش شورا نیوز، پرویز سروری، رئیس شورای عالی استان‌ها در پاسخ به سوالی در باب وظیفه شورای عالی استان‌ها برای ارائه طرح‌های عمرانی و … که عدم انجام آن موجب تبعیض غیر قابل انکاری در استان‌های مختلف شده است اظهار داشت: یکی از بحث‌هایی که در اجلاس ما با ریاست محترم جمهور انجام شد مسئله تبعیض بود؛ که رئیس جمهور شخصا این را مطرح کرد که بحث رفع تبعیض مسئله مهمی برای من است و حتما شورای عالی استان‌ها پیشنهادات خودش را بدهد.

او در ادامه گفت: ما جلسات مشخصی را با وزرات کشور داشتیم و پس از آماده سازی پیشنهاداتمان، آن‌ها را از طریق وزارت کشور به ه‍یئت دولت ارسال کردیم. در حال حاضر نیز منتظر هستیم که دوستانمان در کمیسیون‌های دولت و هئیت دولت این موضوعات را مطرح کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: من فکر می‌کنم اتفاق بسیار مبارکی خواهد بود و بسیاری از تبعیض‌هایی که در کشور وجود دارد می‌تواند در این قالب حل شود.

سروری در رابطه با کم‌کاری‌ها اذعان داشت: کم کاری وجود نداشته. نظام شورایی با تاخیر ۲۰ ساله متولد شده است و طبیعتا تا شکل بگیرد و این جایگاه را پیدا کند تا بتواند این حرف مهم را (مطالبه قانون اساسی) جامه عمل بپوشاند زمان می‌برد.

وی در ادامه تصریح کرد: علاوه بر مورد ذکر شده، بعضی از دولت‌ها تمایلی برای قوت گرفتن شورا‌ها در کشور نداشتند و یا نسبت به این موضوع خیلی بی‌اعتنا بودند. اما دولت فعلی برنامه ریزی مدونی برای این موضوع دارد. همچنین تقویت شورا‌ها را در دستور کار خودش دارد. ما فکر می‌کنیم زمینه این رفع تبعیض در قانون اساسی، امروز فراهم است و ماهم در حال پیگیری هستیم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار