رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 6 May
  • شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
  • کد خبر : 1228
  • چاپ خبر : نظارت بر فعالیت پیمانکاران خدمات شهری اردبیل مطلوب نیست

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل با اشاره به تخلفات گزارش شده از فعالیت برخی پیمانکاران خدمات شهری مرکز استان، از ضعف نظارت‌ها در این حوزه ابراز گلایه کرد.

به گزارش شورانیوز به نقل از مهر، لیلا تقوی در جلسه شورای شهر اردبیل با تأکید به اینکه برخی پیمانکاران از پرداخت حق‌وحقوق کارگران خودداری می‌کنند، تصریح کرد: شنیده می‌شود حتی برخی کارگرانی که ابراز نارضایتی کردند به اخراج و بیکاری تهدید شده‌اند.

وی همچنین به مطالبات کارگران منطقه یک شهرداری اردبیل از پیمانکار قبلی اشاره و خواستار پرداخت آن شد و افزود: نباید مطالبه کارگری که برای کسب روزی حلال تلاش می‌کند، روی زمین بماند.

تقوی همچنین با اشاره به اینکه برخی کارگران در محل‌های غیر از محل تعیین شده خدمت می‌کنند، اضافه کرد: اگر فردی سفارش شده است باید این امتیاز برای تمامی کارگران لحاظ شود و نباید بین آن ها تفاوتی قائل شد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل خواستار نظارت هر چه بیشتر به فعالیت پیمانکاران شد و بسیاری از مشکلات فعلی را به دلیل همین بی‌توجهی دانست.

در این جلسه عضو شورای اسلامی شهر اردبیل نیز با اشاره به بی‌توجهی برخی پیمانکاران به حق‌وحقوق کارگران تصریح کرد: متأسفانه هر چند تسهیلات ویژه‌ای برای کارگران شب کار در قانون پیش بینی شده است اما مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

اصلاح وضعیت پرداخت حق‌وحقوق کارگران شهرداری ضروری است

سالار شاکر متذکر شد: کارگر شب می‌بایست به اندازه ۳۵ درصد مازاد حقوق کارگر روز دریافت کرده و در هفته دو روز کمتر کار کند، اما عملاً بر خلاف آن رفتار شده و به کارگر شب به جای ۱.۵ میلیون تومان ۵۰۰ هزار تومان حقوق پرداخت می‌شود.

وی با تأکید به اینکه اصلاح وضعیت فعلی پرداخت حق‌وحقوق کارگران ضروری است، ادامه داد: بر اساس قوانین پرداخت نکردن حق‌وحقوق کارگر جرم کیفری است و لازم است شهرداری اردبیل در قرارداد خود با پیمانکاران به این مهم توجه داشته باشد.

در عین حل دیگر عضو شورای اسلامی شهر اردبیل خواستار لغو قرارداد پیمانکاران متخلف شد.

سید غنی فروزان با تأکید به اینکه کارگر طبقه پایین جامعه است و روا نیست در حق وی ظلم شود، ادامه داد: اگر پیمانکاری به حق‌وحقوق کارگران بی‌توجه است بهتر است شهرداری با وی عقد قرارداد مجدد نداشته باشد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار