رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April
  • چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
  • کد خبر : 12228
  • چاپ خبر : با وجود مشکلات مالی، شهرداری همدان شرایط مناسبی دارد

رئیس شورای شهر همدان خواستار تشکیل خزانه‌داری در شهرداری همدان شد و گفت: با وجود مشکلات مالی، شهرداری همدان شرایط مناسبی دارد.

به گزارش شورانیوز ، کامران گردان در کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان با بیان اینکه شهرداری باید با تعامل شهرداران کشور، معایب و محاسن اجرای دستورالعمل خزانه‌داری شهرداری‌ها را عنوان کند، اظهار کرد: البته معتقدم محاسن اجرای این طرح بیشتر از معایب آن است.

وی خواستار تشکیل خزانه‌داری در شهرداری همدان شد و گفت: با وجود مشکلات مالی، شهرداری همدان شرایط مناسبی دارد.

رئیس کمیته حسابرسی و کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز بیان کرد: تمرکز منابع مالی شهرداری در یک حساب با ایجاد خزانه‌داری در شهرداری اتفاق خوبی خواهد بود.

حسین قراباغی مهندسی منابع انسانی بر مبنای شایسته‌‌سالاری در شهرداری را امری مهم دانست و خواستار توجه به این مهم شد.

علی رحیمی‌فر، رئیس کمیسیون فنی – عمرانی شورای شهر همدان نیز ایجاد سازوکار شکل‌گیری خزانه‌داری در شهرداری بر مبنای عدالت‌محوری را ضروری عنوان کرد.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان نیز با اشاره به اینکه تمرکز درآمد و هزینه‌کرد‌ها در قالب دستورالعمل وزارت کشور باعث تقویت شهرداران می‌شود، ادامه داد: باید نواقص اجرای طرح مشخص شود.

سید مسعود عسگریان گفت: اگر مقاومتی هم در شهرداری‌ها برای ایجاد این واحد وجود دارد به دلیل نواقص اجرایی بخشنامه است که باید رفع شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری همدان نیز یکی از مشکلات اساسی شهرداری‌ها را سیستم حسابداری تعهدی عنوان کرد و با بیان اینکه باید درآمدی وجود داشته باشد تا کارها جلو رود،  افزود: با وجودی که نزدیک به ۷۵ درصد امور شهرداری به صورت متمرکز انجام می‌شود اما به مانند دستوالعمل صادره، نیست.

مجید درویشی از بررسی چارت سایر شهرداری‌ها برای بررسی اثرات مثبت و منفی ایجاد واحد خزانه‌داری در شهرداری خبر داد.

وی پاکسازی شهرداری از فساد را اولویت برنامه‌های شهردار همدان دانست.

اکبر کاووسی‌امید، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه شهرداری‌ها باید تا پایان سال ۹۶ خزانه‌داری ایجاد می‌کردند که هنوز اجرا نشده است، گفت: اگر مدل حرکتی یکسان در شهرداری حکم‌فرما شود، فعالیت‌ها در مسیر عدالت‌محوری تحت مدیریت واحد انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار