رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
  • کد خبر : 1219
  • چاپ خبر : افزایش آلودگی هوای شهر دغدغه مهم و اساسی مدیران نیست

امروز افزایش آلودگی هوای شهر دغدغه مهم و اساسی مدیران نیست و از طرفی مدیریت واحد و یکپارچه ای برای کاهش آن وجود ندارد.

به گزارش شورانیوز به نقل از برنا، فاطمه غیور در نشست واکاوی مسائل روز مدیریت شهری که با محوریت بررسی علل الودگی هوای مشهد با تاکید بر منابع آلاینده متحرک برگزار شد، بیان کرد: مدیریت شهری مشهد خوشبختانه تاکنون اقدامات مناسبی را برای کاهش الودگی هوا  شهر انجام داده است که یکی از این اقدامات راه اندازی مرکز پایش آلاینده های زیست محیطی است.
وی افزود: در حال حاضر این مرکز الگوی شهرهای کشور قرار گرفته به گونه ای که تفاهم نامه ای در شورای عالی استانها برای شوراهای اسلامی و محیط زیست منعقد شده تا از این مراکز نیز در شهرهای دیگر احداث شود.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: همچنین تغییر خطوط اتوبوسرانی شهر در کاهش الودگی هوا نیز بسیار تاثیرگذار بوده است.
غیور گفت: در گذشته شهرداری مشهد جلسات متعددی با استانداری و شرکت نفت برگزار کرد تا گازوییل کم گوگرد برای استفاده در اتوبوس های شهری وارد مشهد شود اما با تعلل صورت گرفته شهرداری مشهد خود ورود پیدا کرد و پس از مدتی این نوع سوخت استاندارد وارد شهر مشهد شد.
وی اضافه کرد: در بخش سازمانی اتوبوسرانی ۷۶۷ دستگاه اتوبوس فعال است اما متاسفانه ۵۴۳ دستگاه از این تعداد فرسوده و عمر بالای ۸ سال دارد با این وجود آیا می توان این اتوبوس های فرسوده را از رده خارج و سرویس دهی شهروندان را با مشکل مواجه کرد؛ در کنار آن دولت نیز در بحث اختصاص اتوبوس کمک های زیادی نکرده است.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: با این وجود چگونه می توان شهروندان را می توان به استفاده از حمل و نقل عمومی که بخش اعظمی از آن استاندارد نیست ترغیب کرد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار