رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May
  • سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
  • کد خبر : 12142
  • چاپ خبر : وجود تبعیض در تخصیص بودجه نهادها

شهلا با بیان اینکه در تخصیص بودجه تبعیض وجود دارد گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور همانظور که در تامین بودجه دولت و مجلس حساسیت به خرج می دهد در مورد بودجه شورای عالی استان ها نیز حساس باشد.

به گزارش شورانیوز ، امیر شهلا سخنگوی شورای عالی استان ها، با بیان اینکه در بد بودن وضعیت اقتصادی و مخاطرات مالی کشور شکی نیست گفت: اما اعمال تبعیض و نابرابری در توزیع بودجه موجود قابل قبول نیست و افکار عمومی و نهادهایی که با رای مستقیم مردم انتخاب شدند را دچار نارضایتی می کند.
سخنگوی شورای عالی استان ها با اشاره به جایگاه رفیع شورا بیان کرد: به هر حال نهاد شورا در کشور یکی از فصول قانون اساسی را به خود اختصاص داده است و جایگاه ویژه ای در کشور دارد که کم توجهی به نهاد شورا پیام مثبت و امیدوار کننده ای به مردم منتقل نمی کند.

عضو کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه شورای عالی استان ها افزود: اگر تخصیص بودجه به مجلس شورای اسلامی و کمیسیون های دولت هم دچار نقصان است و مجلس و دولت به دلیل کمبود بودجه برگزار نمی شوند نهاد شورا هم می تواند این را بپذیرد همانظور که مجلس و کمیسیون های دولت به دلیل کاهش بودجه برگزار نمی شوند شوراها هم جلسات خود را تعلیق کند.
شهلا ادامه داد: اما اگر این تخصیص اعتبار و تامین بودجه در حوزه نهاد شورا دچار سکته است این نشان دهنده عدم توجه لازم دستگاه اجرایی به شورا است و به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.
وی شورای عالی استان ها را همتراز مجلس شورای اسلامی دانست و عنوان کرد: شورای عالی استان ها به عنوان دومین و تنها نهاد پارلمانی محلی کشور از جایگاه مهمی برخوردار است. همچنین اعتبارات مالی شوراهای استان ها، شهرستان ها و بخش ها نیز از سوی شورای عالی استان ها تامین می شود. بنابراین عدم تخصیص بودجه شورای عالی استان ها عملا به صورت پله کانی نظام شورایی کشور را متاثر کرده است. این باعث می شودارائه محتوای خوراک فکری در سطح نهاد شوراهای فرادست با توقف مواجه شود.
سخنگوی شورای عالی استان ها اضافه کرد: ما انتظار داریم دستگاه اجرایی و به ویژه سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور داریم همانطور که در تامین اعتبار برای مجلس شورای اسلامی، کمیسیون های مجلس و همینطور کمیسیون های دولت خود را موظف می داند دقیقا با همان نگاه و ضریب حساسیت به تامین منابع مورد نیاز شورای عالی استان ها اهمیت دهد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار