رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April
  • پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲
  • کد خبر : 11968
  • چاپ خبر : استفاده از نخبگان برای اداره شهر مورد توجه است

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری اصفهان در صدد است از افکار بلند مدیران، اساتید و فرهیختگان و دانشگاهیان در مدیریت شهر استفاده کند.

به گزارش شورانیوز ، علیرضا نصر اصفهانی با ارایه گزارشی از اقدامات شورا و مدیریت شهری برای آغاز سال تحصیلی اظهارکرد: مدیریت شهری الزام دارد که رابطه مدیریت شهری با قشر دانش آموز و دانشجو در شهر اصفهان را برقرار و به خوبی مدیریت کند.

وی با بیان اینکه در شهر اصفهان حدود ۳۲ هزار فرهنگی وجود دارند که پتانسیل خوبی برای مدیریت شهری اصفهان است، تاکید کرد: مدیریت شهری باید زمینه‌ای فراهم کند تا بیشتر از مشارکت فرهنگیان استفاده شود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: هر کجا به سمت فرهنگیان رفتیم و از آنها استمداد طلبیدیم ، کارها با حداقل هزینه ها و بسیار خوب پیش رفت و هر کجا برای حفاظت از خدمات مدیریت شهری دانش آموزان را توجیه کردیم، آنها در حفظ و حراست از دارایی های شهر اصفهان کوشیدند و هزینه های اضافی را کاهش دادند.

وی با بیان اینکه اگر موتور آموزش و پرورش از طریق دانش آموزان و اولیاء آنها روشن شود، سرعت توسعه شهر و رفع موانع چندین برابر خواهد شد، افزود: برای توسعه پایدار باید به آموزش و پرورش بیش از گذشته توجه شود.

نصر اصفهانی با اعلام اینکه مهرماه امسال تعداد ۸۶۰ هزار دانش آموز در استان اصفهان راهی کلاس های درس شده اند، اظهارکرد: از این تعداد ۳۲۰ هزار نفر دانش آموز در شش ناحیه شهر اصفهان مشغول به تحصیل در مدارسی شده اند که ارتباط نزدیکی با شهرداری در زمینه های مختلف دارند.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری به هیچ عنوان امکان انفصال و جدایی از معلمان و دانش آموزان را نخواهد داشت، گفت: با استفاده از پتانسیل معلمان، اساتید، دانش آموزان و والدین آنها شاهد توسعه بیش از پیش شهر خواهیم بود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: اگر زمینه‌هایی برای رشد و تعالی دانش آموزان داشته باشیم که ارتقاء دانش آموزان در مسیر مدرسه و با اعتماد معلمان شکل گیرد، می‌توان آینده بهتری را برای شهر اصفهان رقم زد و اگر بتوانیم در کنارآموزش و پرورش، دانش آموزانی دانا، مؤمن و توانا تربیت کنیم بسیاری از هزینه ها را در آینده انجام نخواهیم داد.

وی ادامه داد: امسال همزمان با بازگشایی مدارس، اعضای شورای شهر اصفهان با هدف برقراری ارتباط با مدیران مدارس و دانش آموزان و معلمان، جلسه علنی شورا را تعطیل و در  شش ناحیه آموزش و پرورش در کنار دانش آموزان و معلمان حضور یافته و آیین بازگشایی مدارس را رقم زدند. در این آیین  اعضاء شورای شهر در جریان مسایل و مشکلات مدارس قرار گرفتند و مدیران مدارس نیز گزارشی از فعالیت های خود ارایه کردند.

نصر اصفهانی با بیان اینکه امسال ۷۰ هزار دانش آموز روزانه از سرویس مدرسه استفاده می کنند، افزود: اول مهر سرویس ها با هماهنگی های انجام شده درب منازل حضور داشتند و والدین و دانش آموزان دغدغه ای در این ارتباط نداشتند. ترافیک اول مهر را به خوبی مدیریت کردیم زیرا والدین دغدغه همراهی تا مدرسه را نداشتند، همچنین قطار شهری به ظرفیت های شهر اضافه شد.

وی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک دانش آموزان برای رفتن به مدرسه نیاز به سرویس مدرسه نداشته باشند و همه به مدهای مختلف حمل ونقل به نحو مطلوب دسترسی داشته باشند.

نصراصفهانی آماده سازی اطراف مدارس، نصب گیره‌های دوچرخه برای دبیرستان های پسرانه و رنگ آمیزی بعضی از مدارس شهر توسط شهرداری های مناطق ۱۵ گانه را از دیگر اقدامات انجام شده در شهر خواند و گفت: این اقدامات انجام شد تا فضایی فرح بخش و بانشاط برای دانش آموزان در مدارس به وجود آید.

وی خاطرنشان کرد: اجرای مانور «نه به خودروهای تک سرنشین»، بیش از ۱۰۰۰ تابلو متناسب با آغاز سال تحصیلی پیام های تربیتی را به شهروندان  منتقل می کند، همچنین توزیع ۲۰ هزار جلد کتاب حاوی آموزه های شهروندی در اتوبوس‌ها و قطار شهری از دیگر اقداماتی است که در آستانه سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس انجام شد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان حضور رییس شورای شهر در شورای آموزش و پرورش به اتفاق فرماندار را حکایت از همدلی دستگاه ها دانست و گفت: روز یکشنبه هفته آینده مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در جلسه علنی حضور می‌یابد و گزارشی ار اقدامات انجام شده ارایه می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۶۰ مکان در قالب فرهنگسرا، سالن مطالعه و مجموعه ورزشی در نوبت صبح در اختیار دانش آموزان شهر اصفهان قرار می‌گیرد چرا که بر این باور هستیم سرمایه‌های شهر متعلق به دانش آموزان است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار