رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April
  • یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
  • کد خبر : 11840
  • چاپ خبر : شهرداری تبریز و شهرداری آنکارا در زمینه‌های ساماندهی معضلات شهری همکاری می‌کنند

شهرداری تبریز و شهرداری آنکارا در زمینه‌های ساماندهی معضلات شهری مانند حاشیه‌نشینی، ترافیک و فضای سبز با هم همکاری می‌کنند.

به گزارش شورانیوز ، ایرج شهین باهر، شهردار تبریز در سفری که به دعوت رسمی شهردار آنکارا به این شهر داشت با مصطفی تونا، شهردار آنکارا دیدار و گفت و گو کرد.

شهین باهر با اشاره به مشترکات دینی و زبانی و همچنین شرایط نسبتاً مشابه اقلیمی و فرهنگی تبریز و آنکارا و افزایش ارتباطات در سطوح مختلف، اظهار کرد: برگزاری نشست‌های مشترک برای بهره‌گیری از تجربیات دو طرف در حوزه‌های شهرسازی و عمران، منابع انسانی، رفع حاشیه‌نشینی، ترافیک و فضای سبز بسیار مفید بوده و انتقال تجربیات ارزشمند در این زمینه‌ها مهم و موثر است.

در این نشست، ضمن تأکید بر لزوم افزایش سطح روابط و انتقال دانش و تجربیات مرتبط با توریسم و برنامه‌ریزی، توافقات اولیه برای انتقال توریست از کشور ترکیه به تبریز حاصل شد.

مصطفی تونا، شهر تبریز را یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ایران و خاورمیانه دانسته و علاقه‌مندی خود را برای حضور در تبریز ابراز کرده است.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی در محلات حاشیه‌نشین شهری، گفت: در محلاتی که قبلا حاشیه‌نشینی بوده و امروزه تخریب و به صورت بلند مرتبه‌سازی احداث شده‌اند، گسست فرهنگی و ناهنجاری‌های اجتماعی بیداد می‌کند.

تونا با بیان اینکه این معضل گریبانگیر شهری مانند آنکارا بود، بر مطالعه و اجرای طرح‌های جدید با رویکرد محله‌محور تأکید کرد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار