رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May
  • یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷
  • کد خبر : 11731
  • چاپ خبر : به موضوعات فرهنگی توجه کافی نداشته ایم

شهردار تبریز اظهارکرد: علیرغم اینکه فرهنگ شهری و شهروندی پایه توسعه شهرها محسوب می شود اما در کلانشهرهای کشورمان بیشتر به حوزه های کالبدی توجه شده است و به موضوعات فرهنگی توجه کافی نداشته ایم.

به گزارش  شورانیوز ، مهندس ایرج شهین باهر در نشست مشترک هم اندیشی روسای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان شهرهای کشور و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به زلزله اخیر ژان یادآور شد: زیرساخت های فرهنگی باعث شده است بسیاری از هزینه ها کاهش یابد نمونه زنده آن کشور ژاپن است که با همکاری های شهروندان توانستند روال عادی را به جامعه بازگردانند.

وی ادامه داد: در تبریز نیز عنوان «شهر بدون گدا» و «شهر پاکیزه» در راستای همکاری شهروندان حاصل شده است.

شهردار تبریز همچنین گفت: کمترین هزینه‌ها در حوزه زیست های فرهنگی می تواند انجام شود در حالی که و بیشترین نتیجه ها حاصل می شود و هزینه های مدیریت شهری کاهش می یابد.

مهندس شهین باهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معضل ترافیک در شهرهای بزرگ اظهارکرد: شهرداری‌ها برای مسیرگشایی میلیاردها هزینه می کنند ولی چون در فرهنگ پارک خودرو با مشکل مواجه هستیم با پارک های دوبله شهروندان از بار ترافیکی منطثقه مسیرگشایی شده کاسته نمی شود.

وی ادامخه داد: متاسفانه در راستای آموزش های شهروندی یکپارچه عمل نشده است ولی امیدوارم خروجی این جلسه به شکل نظاممند اجرایی شود.

وی همچنین با اشاره به اقدامات شهرداری تبریز در راستای آموزش های فرهنگ شهروندی خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز در راستای آموزش های فرهنگ شهروندی ۳ کتاب تالیف کرد که در سال تحصیلی گذشته در ۸۱ مدرسه و در دسته بندی دروس اصلی تدریس شد.

وی همچنین گفت: ۲۶ کتاب نیز برای این سال تحصیلی تالیف شده است که  ۱۳ کتاب برای مدرسین و ۱۳ کتاب برای دانش آموزان از مقطع پیش دبستانی تا متوسطه دوم در نظر گرفته شده است.

شهردار تبریز از همکاری مناسب  آموزش و پرورش استان در این راستا قدردانی کرد.

وی یادآور شد: سعی میکنیم در تمامی مدارس دولتی در حوزه های محیط زیستی و شهری سرفصل داشته باشیم و در صورتی که بتوانیم آموزش شهروندی را در مدارس نهادینه کنیم بسیاری از مشکلات ما برطرف می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار