رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 6 May
  • یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴
  • کد خبر : 11730
  • چاپ خبر : مدیریت یکپارچه شهری به جای مدیریت واحد شهری

عضو شورای اسلامی شهر تهران، توجه به مدیریت یکپارچه شهری به جای مدیریت واحد شهری را راهکار برون رفت از مسائل خاص جامعه دانست.

به گزارش شورانیوز ، احمد مسجد جامعی که در اولین نشست مشترک روسای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور در تبریز سخن می گفت، افزود: نگاه مبتنی بر تخصص حضور افراد و نهادهای مختلف را در کنار هم به درستی می طلبد.
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به پیشینه و توانمندی های شهر تبریز در طول تاریخ گفت: تبریز نخستین پایتخت تشیع در کشور است و در طول تاریخ زمینه های گوناگونی شهر تبریز و مردم تبریز پیشتاز و اثر گذار بوده اند.
وی با اشاره به فعالیت مجموعه ربع رشیدی تبریز در دورانی که ایلخانان مغول حکمران کشورمان بودند، هزاران دانشجوی داخلی و خارجی داشت و در آن به زبانهای زنده دنیا تدریس می شد و هزینه های این مجموعه عظیم با موقوفات مختلف اداره می شد.
به گفته مسجدجامعی، احیای ربع رشیدی با توجه به وقف نامه جهانی این مجموعه، در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم مطرح شده است و امیدواریم شاهد تحولات خوبی در این خصوص باشیم.
عضو شورای اسلامی شهر تهران، با تاکید بر اهمیت عقلانیت در فعالیت های مختلف به ویژه در حوزه فرهنگ، گفت: فردوسی از میان تمام صفات و القاب مولای متقیان، ایشان را چنین معرفی نموده “که من شهر علمم علی ام در است، درست این سخن گفت پیغمبر است” و این نگاه به خوبی اهمیت عقلانیت و خردمندی و علم را در بزرگان دین اسلام نشان می دهد.
وی با بیان اینکه در زمینه فرهنگ شاهد تکثر فعالیت هستیم، گفت: برنامه های اصلی این
بخش توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین می شود و باقی نهادها بنا به فراخور باید در خصوص توسعه این بخش فعالیت داشته باشند.
مسجد جامعی، همکاری صورت گرفته در رابطه با فعالیت های فرهنگی در اماکن مسکونی را نمونه ای موفق و عملی برای این موضوع دانست.
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، وجود تنوع و تکثر را از لازمه های موضوعات فرهنگی برشمرد و افزود: فرهنگ، حوزه اندیشه و عقل آیت و این مساله حضور دستگاهها و نهادهای مختلف را در این فصا معنی دار می کند.
وی در خاتمه با اشاره به اینکه جلسه حاضر در شهر تبریز از رهگذار برگزار نشست قبلی در مشهد و به بهانه پایتختی کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ منعقد شده است، ابراز امیدواری نمود با توجه به حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها و دست اندرکاران فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی کشور، شاهد اتخاذ راهکارهای قابل اجرا برای توسعه فرهنگی کشورمان باشیم.
گفتنی است اولین نشست مشترک روسای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور و و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها روزهای ۱۸ و ۱۹ شهریور ماه به میزبانی شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار