رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۲۲ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 1 May
  • یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷
  • کد خبر : 11729
  • چاپ خبر : لزوم قانونمندی و شفاف سازی هزینه کردهای فرهنگی در بدنه شهرداری

عضو شورای اسلامی شهر تبریز،خواستار قانونمندی و شفاف سازی هزینه کردهای فرهنگی در بدنه شهرداری تبریز شد.

به گزارش شورانیوز ، محمد فرج قلیزاده در اولین نشست مشترک روسای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شوراهای کلانشهرهای کشور و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها گفت: سالانه در کشور ما و در کلانشهرها مبالغ هنگفتی در حوزه فرهنگی هزینه می شود اما تاکنون حتی یک  پاراگراف در این خصوص قانون نداریم که بتواند اولویت ها و اهداف فرهنگی را تبیین و تعیین کند.
وی با اشاره به اینکه باید فعالیت های فرهنگی سامان یافته تر شود اظهار داشت:  تا زمانی که فعالیت های فرهنگی سر و سامان نیابد شهرهای ما نیز توسعه نخواهند یافت .
قلی زاده تاکید کرد: برا انجام هر فعالیتی نیازمند تعریف مقصد و هدف هستیم؛ اما در حوزه ی فرهنگ و سنجش فعالیت های فرهنگی چه ساختار و معیاری را در اختیار داریم ؟
وی افزود: ما باید بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم که هدف ما از فعالیت های فرهنگی چیست و در در ارزیبابی این اهداف از چه معیارهایی استفاده می شود.
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه کاهش موازی کاری در ارتباط با نهادها و سازمانهای متولی فرهنگ باید مورد توجه قرار گیرد گفت: این موازی کاریها باید به هم افزایی تبدیل شود.
وی افزود: باید مشخص کنیم که در فعالیت های فرهنگی نوع رابطه و تعامل ما با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، مساجد و سایر کانون هایی که به فعالیت های فرهنگی می پردازند چگونه باید باشد تا به جای موازی کاری به هم افزایی برسیم.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز در پایان سخنانش با درخواست از کمسیون فرهنگی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص انجام کار علمی و پژوهشی در خصوص فعالیت های فرهنگی و هم افزایی نهادهای فعال در این حوزه بر تشکیل دبیرخانه دائمی کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شوراهای کلانشهرها تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار