رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 10 May
  • یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
  • کد خبر : 11706
  • چاپ خبر : بررسی لوایح حقوقی وفروش املاک شهرداری

در هشتادو نهمین جلسه صحن علنی شورای شهر گرگان لوایح حقوقی وفروش املاک شهرداری بررسی شد.

به گزارش شورانیوز ؛ هشتاد و نهمین جلسه علنی شورای شهر گرگان با حضور شهردار و اعضای شورای شهر پیرامون بررسی لوایح نامه‌های واصله برگزار شد.

دادبود شهردار گرگان با اشاره خرید و فروش املاک شهرداری گفت: در بودجه سال جاری بیش از ۳۷ میلیارد تومان پیش بینی شد که شهرداری بتواند این میزان در آمد را از فروش املاک در قالب تهاتر و فروش نقدی و اقساط انجام دهد.

شهردار گرگان گفت: پرونده زیادی در شهرداری دارد که در دادگستری پیگیری می‌شود و بخشی از آن موفق بود و تعدادی از این پرونده‌های حقوقی محکوم شد.

جرجانی نایب رئیس شورای شهر در این جلسه گفت: از دوره قبل و فعلی شورا و شهرداری گرگان حمایت می‌کنم، اما عده‌ای خروجی شورا را برای انجام طرح‌ها دور ریختن بیت المال وتبلیغات خاص می‌دانند، به نحوی که بیان این مسائل توهین به شورا و شهرداری است.

وی گفت: اعضای شورا حتما حمایت کنند از طرح‌های مصوب تا شورا و شهردار مورد قضاوت نادرست قرار نگیرند و آنچه که به صلاح مردم است انجام شود.

آقا ملایی عضو شورای شهر گفت: هر کدام اعضای شورای شهر تخصص لازم مرتبط را دارند مشکلات حقوقی شهرداری باید در کمیسیون حقوقی پیگیری شود و شورا کارگروه حقوقی را برای دفاع از حق مردم تشکیل دهد.

آقا ملایی سخنگوی شورا گفت: تشکیل کمیته حقوقی باید از الویت‌های اصلی شهرداری قرار گیرد.

صفری گفت: در دستور کار ما بودجه تملک شهردای است که اگر بخواهیم معبری راه بازگشایی کنیم نیاز است مقداری از املاک را شهرداری خریداری کند براین اساس خریداری بایداز طریق کارشناسی مالی انجام شود.

وی گفت: با فروش ملکی که شهرداری دارد باید از طریق مزایده طبق قانون انجام شود براین اساس اگر مزایده انجام نشد از طریق تهاتر واگذاری املاک انجام می‌شود.

صفری گفت: هرگونه واگذاری املاک شهر به غیر از این روش‌ها به شخص غیر قانونی است.

صفری گفت: علت مخالفتم با طرح روگذر افسران این بود که خروجی و وردی این طرح تعریف شده نبود که اگر شورای ترافیک به توصیب برساند این طرح قابل اجرا است.

در جلسه شورای شهر لایحه شهرداری در خصوص اقاله یک نسخه قرار داد یک قطعه زمین تملک شده متعلق به شرکت تعاونی گردان مرزی در منطقه هزار پیچ برای بررسی و کارشناسی در دستور کار جلسه آینده قرار گرفت.

همچنبن در این جلسه در رابطه با فروش یک قطعه زمین مسکونی در عدالت ۹۷ مینا گل گرگان برای واگذاری به کارشناسی مالی شهرداری ارجاع شد.

در پایان جلسه استعفای ربیعی از مسئولیت کمیته نامگذاری شورای شهر گرگان که مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت و انتخاب مسئول جدید این کمیته به جلسه آینده ارجاع شد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار