رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April
  • جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳
  • کد خبر : 1170
  • چاپ خبر : زاینده‌رود به مُرده رود تبدیل شده است/ گلایه از وزرای نیرو، مسکن و بهداشت
نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان‌های کشور:

زاینده‌رود به مُرده رود تبدیل شده است/ گلایه از وزرای نیرو، مسکن و بهداشت

نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان‌های کشور گفت: به دلیل کمبود آب زاینده‌رود، چند سالی است که به مُرده رود تبدیل شده و کمبود آب مشکلاتی را برای کشاورزان و شهرک‌های اقماری شهر اصفهان ایجاد کرده است.

به گزارش شورانیوز ، حسین میرزائیان در نطق قبل از دستور سی و دومین اجلاس شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: استان اصفهان اگر چه به عنوان پایتخت فرهنگی و تمدن ایران اسلامی نامگذاری شده و به عنوان پایتخت میراث فرهنگی و هنر و صنعت یاد می‌شود اما این استان پهناور که بیش از ۲۳ هزار شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است با مشکلاتی مواجه است که دولتمردان باید نسبت به رفع آن چاره اندیشی کنند.

وی افزود: آلودگی هوا، وجود پالایشگاه، صنایع فولاد، ذوب‌آهن، کارخانجات سیمان و قطب‌های صنعتی در نزدیکی شهر اصفهان و شهرستان‌های اقماری واقع شده‌اند که خطر آلودگی هوا، مردم اصفهان را تهدید می‌کند.

میرزائیان افزود: مشکلات کم‌آبی استان اصفهان و سوء مدیریت مسئولین آب کشور در آینده نزدیک بسیار خطرآفرین خواهد شد که لازم است وزارت نیرو با همکاری شورای عالی آب کشور، این معضل اساسی را مدیریت نماید.

نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان‌های کشور بیان داشت: در حال حاضر چند سالی است زاینده‌رود تبدیل به مُرده رود شده است و علاوه بر خسارات به کشاورزان حاشیه رودخانه و شرق اصفهان باعث قطعی آب شرب شهرک‌های اقماری شهر اصفهان شده است.

میرزائیان یادآور شد: شهرستان نطنز به عنوان پایتخت هسته‌ای ایران قریب به یک سال است دچار بحران آب بوده و حتی بعضی از شهرها روزانه ۵ ساعت قطعی آب دارند که لازم است مسئولان وزارت نیرو چاره‌اندیشی نمایند.

وی خطاب به وزیر کشاورزی گفت: شهر بادره یک قطب کشاورزی قوی کشور است که با دارا بودن ۱۵۰۰ هکتار انار یکی از ۵ رقم انار ثبت شده کشور است و سالانه بیش از ۵۰ هزار تن انار به سراسر کشور و حتی به کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس صادر می‌کند ولی به خاطر نبود امکانات سردخانه و صنایع تبدیلی و عدم حمایت دولت انار با قیمت کیلویی ۸۵۰ تومان از کشاورزان توسط دلالان خریداری که این موضوع مصیبت عظمایی برای کشاورزان منطقه است.

میرزایی خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور اظهار داشت: در شهر بادره تنها یک بیمارستان وجود دارد که توسط خیرین منطقه ساخته شده اما متاسفانه هیچگونه مساعدتی برای تجهیزات این بیمارستان صورت نگرفته و مردم این دیار به شهر اصفهان و کاشان عزیمت می‌کنند. این در حالی است که این شهر سالانه بیش از ۴ میلیون زائر و گردشگر جهت زیارت امامزاده آقاعلی عباس و شاهزاده محمد دارد.

وی خطاب به وزیر مسکن، راه و شهرسازی گفت: از وزیر مسکن به شدت گلایه داریم که با پول بیت‌المال قریب به ۸ ماه است حدود ۲۰ کیلومتر جاده بادره کاشان تکمیل شده ولی متاسفانه افتتاح نمی‌کند.

وی افزود: مسئولین فردای قیامت جواب خون کسانی که در این جاده خطرناک هر هفته تلفات انسانی داشته‌ایم را باید بدهند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار