رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
  • شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
  • کد خبر : 11682
  • چاپ خبر : پروانه ها برای ایجاد واحدهای اقامتی در بناهایی تاریخی رایگان صادر می شود

 رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر، پروانه ها برای ایجاد واحدهای اقامتی و پذیرایی در بناهایی تاریخی که به ثبت ملی رسیده اند، رایگان صادر می شود.

به گزارش شورانیوز : سید محسن موسوی اظهار داشت: تلاش داریم تا با همکاری مسئولان مربوط، اقدامات موثرتری برای صیانت از بناهای قدیمی و با ارزش تاریخی برداشته شود.
وی افزود: براساس تفاهم نامه شهردای بجنورد با شرکت عمران و مسکن سازان استان، ساخت مجموعه سنتی و تاریخی در محدوده چهارشنبه بازار و پروژه ارمغان (پروژه الگوی بافت فرسوده بجنورد) در دستور کار قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: رویکرد ما این است تا با تعریف کاربری های جدید برای بناهای قدیمی و باارزش، جاذبه ها برای حضور گردشگران بیشتر شده و صنعت گردشگری در استان رونق یابد.

۱۵۰ بنای قدیمی بجنورد نیاز به نگهداری دارد
موسوی در بخش دیگر سخنان خود گفت: بر اساس بررسی هایی که دانشگاهیان استان از بناهای باارزش تاریخی بجنورد داشته اند، ۱۵۰ بنا در این شهر قابلیت صیانت، نگهداری و حفاظت دارند.
وی با تاکید بر اینکه بناهای با ارزش فرهنگی در شهر باید حفاظت شوند افزود: برای کمک به حفاظت از این بناهای با ارزش باید تلاش کنیم تا با تغییر کاربری ها و تعریف کاربری های مختلف، شرایط برای بهسازی و بهره برداری اقتصادی از این مکان ها فراهم شود.
رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد تصریح کرد: بناهای مزبور به لحاظ تاریخی، میراث فرهنگی، اجتماعی و هویت شهری با ارزش هستند و باید برای حفاظت از آن برنامه ریزی کرد.
براساس این گزارش، حمام سراب و عمارت خسرو خان، بناهایی بودند که تخریب شدند و اکنون بناهایی مثل کاروانسرای سردار، کاروانسرای سبزه میدان، حمام قدیمی عسکری و حمام کوثر از جمله بناهایی در بجنورد هستند که باید به حفاظت آن توجه شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار