فریده روشن ادامه داد: یکی از آسیب‌های این جشنواره بلاتکلیفی آن بود چندین ماه قبل از اجرای جشنواره دغدغه وجود داشت که امسال این جشنواره قرار است در کدام شهر برگزار و چه کسی متولی برگزاری آن ‌شود، به همین سبب برای این‌که این جشنواره پایدار بماند و بتواند به اهداف اصلی خود که ارتقا هنر و صنعت سینما  به ویژه در بخش کودک و نوجوان است، برسد به این نتیجه رسیدیم که این جشنواره باید دائمی باشد و در جلساتی که با دبیر جشنواره ، اعضای شورای شهر و شهردار اصفهان برگزار شد، درخواست کردیم که تفاهم‌نامه تغییر و این جشنواره به  جشنواره‌ای دائمی در استان اصفهان تبدیل شود و از آنجایی که دبیرخانه جشنواره کودک و نوجوان در استان اصفهان قرار دارد، بداند که پس از پایان جشنواره فعالیت خود را برای سال دیگر آغاز کند تا برنامه‌ریزی دقیق و درستی صورت بگیرد و برای سال بعد برنامه‌های بهتری را نیز ارائه دهد.

وی افزود: براساس تفاهم نامه نوشته شده بین شهردار استان اصفهان و حوزه فرهنگی جشنواره کودک و نوجوان در اصفهان دائمی شده، به امید اینکه اصفهان قطب سینمای کودک نوجوان شود و بتواند در جهت پرورش و استعدادهای کودکان و نوجوانان کوشش و ارتقا پیدا کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه ۱۲ کشور در این جشنواره حضور دارند، بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی که در کل کشور حاکم است، اما اصفهان مواردی مانند خشک شدن زاینده‌رود را دارد که  این مسئله شرایط بد را تشدید کرده، همچنین افسردگی ناشی از این موضوع در اصفهانی‌ها نامطلوب است. برای اینکه بتوانیم کودکان را از این چالش نجات بهتر است بتوانند با این برنامه و رویداد فرهنگی یک شور و نشاط در سطح شهر اینجاد شود.

روشن افزود: ضروری است خانواده ها فرزندان خود را به این برنامه ها و رویدادها ببرند و از نزدیک  همراه آن‌ها شاهد برنامه‌ها باشند،  این موضوع در جهت استعدادیابی کودکان تاثیر گذار است  و همچنین در روحیه لطیف کودکان شور و نشاط ایجاد می‌کند و آن‌ها را از فضای بد اقتصادی خارج می کند.

وی تصریح کرد: تیم‌های متفاوتی شامل تیم‌های خبرنگاران، عوامل اجرایی جشنواره، عوامل رویدادهای جنبی در این جشنواره مشغول فعالیت هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در تشریح رویدادهای جنبی جشنواره اظهار کرد: در کنار جشنواره رویدادهای دیگری اتفاق می‌افتد مثلا  این برنامه در مناطق مختلف اجرا می‌شود و حتی در مناطق محروم اتوبوس هایی قرار داده شده که افراد را به سینما بیاورند و بلیط های رایگان را پیرو بحث عدالت محوری در اختیارشان قرار دهند.

روشن ادامه داد: یک تیم برای معلولین فعالیت می‌کند و به افراد معلول، نابینا و افرادی که شرایط عادی ندارند خدمات می‌دهند تا بتوانند از این فضا استفاده کنند.در بعضی از سینماها برای آنها بلیط تهیه شده  که بتوانند از این برنامه ها بهره ببرند.