رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April
  • چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
  • کد خبر : 11585
  • چاپ خبر : تغییر نگرش نسبت به آسیب‌های اجتماعی در بدنه مدیریت شهری

رییس کمیته اجتماعی شورای شهر اصفهان تغییر نگرش نسبت به آسیب‌های اجتماعی در بدنه مدیریت شهری و همچنین دستگاه‌های مرتبط با حوزه آسیب‌های اجتماعی از نگاه مداخله گرایانه به نگاه پیشگیرانه را از مهم‌ترین دستاوردهای شورای اسلامی شهر اصفهان دانست.

به گزارش شورانیوز : کورش محمدی  با بیان اینکه کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان با استفاده از ظرفیت از نخبگان دانشگاهی، صاحبنظران، ذی ربط و سمن‌ها بررسی آسیب‌های اجتماعی شهر اصفهان را در دستور کار خود قرار داد، اظهار کرد: باید توجه داشت که در شهر اصفهان سمن‌ها و خیریه‌هایی فعال است که اغلب به صورت موازی فعالیت داشته و ساماندهی و جهت دهی به آن را امری ضروری بود.

وی اضافه کرد: در نخستین گام برای ورود به آسیب‌های اجتماعی آنها را در شهر اصفهان اولویت‌بندی و در دستور کار قرار دادیم.

رییس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه طرح توانمندسازی و آموزش خانه به خانه در چند محله خاص به صورت پایلوت توسط سمن‌ها درحال اجرا است، ادامه داد: این طرح با هدف توانمندسازی و افزایش مهارت‌های ارتباطی و کاهش میزان آسیب‌های زنان و کودکان از سوی کمیته اجتماعی شورای شهر تدوین شده است.

وی با تاکید بر اینکه توانمندی سمن‌ها برای ارایه خدمات بهتر باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد، اضافه کرد: البته منظور ما ارایه کمک‌های مالی نیست بلکه تسهیل‌گری در بسیاری از امور تاثیر بیشتری نسبت به کمک مالی دارد.

محمدی تصویب بودجه برای راه‌اندازی مرکز کاهش آسیب اصفهان را از مهم‌ترین دستاوردهای شورای اسلامی شهر اصفهان طی یک سال اخیر اعلام کرد و گفت: برای این طرح پنج میلیارد تومان اعتبار از محل بودجه شهرداری تصویب شده است که با بهره برداری از این  مرکز همه معتادان متجاهر و تکدی‌گران از سطح شهر جمع آوری خواهد شد.

وی ساماندهی زنان آسیب دیده اصفهان را از دیگر برنامه‌های در دستور کار کمیته اجتماعی شورای شهر اصفهان اعلام کرد و گفت: کمیته اجتماعی مطالعاتی را در خصوص زنان آسیب دیده اجتماعی شهر اصفهان انجام و آماری را از لحاظ شرایط آسیب شناسی وضعیت آنها به دست آورده، اقدامات و برنامه‌های لازم برای ساماندهی و کمک به این افراد صورت گرفته است.

رییس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان تغییر نگرش نسبت به آسیب‌های اجتماعی در بدنه مدیریت شهری و همچنین دستگاه‌های مرتبط با حوزه آسیب‌های اجتماعی از نگاه مداخله گرایانه به نگاه پیشگیرانه را از مهم‌ترین دستاوردهای شورای اسلامی شهر اصفهان دانست و افزود: در این زمینه معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان همکاری‌های قابل توجهی را داشت.

وی اصلاح  سبک زندگی بر اساس مدل ایرانی اسلامی را نیز از دیگر برنامه‌های در دستور کار شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد و گفت: سبک زندگی مردم ایران به واسطه تهاجم فرهنگی و مشکلات در سیستم، دچار تغییر شده، سبک مصرف گرایی در جامعه رشد داده و این خود نوعی آسیب‌ اجتماعی است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار