رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
  • کد خبر : 1156
  • چاپ خبر : هدف جایزه خشت طلایی تهران حرکت به سمت شکل گیری شهر پایدار باشد

سومین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران فرصتی برای توجه کارشناسان به معماری اصیل ایرانی و اسلامی است.

به گزارش شورانیوز به نقل از مهر ٬ مهدی چمران با تاکید بر اینکه باید موضوعات مهم در پروژه های شهری در جایزه جهانی خشت طلایی تهران مورد توجه قرار گیرد، در این باره اظهارکرد: امیدواریم در این دوره داوران توجه ویژه ای به حوزه معماری ، شهرسازی و زیبایی شناسی پروژه ها داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: به طور قطع معماری های تقلیدی و ناهنجار که امروز در سطح کلانشهرها دیده می شود به هیچ عنوان مورد تائید نیست و تنها همانند لباس هایی هستند که از مد افتاده‌اند اما هنوز بر تن شهر هستند.

وی تصریح کرد: پروژه های شهری باید نشان دهنده بناهای با اصالت باشند که منطق زیبایی شناختی معماری ایرانی و اسلامی را به نمایش بگذارند.

چمران افزود: توجه به پروژه های شهری برتر نباید تنها معطوف به نمای پروژه ها باشد بلکه توجه به فضاهای داخلی در بناها، توجه به استحکام بنا و نوع مصالح بکاررفته در کنار شرایط اقلیمی در ساخت بناها باید مورد توجه داوران جایزه جهانی خشت طلایی تهران باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: تلاش مدیریت شهری در همه کلانشهرهای جهان حرکت به سمت شکل گیری شهر پایدار است و امیدواریم این دوره جایزه جهانی  خشت طلایی تهران نیز بتواند در رسیدن به این هدف گامی موثر بردارد

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار