رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April
  • سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
  • کد خبر : 11248
  • چاپ خبر : انتقال رایگان تماشاگران مسابقات به ورزشگاه های سطح شهر

با رای حداکثری اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، شهرداری موظف شد نسبت به حمل و نقل رایگان برای انتقال تماشاگران مسابقات لیگ برتری شهر مشهدمقدس به ورزشگاه های سطح شهر در قالب برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اقدام نماید.

به گزارش شورا نیوز از مشهد مقدس، در ششمین جلسه علنی شورای شهر مشهد رمضانعلی فیضی، رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای شهر به قرائت نطق پیش از دستور با محوریت طرح مشکلات حاشیه شهر و عوامل به وجود آورنده آن و ناکارآمدی سازمان های مرتبط به این موضوع پرداخت.

دومین دستور کار ششمین جلسه صحن علنی شورای شهر پس از ارائه گزارش سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد، به ایجاد فرایند واحد و مستقل برای صدور پروانه و پایانکار پروژه های ساختمانی و سرمایه گذاری بزرگ اختصاص یافت.

محمدهادی مهدی نیا، رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر در توضیح لایحه مذکور گفت: طی جلسات برگزار شده با سرمایه گذاران دخیل در پروژه های کلان شهرمشهد، خواسته اغلب آنها ایجاد فرایندی برای یکسان سازی برخورد با پروژه های بزرگ شهر در همه مناطق شهرداری بود.

نماینده معاونت شهرسازی در دفاع از این طرح اظهار کرد: سرمایه گذاران پروژه های بزرگ به دلیل کثرت پروژه های کوچک در مناطق شهرداری مشهد دستخوش رفت و آمدهای بسیار می شوند و این بوروکراسی طولانی بعضا باعث ایجاد پشیمانی در سرمایه گذاران خواهد شد.

حمیدرضا موحدی زاده نایب رئیس شورای اسلامی شهربا طرح سوالی درباره عدم تمرکز گرایی سازمان ها و نقش موثر مناطق شهرداری در این لایحه گفت: مدت هاست که سازمان ها از تمرکز گرایی فاصله گرفته اند، آیا اجرای این طرح جدای از تامین نیروی بیشتر بر ایفای نقش عدم تمرکز گرایی شهرداری های مناطق تاثیر گذار نیست و آیا نقش مناطق را در پیگیری پروژه های بزرگتر کمرنگ ترنمی کند؟

احمد نوروزی رئیس کمیسیون اقتصادی با اعلام موافقت خود با طرح گفت: وقت در پروژه های بزرگ بسیار حیاتی است و هر ماه تاخیر باعث افزایش ضرر سرمایه گذار لذا صدور مجوزهای لازم طبق فرانید عادی خود وقت زیادی را تلف خواهد گرفت از همین روی روان سازی فرایندها برای صدور پروانه، گواهی پایانکاروگواهی عدم خلاف نیازمند تعریفی مجدد در شهرداری است.

اعضای شورای شهر با اکثریت آراء تصویب کردند، شهرداری مشهد مقدس موظف است لایحه ی نحوه صدور کلیه مراحل مجوزات پروانه و پایانکار برای پروژه های ساختمانی بزرگ مقیاس و همچنین پروژه های سرمایه گذاری حوزه معاونت اقتصادی را با رویکرد ایجاد فرایند و واحد مستقل از سایر گروه های ساختمانی درحوزه ستاد شهرداری به منظور تسریع و کاهش زمان صدور مجوزات فوق تهیه و طی مدت یک ماه به شورای شهر ارسال نماید.

در دستورکار بعدی دریافت بهای خدمات استفاده از آلاچیق های فاز یک منطقه نمونه گردشگری هفت حوض مورد بررسی قرار گرفت.
بتول گندمی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا هدف از طرح لایحه را صرفا کسب درامد از منطقه مذکور ندانست و گفت: ارتقا سطح کیفی خدمات، جبران هزینه ها و اداره امور اهداف مد نظر قرار گرفته شده دراین لایحه بوده است .

شورای شهر مشهد تصویب کرد شهرداری مشهد مجاز است بهای خدمات استفاده از آلاچیق های تجهیز شده فاز یک مجموعه گردشگری هفت حوض را به شرح زیر از بهره برداران دریافت کند .
-۱ بهای خدمات دریافتی از ساعت ۸ تا ۵ بعدازظهر معادل هر ساعت ۵۰۰۰ ریال
۲- بهای خدمات دریافتی از ساعت ۶ بعد از ظهر تا ۷ صبح روز بعد معادل هر ساعت ۱۰۰۰۰ ریال

اصلاح مصوبه پیرامون دریافت بهای بهره برداری موقت از آموزشگاه های آزاد هنری و زبان دستور کار بعدی شورای شهر بود.

گندمی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا شهر گفت: اجرای این طرح به صورت تهاتر بهای خدمات نه بخشودگی با آموزشگاه های هنری و زبان طرح ریزی شده است .

نماینده شهرداری اظهارکرد: بهای خدمات بهره برداری و خدمات ارائه شده از سوی آموزشگاه ها به ریال تبدیل شود .

حاجیان رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا عنوان کرد: همه ی اموزشگاه ها خصوصا آموزشگاه های فنی که در اشتغال آفرینی نقش موثر دارند در این طرح گنجانده شده و مورد حمایت قرار گیرند و به شهرداری اجازه داده شود در فاز اجرایی خود تصمیم به تهاتر یا اجرا به نحو شایسته داشته باشد.

امیر شهلا عضو شورای شهر ضمن ابراز مخالفت خود با این طرح اظهارکرد: مقوله فرهنگ نیازمند یارانه و کمک است و یکی از برنامه های شورای شهر تقویت حوزه های فرهنگی هنری شهر مشهد بوده است از همین روی در فضای رکود فعلی این طرح با رسالت های فرهنگی ما مغایر است.

نوروزی رئیس کمیسیون اقتصادی شورا با اعلام موافقت خود گفت: طرح مذکوردر تعامل با آموزشگاه نوشته شده و آنها مشارکت در این طرح را فرصتی برای گسترش و توسعه کارشان می دانند.

اعضای شورای شهر تصویب کردند، شهرداری مشهد مکلف است حقوقات بهره برداری موقت خود ازموسسات و آموزشگاه های فرهنگی و هنری و نیز اموزشگاه های زبان را در ازای خدمات آموزشی این اموزشگاه های به شهروندان تهاتر نمایند .

شهرداری مکلف است در این خصوص تفاهم نامه ای با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی یا انجمن صنفی آموزشگاه های زبان منعقد نماید .

در ادامه این جلسه اصلاح تبصره های ۱۴ و ۱۶ در موضوع بودجه سال ۹۶ موسسه فرهنگی شهرآرا در دستور کار قرار گرفت.

نظریه کمیسیون حقوقی در این زمینه مطرح شد که به تصویب اعضا رسید و طبق آن تبصره ماده ۱۴ به شرح ذیل اصلاح شد: تمامی آگهی های شهرداری مشهدمقدس، سازمانها، شرکت‌ها و موسسات وابسته به آن اعم از آگهی های تبلیغاتی، مناقصه و مزایده، باید در روزنامه شهرآرا به چاپ رسیده و در خصوص سایر فعالیت های مطبوعاتی (ستاد خبری و …) و همچنین سایر آگهی ها که به ضرورت قانونی در سایر روزنامه های سراسری می‌بایست درج شود؛ سفارش و پیگیری آن از طریق این موسسه انجام خواهد شد، مشروط بر آنکه مجموع هزینه مربوط و حق کارگزاری موسسه شهرآرا از حداقل پیشنهادی در دسترس (ارائه شده از سوی سایر عرضه کنندگان) بیشتر نباشد.

اصلاحیه تبصره ۱۶ نیز به اینگونه تصویب شد که شهرداری مشهدمقدس، سازمانها، شرکت‌ها و موسسات وابسته به آن موکلف هستند تمام سفارش های اقلام تبلیغاتی، چاپ، نصب و اکران تبلیغات خود را وفق ردیف خدمات آلبوم بودجه ۹۶ سال ۹۶ موسسه شهرآرا (تولید مستند، نماهنگ، نصب تبلیغات بر روی سازه های تبلیغات شهری اعم از بنر، پارچه، فلکسی و …) به این موسسه ارجاع نمایند و هرگونه سفارش و پرداخت به سایر مجموعه ها در موضوعات مزبور ممنوع می‌باشد. در این موارد، قیمت پیشنهادی موسسه شهرآرا نمی‌تواند از حداقل قیمت پیشنهادی سایر عرضه کنندگان این گونه خدمات ( بارعایت کیفیت مشابه) بیشتر باشد.

دستورکار بعدی به نامگذاری یکی از معابر سطح شهر به نام پهلوان احمد وفادار اختصاص پیدا کرد.

در توجیه این نامگذاری، سید مسعود ریاضی گفت: به غیر از نام تختی، نام هیچ قهرمان ورزشی برای میدان یا خیابانی استفاده نشده است؛ پهلوان وفادار صاحب همیشگی بازوبند پهلوانی ایران بوده و لازم است بیش از گذشته به مفاخر بومی خودمان اهمیت بدهیم.

وی افزود: بیشتر از هر زمانی نیازمند ترویج آیین فتوت، پهلوانی و اخلاق مداری هستیم و بها دادن به نام چنین بزرگانی میتواند تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ و اخلاق اصیل ایرانی اسلامی داشته باشد؛ نامگذاری یک میدان به نام پهلوان وفادار مطالبه کثیری از ورزشکاران و قهرمانان است.

سپس با تصویب اعضای شورا شهرداری مشهدمقدس موظف شد نسبت به پیشنهاد یکی از میادین شهر به نام پهلوان احمد وفادار اقدام نماید.

همچنین در تبصره آمده است: شهرداری مشهدمقدس موظف است ظرف مدت حداکثر ۳ ماه نسبت به ارائه لایحه مبنی بر پیشنهاد نامگذاری معابر، میادین و اماکن عمومی در تمام حوزه ها (اسامی فرهیختگان، اندیشمندان علمی، ادبی، قرآنی، حوزوی، دانشگاهی، ایثار و شهادت و …) اقدام نماید.

دستورکار بعدی ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در زمینه سند راهبردی احیای محدوده منفصل توس مطرح شد که با اعضای شورا، شهرداری مشهدمقدس موظف شد حداکثر ظرف مدت ۲ ماه، با هماهنگی مراجع ذی‌ربط (همچون استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل میراث فرهنگی، گرشگری و صنایع دستی)، نسبت به ارائه اقدامات عملیاتی برعهده شهرداری و ارتباط آن با برنامه های راهبردی-عملیاتی و سالانه شهرداری، در قالب برش منطقه‌ای اقدام و نتیجه را به شورای اسلامی شهر جهت تصویب ارائه نماید.

هشتمین دستورکار صحن علنی شورا در راستای حمایت از ورزش شهر مشهد مطرح شد و با رای حداکثری اعضا شهرداری موظف است  نسبت به حمل و نقل رایگان برای انتقال تماشاگران مسابقات لیگ برتری شهر مشهدمقدس به ورزشگاه های سطح شهر در قالب برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اقدام نماید.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار