رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April
  • شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
  • کد خبر : 11220
  • چاپ خبر : طرح تفصیلی شهر تهران طرح جامعی است/رسانه ها مصاحبه آقای نجفی را به اشتباه منتشر کرده اند

دو عضو شورای شهر تهران پیرامون اظهارت شهردار مبنی بر اینکه طرح تفصیلی تنها تا پایان امسال کاربرد دارد، توضیحاتی ارائه کرده اند

به گزارش شورانیوز ، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران ، ری و تجریش درباره طرح تفصیلی شهر تهران اظهار داشت: مرجع تصویب و تهیه طرح تفصیلی شورای شهر نیست بلکه شهرداری این طرح را تهیه می کند وکمیسیون ماده ۵طرح تفصیلی را تصویب می کند.

وی افزود: کمیسیون ماده ۵ از هشت نفر تشکیل شده است که از این تعداد هفت نفر آن ها می توانند رای دهند و تنها رئیس شورای شهر که عضو هشتم این کمیسیون است حق رای ندارد.

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش ادامه داد: رئیس کمیسیون ماده ۵ شهردار تهران است و بقیه اعضا را معاونین دستگاه های دولتی تشکیل می دهند.

به گفته اعطا شورای شهر تهران فقط حق نظارت براجرای طرح تفصیلی را دارند که کمیسیون ماده ۵ آن را تایید کرده باشد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تمام نظارت هایی که شورای شهر بر روی پرونده های شهرداری دارد بر اساس طرح تفصیلی است و به این نگاه می شود که آیا پروژه ها با طرح تفصیلی انطباق دارد یا خیر؟

همچنین محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، ری و تجریش نیز درباره طرح تفصیلی که شهردار تهران اخیرا  گفته بود که تا پایان سال به اتمام می رسد به شهرایران گفت: طرح تفصیلی امسال به پایان نمی رسد؛ به نظر بنده رسانه ها مصاحبه آقای نجفی را به اشتباه منتشر کرده اند طرح تفصیلی شهر تهران طرح جامعی است که از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، کمیسیون ماده ۵ و شورای شهر تهران به مصوبه نیاز دارد.

وی افزود: با توجه به موارد ذکر شده شهردار تهران نمی تواند بگوید که طرح تفصیلی امسال به پایان می رسد.

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: به نظر بنده شهردار تهران باید نسبت به پایش، ارزیابی و انجام اصلاحات اساسی در این زمینه تلاش نماید چرا که پایان طرح تفصیلی مدت زمان معلوم ندارد و امسال به اتمام نمی رسد.

به گفته سالاری به هیچ وجهی امکان ندارد که طرح تفصیلی به پایان برسد ولی شورای عالی شهرسازی و معماری و شورای شهر تهران می توانند تصمیم خود را تغییر یا طرح تفصیلی جدیدی جایگزین کنند.

گفتنی است شهردار تهران در نشست خبری که هفته گذشته برگزار شد پایان سال جاری را زمان اتمام طرح تفصیلی مطرح کرده است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار