رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April
  • یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۷
  • کد خبر : 11200
  • چاپ خبر : نامه عضو حقوقدان شورای شهر تبریز به مردم
قلیزاده با صدور نامه از انتخاب شهردار رمز گشایی کرد

نامه عضو حقوقدان شورای شهر تبریز به مردم

فرج محمد قلیزاده عضو شورای شهر تبریز با صدور نامه ای در مورد حاشیه های پیرامون انتخاب شهردار به مردم تبریز، مسایل اتفاق افتاده را شرح داد

به گزارش شورا نیوز از تبریز، فرج محمد قلیزاده عضو شورای شهر تبریز با صدور نامه ای در مورد حاشیه های پیرامون انتخاب شهردار به مردم تبریز، مسایل اتفاق افتاده را شرح داد

متن نامه به شرح ذیل است:

بنام خدا

باور دارم که “دانستن حق مردم است “لذا به منظور ایفای  بخشی از وظایف نمایندگی مطالب زیر را به استحضار  شهروندان محترم  می رسانم :

 

۱_ به عنوان  یک  دانش آموخته حقوق ،هنوز هم باور دارم انتخاب شهردار تبریز با سه اشکال اساسی حقوقی مواجه است. این اشکالات را  قبلا  به تفصیل نوشته ام.(متن آن در کانال بنده در دسترس عموم قرار دارد. ) همچنین اشکالات مذکور را به اطلاع  مقامات مربوطه نیز رسانده ام. مضافا این که ، در انتخاب مزبور علاوه بر عوامل دیگر ، سه عامل، پیمان شکنی، حیله و دروغ نیز نقش بنیادی داشت. بنابراین از نتایج آن باید نگران شد.بنده این نگرانی را نیز به کاملا روشن و شفاف به همه مقامات مربوطه، حتی به جناب مهندس شهین باهر نیز گفته ام.

۲_چنانکه می دانیم امروزه دوری از نزاع و تشنج  و کمک به آرامش جامعه و مردم از اوجب واجبات است. بنابراین لازم است ، اعتراضات و ناراحتی های خود را با استفاده از شیوه های مسالمت آمیز و به صورت مدنی اعلام داریم. با این باور بنده در روز رای گیری اعتراض خود را در صحن شورا به سمع و نظر همکاران محترم و اصحاب رسانه رساندم و بعد از آن نیز  صورت جلسه را امضا نکردم، تا از آن طریق به کژی های موجود اعتراض مدنی بکنم . چرا که بنده با هیچ فرد یا گروه یا نهاد یا مقام دولتی  مشکل شخصی نداشته و ندارم. در عین حال با هیچ فرد یا گروه نیز سر جنگ ندارم. با این باور صورتجلسه امضا نشد، در اثراین اعتراض مدنی،  فرصتی ایجاد شد تا سخن معترضین به اطلاع نهادهای ناظر و مقامات دولتی برسد.

۳_همانطور که نوشتم در این مدت با مقامات مربوطه صحبت شد. یعنی به همراه دوستان هم فکر و بعضا به تنهایی  (البته به کرات) با فرماندار محترم مذاکره شد. بنا به خواسته امام جمعه محترم و استاندار محترم ،بنده به همراه جناب اکبرنژاد به حضور  ایشان رسیدیم واشکالات حقوقی و نگرانی موجود به استحضار ایشان نیز  رسید. …در  این جلسات ،اشکالات مطروحه با اما و اگرها، مورد تایید قرار می گرفت ولی در نهایت توصیه می شد که صورتجلسه امضا شود چرا که “مصلحت ” این است . اما به نظر بنده بزرگ ترین مصلحت، حفظ حرمت قانون است. چرا که  خیلی از مشکلات جامعه ما ناشی از قانون شکنی است. همان مشکلی که حدود صد سال پیش نویسنده کتاب “یک کلمه “گفت و در عوض دو چشم خود را از دست داد. !!

۴_ چنانکه نوشتم ،علاوه بر اشکالات حقوقی، کسانی که صورتجلسه را امضا نمی کردند،  نگرانی هایی هم داشتند. از جمله آن نگرانی ها احتمال کم توجهی به خواسته مردم در خصوص”” تغییر”” و مبارزه با فساد  یا خدای ناکرده فراهم شدن زمینه برای غارت و نابودی اموال مردم نیز وجود داشت. در این خصوص جناب استاندار بنا به جایگاه اداری خویش که نماینده عالی دولت در استان است و عالی ترین مقام ناظر به فعالیت مقامات دولتی و محلی هستند، مبارزه با فساد را” تضمین” کردند. علاوه بر ایشان ،جناب مهندس شهین باهر نیز در حضور برخی همکاران محترم  اراده خود مبنی بر مبارزه با فساد را ابراز فرمودند ودر نهایت قول شرف دادند ، با هرگونه فساد مبارزه کنند و  از رانت خواری، دخالت اعضای شورا در اجرا، امتیاز دهی به فرصت طلبان در تحت هر عنوان و….جلوگیری نمایند.

۵_ بنا به مراحلی که طی شد، امروز مورخ ۹۶/۷/۲۳ بنده به همراه خانم اندیش و آقایان اکبرنژاد و تقی پور صورتجلسه انتخاب شهردار را امضا کردیم.

۶_ اگر حکم شهرداری جناب شهین باهر توسط مقامات ذیصلاح امضا شود ، اگرچنانکه جناب  شهین باهر قول شرف داده‌اند، با فساد مبارزه کند و جلو رانت خواری و زیاده خواهی ها  …. را بگیرد، بنده هم  وظیفه دارم و در عین حال قول شرف می دهم که از ایشان به جد حمایت کنم. اما اگر خدای نکرده نقض عهد کند ،  به لطف خدا وظیفه  نمایندگی را به نحو احسن  انجام خواهم داد.

۷_از همه شهروندان عزیز نیز تقاضا دارم چشم از ما بر ندارید. همیشه بر تصمیمات و مصوبات ما و عملکرد مدیران شهرداری نظارت کنید. بدون تردید نظارت شما بزرگ ترین تضمین کننده سلامت شورا و شهرداری است. غفلت شما، خسارات مادی و معنوی غیر قابل جبرانی به بار خواهد آورد.

 

با تقدیم احترام مجدد :فرج محمد قلیزاده نماینده شورای شهر تبریز

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار