رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 30 April
  • یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
  • کد خبر : 11184
  • چاپ خبر : لزوم اخذ مجوز از شورا جهت به‌کارگیری نیرو خارج از مجموعه شهرداری

شورای شهر کرج در جلسه‌ای علنی به شهردار در خصوص به‌کارگیری نیرو خارج از مجموعه شهرداری و سازمان‌های تابعه تذکر داد . زیرا این مهم مستلزم اخذ مجوز از شورا است.

به گزارش شورانیوز از کرج ، عباس زارع صبح یکشنبه در شانزدهمین جلسه شورای شهر کرج در نطق پیش از دستور، با اشاره به اینکه قرارداد بیمه تکمیلی کارکنان شهرداری تعیین و تکلیف نشده و بدون شک این مهم بستر ایجاد مشکلات عدیده‌ای را فراهم می‌کند، اظهار کرد: شهردار کرج باید در نخستین فرصت به این موضوع رسیدگی کند.

رئیس کمیسیون بودجه و برنامه‌ریزی شورای شهر کرج با اشاره به اینکه در خصوص به‌کارگیری نیروی انسانی در شهرداری کرج گزارش‌های مختلفی را شاهد هستیم که تعدادی از افراد در شهرداری حاضرشده و مسئولیت‌های به این اشخاص تفویض شده که گاها تعهدآور است، افزود: این افراد به اسناد، پرونده‌ها و مسائل جاری دسترسی دارند.

زارع گفت: طبق مقررات در دستگاهی چون شهرداری بدون یک ارتباط حقوقی امکان دسترسی افراد به اسناد وجود ندارد و این موضوع بایستی به‌صورت ویژه موردتوجه شهردار قرار گیرد.

طبق مقررات در دستگاهی چون شهرداری بدون یک ارتباط حقوقی امکان دسترسی افراد به اسناد وجود ندارد و این موضوع بایستی به‌صورت ویژه موردتوجه شهردار کرج قرار گیردوی بابیان اینکه اگر قرار است نیروی انسانی از جای دیگر به‌عنوان مدیر به‌کارگیری شود، اشتغال این افراد باید با یک رابطه استخدامی مشخص باشد که این اتفاق رخ نداده است، تصریح کرد: به‌کارگیری هرگونه نیروی انسانی مستلزم اخذ مجوز از شورای اسلامی است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تأکید کرد: استعدادهای زیادی در شهر وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها در بخش‌های مختلف استفاده کرد.

در ادامه محمد نبیونی رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اعلام تذکری دراین‌باره یادآور شود: به‌کارگیری هر نیرو در هر سمتی از خارج از مجموعه شهرداری کرج و سازمان‌های تابعه باید با اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر کرج انجام گیرد.

در ادامه این جلسه طرح دوفوریتی پرداخت حق الجلسه کمیسیون‌ها که مبالغ آن نیز تعیین‌شده به نمایندگان ارگان‌هایی چون دادگستری که در صحن شورای اسلامی حاضر می‌شوند، مطرح و درنهایت طبق نظر اعضا این طرح به کمیسیون برنامه‌وبودجه شورا برای بررسی بیشتر ارجاع شد.

محمدرضا رضا پور معاون مالی شهرداری کرج در واکنش به ارسال این طرح به کمیسیون مربوطه، گفت: پرداخت این دسته از وجوهات قانونی است از اعضای شورا می‌خواهیم با این طرح موافقت کنند زیرا این درخواست بیش از ۵۰ سال است که اجرا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هیئت تبصره پنج ماده ۹۶ از ابتدای سال تشکیل‌شده و از مسئولیت‌های متعددی برخوردار است، اعلام کرد: برای کارکنان شهرداری درخواستی در خصوص پرداخت وجوه حق الجلسه ارائه نشده است.

بررسی وضعیت بافت‌های فرسوده کرج

در ادامه جلسه و در بررسی لایحه شهرداری مصوبات کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج موضوع تملک املاک واقع در اسلام‌آباد که در تحت تعریض خیابان مجاهد و شریعتی (از خیابان‌های اصلی این منطقه) قرار دارد؛ مطرح شد و به تصویب اعضای شورای شهر کرج رسید.

احمدی پرگو معاون شهرسازی شهرداری کرج با تأکید بر اینکه اولویت شهرداری در خصوص منطقه اسلام‌آباد احیای بافت‌های فرسوده است، اظهار کرد: شهرداری برای این منطقه طرح ساماندهی تدوین کرده لذا این لایحه بدین منظور ارائه‌شده است.

احد رسولی عضو شورای شهر کرج گفت: اگر درروند احیای بافت‌های فرسوده دیگر شهرها مطالعه شود به این مهم دست می‌یابیم که به سبب تشویق مردم ساکن در این‌ مناطق، پرونده‌های مذکور به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای باز شدن قفل تملکات بافت‌های فرسوده عموماً این مهم جز تشویقات احیا محسوب می‌شود، گفت: اگر این مورد را با سختی مواجه کنیم نه‌تنها مشکلات کنونی برطرف نمی‌شود بلکه قفلی بر قفل دیگر زده می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار