رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
  • کد خبر : 11180
  • چاپ خبر : تحقیق و تفحص از مؤسسه همشهری/۷ محور را در این اقدام مدنظر داریم

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش از تحقیق و تفحص از مؤسسه همشهری با موضوع استخدام‌ها، پرداخت‌های مالی و احداث چاپخانه‌ها خبر داد.

به گزارش شورانیوز ، علی اعطا در نشست خبری پس از سیزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران درباره طرح الزام شهرداری به ساماندهی، واگذاری و حق بهره‌برداری املاک، اراضی و اموال غیرمنقول شهرداری تهران که امروز جزئیات آن نیز به تصویب رسید، گفت: در جلسه گذشته کلیات این طرح توسط اعضای شورای شهر به تصویب رسیده بود و امروز نیز جزئیات آن مورد بحث قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این طرح به بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها اشاره می‌کند، گفت: این طرح در خصوص واگذاری املاک و اراضی غیرمنقول شهرداری است که به صورت حق بهره‌برداری و یا رایگان با شرایط خاص در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی و بعضی از مؤسسات قرا رگرفته است.

اعطا با بیان اینکه این واگذاری‌ها برای مقاصد عام‌المنفعه بوده است، افزود: بهره‌برداری تجاری مشمول آن نمی‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش بیان داشت: در گذشته خدماتی که باید در اختیار عام‌المنفعه قرار می‌گرفت در اختیار کسانی قرار داده شده که فعالیت عام‌المنفعه نمی‌کردند و فعالیت تجاری داشتند که هر مصوبه‌ای در این خصوص مطرح بوده است از این به بعد ملغی می‌شود.

وی بیان داشت: شهرداری تهران مکلف شد تمام واگذاری‌های انجام شده از سال ۷۸ که آغاز به کار شوراها بوده است تا نیمه اول سال ۹۶ را احصا و به شورای شهر گزارش بدهند تا در شورا بررسی‌های لازم صورت بگیرد.

اعطا به تحقیق و تفحص از عملکرد مالی و اجرایی مؤسسه همشهری از سال‌های ۸۴ تا ۹۶ اشاره کرد و گفت: این طرح با قید عادی به شورا ارائه شده است و ۸ نفر نیز آن را امضا کردند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش افزود: باید کارنامه اجرایی و عملکرد مؤسسه همشهری با توجه به اینکه ارزیابی‌های لازم صورت نگرفته است در این بازه زمانی بررسی شود و کارنامه  مالی این مجموعه را شفاف کنیم و نظام پرداخت و همین‌طور تعیین دستمزد در طی این بازه زمانی باید بررسی شود.

وی گفت: استخدام‌هایی که در مؤسسه همشهری در سال‌ ۹۵ صورت گرفته است یکی دیگر از دلایل طرح تحقیق و تفحص از مؤسسه همشهری بوده است که ۷ محور را در این اقدام مدنظر داریم.

اعطا بیان داشت: بررسی بخش آگهی‌های مؤسسه همشهری، قراردادهای منعقد شده و کیفیت مطالب و همین‌طور احداث چاپخانه‌ها از دیگر مواردی است که در تحقیق  تفحص مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به اینکه در دو سال گذشته مؤسسه همشهری زیان‌ده بوده است، گفت: در تحقیق و تفحص صورت گرفته تراز مالی این مؤسسه باید بررسی شود و مشخص شود که چه سازوکار و مکانیزمی را در این خصوص در نظر گرفته‌‌اند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا از روابط عمومی شهرداری تهران نیز تحقیق و تفحصی صورت خواهد گرفت، گفت: شورای پنجم در این خصوص بحثی را نداشته است ولی قابل بررسی است.

اعطا بیان داشت: طرح دیگری با عنوان الزام شهرداری تهران به ارائه برنامه عملیاتی ایمنی‌سازی ساختمان‌های بلندمرتبه ناایمن شهر تهران نیز با ۱۸ امضا و با قید دوفوریت امروز به هیأت رئیسه ارائه شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، ادامه داد: با توجه به اینکه بعد از حادثه پلاسکو دغدغه ساختمان‌های ناایمن بلندمرتبه شهر تهران بوده است که به لحاظ سازه‌ای بخشی از اینها قدیمی هستند بنابراین نسبت به ایمن‌سازی این ساختمان‌ها باید اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه ساختمان‌های بلندمرتبه ناایمن در شهر تهران کم نیستند و مشکلات جدی زیادی دارند، گفت: شهرداری تهران مکلف شده است که در یک بازه زمانی دو ماهه گزارشی را در خصوص وضعیت موجود ساختمان‌های بلندمرتبه ناایمن در شهرداری تهران ارائه کند.

اعطا تأکید کرد: رفع خطر از ساختمان‌های پرخطر بلندمرتبه شهر تهران از وظایف شهرداری است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار