رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
  • کد خبر : 11079
  • چاپ خبر : اجرای برنامه‌های توسعه‌ا‌ی تبریز اصلی‌ترین رویکرد شهردار منتخب تبریز

 شهردار منتخب تبریز با تأکید بر اینکه فرد فراجناحی هستم، گفت: دوری از مسائل سیاسی و حل مشکلات و اجرای برنامه‌های توسعه‌ا‌ی تبریز در فضای آرام اصلی‌ترین رویکرد من است؛ چرا که بر این باورم خدمات عمومی با مسائل سیاسی منافات دارد.

به گزارش شورانیوز از تبریز ، ایرج شهین‌باهر،  اظهار کرد: جا دارد از اعتماد اعضای شورای شهر تبریز تشکر و قدردانی کنم، بنده شهردار تمامی مردم تبریز هستم و باتوجه به حضور افراد دانشگاهی و متخصص در شورای پنجم تبریز، از پیشنهادات و نظرات کارشناسی تمامی اعضاء در بخش‌های مختلف استفاده خواهم کرد.

وی با بیان اینکه تمامی اعضای شورای شهر تبریز فرهیخته‌ هستند، اعلام کرد: این موضوع موتور محرکه برای توسعه‌ی تبریز و قوت قلبی برای مجموعه‌ی شهرداری می‌شود.

شهین‌باهر با بیان اینکه در مرحله‌ی نخست، وضعیت کنونی تبریز را بررسی و نقاط ضعف و قوت را شناسایی می‌کنیم، اعلام کرد: در  مرحله‌ی دوم با مدنظر قرار دادن طرح جامع تبریز، برنامه مدون چهار ساله تدوین کرده و به شورای شهر ارایه می‌دهیم.

وی ادامه داد: این برنامه شامل تمامی مسائل ریز و درشت برای رسیدن به شاخص‌های توسعه در تمامی حوزه‌ها اعم از محیط زیست، زیباسازی شهری، درآمد پایدار و … خواهد بود. همچنین به صورت ماهانه عملکردمان را با شاخص‌های برنامه‌ی تدوین شده تطابق می‌دهیم.

شهردار منتخب تبریز تأکید کرد: در کل، جهت‌گیری تمامی اقدامات در راستای ارایه‌ی خدمات با کیفیت به شهروندان، حرکت در چارچوب قانون، ریشه‌کن کردن فساد، تکریم ارباب رجوع، رسیدن به شاخص‌های توسعه و … است.

وی وجود بافت‌های ناکارآمد شهری را از اصلی‌ترین معضلات تبریز عنوان کرد و افزود: معتقدم وقت آن رسیده که اقدامات اساسی برای اصلاح بافت فرسوده‌ی شهری و حل معضل حاشیه‌نشینی انجام دهیم که یکی از برنامه‌هایم در این بخش، سوق دادن سرمایه‌گذاری‌ها به بافت فرسوده و تکمیل پروژه‌های مسیرگشایی‌ است.

شهین‌باهر خاطرنشان کرد: می‌توانیم با سرمایه‌گذاران مذاکره کرده و از آنان برای ساخت مسکن در بافت فرسوده دعوت کنیم که این سرمایه‌گذاری‌ها علاوه بر اصلاح بافت فرسوده شهر، منجر به رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی نیز می‌شود.

وی با اشاره به رویداد «تبریز ۲۰۱۸»، گفت: متأسفانه فرصت بسیار اندکی تا آغاز این رویداد گردشگری باقی مانده است، با این حال تمامی تلاشمان را انجام خواهیم داد تا پروژه‌های عمرانی نیمه تمام و مرتبط با این رویداد همچون پروژه‌ی مقبره الشعرا، میدان آذربایجان، مرکز همایش‌های بین‌المللی و … را تکمیل کنیم؛ همچنین به طور جدی اقداماتی برای تقویت فرهنگ گردشگر پذیری و زیباسازی شهر انجام می‌دهیم.

شهردار منتخب تبریز با تأکید بر ضرورت شفاف‌سازی اقدامات شهرداری، گفت: ضمن اصلاح برخی قوانین و ضوابط، تمامی اقداماتمان را به صورت شفاف در اختیار شهروندان و اعضای شورای شهر قرار خواهیم داد.

شهین‌باهر، آلودگی هوای تبریز در فصل سرما را یکی دیگر از مشکلات این شهر دانست و گفت: باید با تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی همچون اتوبوس‌ و مترو، مردم را به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی سوق دهیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه اتوبوس‌های کنونی تبریز دودزا هستند، خاطرنشان کرد:  تزریق اتوبوس‌های برقی به ناوگان حمل‌ونقل درون شهری، نصب فیلتر در اتوبوس‌ها و برخی اقدامات دیگر به منظور کاهش آلودگی هوای تبریز پیش‌بینی شده است.

شهردار منتخب تبریز تصریح کرد: بر این باورم می‌توان با حمایت‌های دولت برای اصلاح ناوگان حمل‌ونقل عمومی و اتمام پروژه‌ی مترو گام‌های اساسی برداشت.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار