رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
  • شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
  • کد خبر : 11034
  • چاپ خبر : واکنش شاکری به اظهار نظر اخیر برخی از اعضا شورای شهر پیرامون دفاع مقدس

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: کشور ما نیز بنا به دستور قرآن کریم از مظلوم و کسی که مورد ظلم قرار می گیرد حتی اگر غیر مسلمان نیز باشد دفاع میکند.

به گزارش شورانیوز ، مجتبی شاکری، عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره با اظهار نظرات اخیر برخی از اعضا پیرامون دفاع مقدس گفت:در منطق آن کسی که جنگ افروز است و به کشوری حمله و خشونت می‌کند  محکوم است و آن کسی که مورد حمله قرا میگیرد مظلوم و مورد حمایت قرآن کریم واقع می‌شود.

شاکری خاطر نشان کرد: کشور ما نیز بنا به دستور قرآن کریم از مظلوم و کسی که مورد ظلم قرار می گیرد حتی اگر غیر مسلمان نیز باشد دفاع میکند.

وی افزود: در این گفته ها  توسط ایشان مغالته صورت گرفته  و تفکیکی در خصوص اینکه ظالم کیست و آیا دفاع در مقابل ظالم بد است صورت نگرفته است.اینکه دیگری بر ما ظلم کرده و جنگ آوری صورت گرفته قطعا با پاسخ مظلوم مواجه خواهد شد.

عضو سابق شورای شهرتهران بیان کرد: آیا دفاع از خاک و وطن و ناموس در برابر ظالمی که بد و متجاوز گر است نیز بد است؟

وی تصریح کرد: باید این اظهارنظرات به صورت شفاف و روشن بیان شود تا باعث ایجاد نگرانی برای اذهان عمومی نشود.

شاکری گفت: کسی که ظلم را تحمیل میکند و مظلوم باید در مقابل ظالم بایستد.دفاع مقدس یعنی در برابر تجاوزگر ایستادن و جنگیدن با اعتقاد قلبی جهت مقابله با زیاده خواهی دشمن است.

این عضو سابق شورای شهر تهران اظهارداشت: عناوین  و منصب ها نشان دهنده حق یا غیر حق بودن کلام یک فرد نیست بلکه باید بر شخصیت و منش یک فرد توجه کرد.

وی افزود: باید کلام را سنجید که آیا با مکتب اسلامی امام (ره) سازگار است یا نه؟

شاکری تصریح کرد:  هیچ عنوانی و منصبی حقی برای کسی ایجاد نمی‌کند و بیانگر این نیست که اگر بر فرض مثال این منصب کشوری سخنی گفت پس حق و درست است. خیر اینگونه نیست.

وی افزود: در دوران قبل از انقلاب مبارزانی داشتیم که با جان و دل جنگیدند برای این انقلاب، اما پس از انقلاب به منافقین پیوستند و یا جزئی از گروهک های مجاهدین تبدیل شدند.

عضو سابق شورای شهرتهران خاطر نشان کرد: زندان رفتن زمان انقلاب اسلامی بیانگر انقلابی ماندن نیست و این روند انقلابی باید ادامه دار و مدت دار باشد.

وی افزود: حتی عده ای از رزمندگانی که در دفاع مقدس جنگیدند نیز هم اکنون به کشور های دیگر پناهنده شده و از انقلابی گری و رزمندگی خود خارج شدند.

شاکری تاکید کرد: سخنان و ارزش ها در مدت زمان است که انقلابی بودن یک فرد را اثبات می‌کند.رزمنده بودن کافی نیست باقی ماندن بر عهد رزمندگی و میثاق با امام مهم است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار