رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 30 April
  • یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
  • کد خبر : 10917
  • چاپ خبر : انتخاب شهردار تبریز باز هم بی نتیجه ماند

جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز با دستور جلسه مهم انتخاب شهردار کلانشهر تبریز در حالی امروز هم بی نتیجه ماند که ۱۱ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز رای به تنفس چند روزه در موضوع انتخاب شهردار دادند.

به گزارش شورانیوز از تبریز ، موضوع انتخاب شهردار تبریز در حالی به یک معمای لاینحل تبدیل شده است که گویا دوقطبی و چند قطبی شدن اعضای شورای اسلامی شهر تبریز همچنان چالش اساسی پیش روی این شورا در روزهای آتی خواهد بود.

کلانشهر تبریز در حالی برخلاف اکثر کلانشهر های کشور بدون شهردار و با سرپرست اداره می شود که این شهر در آستانه ورود به رویداد تاریخی پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی قرار دارد.

اگرچه نباید انتظار معجزه در این سال میلادی را داشت ولی می توان سال ۲۰۱۸ را نکته آغاز تحولات و پیشرفت های صنعت گردشگری تبریز دانست.

در طول سال های گذشته تبریز گرفتار شعارزدگی و حرکت های عوام فریبانه ای بود که زمینه توسعه زیرساخت های گردشگری را آن گونه که باید فراهم نکرد.

امروز کهن شهر تبریز نیاز به مدیری توانمند و عمل گرا دارد تا ناوگان عظیم شهرداری تبریز که در سال های گذشته نیز بیش از اندازه بزرگتر شده است را مدیریت کند مدیریتی که بی تردید چالش های فراوانی پیش رو دارد و اگر همگرایی اعضای شورای اسلامی شهر تبریز همانند روزهای گذشته باشد باید انتظار روزهای سختی برای شهردار آینده تبریز داشت.

شهردار آینده تبریز می توان تبریز را زیبا برای جهانیان معرفی کند به شرط اینکه با خود و مردم صادق باشد و ظرفیت های این شهر را تقویت نماید و بخش مغفول مانده شهر که “فرهنگ و فرهنگ سازی” است را بیش از پیش ارج نهد چرا که یک شهر خوب را مردمان خوب آن شهر می سازند.

اگر امروز انتظارها از شهردار تبریز فراتر رفته است به دلیل افزایش آگاهی های عمومی و توسعه رسانه های دیجیتال و شبکه های اجتماعی است.

شهردار آینده تبریز باید با خانه تکانی در بخش های مختلف شهرداری این مجموعه عظیم را از آلودگی ها بزداید و زمینه فعالیت برای مدیران دلسوز را فراهم کند.

در جلسه امروز آنچه که از همه چیز بیشتر به چشم می خورد لابی گری و تماس های تلفنی بود که گویا مسیر انتخاب را هدایت می کنند جریانی که در دوران مدیریت شهردا سابق تبریز نیز با رنگ و لعابی متفاوت موجب شد تا جریان کار و تلاش جای خود را به جریان سفارش و لابی گری و … بدهد.

امروز جلسه شورای اسلامی شهر تبریز نمادی از مدنیت دیرینه این کلانشهر است و اعضای شورای اسلامی شهر این شهر نیز که از طیف های مختلفی هستند می توانند بار دیگر تبریز را همانند تاریخ پر افتخارش رنگین تر و پرافتخارتر نشان دهند به شرطی اینکه به دور از جوسازی ها و جریان سازی های سیاسی و غیر سیاسی زمینه انتخاب فرد اصلح را فراهم نمایند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار