رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 30 April
  • یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
  • کد خبر : 10886
  • چاپ خبر : قطار شهری مهم‌ترین اولویت مدیریت شهری/تلاش برای تحقق سهم ۵۰ درصدی دولت در بودجه قطار شهری

توسعه خط قطار شهری تا شهر طوس، در حد یک ایده مطرح شده و فاصله زیادی تا واقعیت دارد اما برای اینکه رونق گردشگری در شهر طوس ایجاد شود، توسعه حمل و نقل مد نظر قرار دارد.

به گزارش شورانیوز از مشهد، محمدهادی مهدی‌نیا با بیان این مطلب، اظهار کرد: قطار شهری مهم‌ترین اولویت مدیریت شهری است. اما اصلی‌ترین موضوعی که در این بخش مورد تاکید قرار می‌گیرد، موضوع اعتبار و بودجه است. به همین دلیل با ارتباطات شهرداری و شورای شهر با بدنه دولت، ابتدا در سطح محلی با استانداری و در سطح ملی با هیات دولت تعاملات صورت خواهد گرفت و تلاش می‌شود سهم ۵۰ درصدی دولت در بودجه قطار شهری محقق گردد.
وی در خصوص سایر منابع درآمدی برای تامین بودجه قطار شهری، عنوان کرد: همچنین تلاش می‌شود بخش دیگری از بودجه‌های عمرانی از طریق منابع دیگری از جمله منابع بخش خصوصی تامین شود. بدین ترتیب بودجه قطار شهری برای سال آینده تامین خواهد شد.
نایب رئیس کمیسیون ویژه توسعه و عمران طوس خاطر نشان کرد: در واقع اگر مشکلات اعتبارات شهرداری در خصوص قطار شهری حل و فصل شود، انتظار می‌رود به لحاظ فنی مشکل خاصی پیش نیاید.
مهدی‌نیا با تاکید بر اینکه تمام تلاشمان بر این است که سرعت روند احداث قطار شهری کند نشود، بیان کرد: با توجه به صحبت‌های فنی که با شهردار منتخب صورت گرفته است، اولویت شهر ادامه احداث خطوط  قطار شهری ست و تلاش می‌گردد در روند اجرای پروژه خللی ایجاد نشود و کار توسعه یابد.
وی در خصوص توسعه خط قطار شهری تا شهر طوس، بیان کرد: این موضوع در حد یک ایده مطرح شده و فاصله زیادی تا واقعیت دارد اما برای اینکه رونق گردشگری در شهر طوس ایجاد شود، توسعه حمل و نقل مد نظر قرار دارد.
رئیس کمیسیون عمران و طرح‌ریزی شهری شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: از آنجایی‌که بهترین شیوه حمل و نقلی، استفاده از حمل و نقل ریلی یا قطار شهری است، ایده توسعه خط قطار شهری مشهد تا طوس مطرح شد.
وی با تاکید بر این نکته که تحقق این موضوع تنها به دست شهرداری نیست، تصریح کرد: شهر طوس محدوده منفصل شهرداری است و بخش زیادی از اراضی آن متعلق به شهرداری مشهد نیست. به همین دلیل فعلا به صورت ایده می‌توان این موضوع را مطرح کرد و اگر دولت همراهی کند، مسیر رونق گردشگری را در این شهر تاریخی فراهم ‌آورد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار